Socialiniame tinkle gyventojas pasidalijo įrašu, kuriame matyti ant Ukmergės g. viaduko atbrailos sukelti paspirtukai.
„Saugus parkavimas, maištas ar taisyklių pažeidimas?“ – klausia feisbuko vartotojas.
Kai kurie komentatoriai tai laiko chuliganizmu arba pokštu, bet panašių situacijų toli gražu ne viena. Socialiniuose tinkluose nuolat galima rasti perspėjimų dėl išvartytų, į medžius sukeltų ar visai sugadintų paspirtukų.
Situaciją pakomentavo „Bolt“ dalijimosi paslaugų vyr. specialistas Benas Jurlovas:
„Apie šį atvejį mums yra žinoma iš mūsų komandos, prižiūrinčios paspirtukus mieste. Visada, kai turime pagrindo įtarti, kad el. paspirtukas gadinamas arba pasisavintas tyčia, vertiname tai kaip vandalizmą ir mums priklausančio turto naikinimą, todėl pranešame policijai.
Dažniausiai žalą el. paspirtukams sukelia pašaliniai asmenys, o su klientais, kuriems dar yra kur pasitempti tvarkingai parkuojant paspirtukus, individualiai dirba mūsų „Bolt Patrol“ tarnyba. Jeigu pastabos neduoda rezultato, ir transporto priemonės nuolat paliekama netvarkingai, trukdoma kitiems eismo dalyviams, tenka imtis kraštutinio žingsnio – blokuojame vartotojo prieigą prie platformos.“
Internete „Bolt“ skelbia, kad apie netinkamai pastatytus paspirtukus ir el. dviračius bendrovės patrulius informuoja:
- paspirtukų jutiklių ir telematikos duomenys, pagal kuriuos atpažįstama horizontalioje padėtyje esanti transporto priemonė;
- trečiosios šalys (paspirtukų naudotojai, kiti asmenys), siunčiančios pranešimus „Bolt“ klientų aptarnavimo komandai, informuodami per programėlę arba užpildydami tam skirtą formą „Bolt“ puslapyje.
Anot paspirtukų dalijimosi platformos atstovų, galimus paspirtukų vandalizmo ar vagystės atvejus fiksuoja realiuoju laiku veikianti stebėjimo sistema. Ji automatiškai įspėja „Bolt Patrol“ bei kitas platformos komandas.
„Bolt“ ragina miestiečius nelikti abejingais, ir pranešti apie pastebėtus atvejus. Norint pranešti apie sulūžusį, netinkamoje vietoje paliktą paspirtuką arba pastebėtą netinkamą elgesį su el. paspirtuku, galima tą padaryti atsidarius „Bolt“ programėlės paspirtukų žemėlapį ir kairiajame apatiniame jo kampe spustelėjus šauktuką. Taip pat pranešti galima adresu https://bolt.eu/lt/report-scooter/.
Vairuotojai – prieš elektrinių paspirtukų perkėlimą į gatves: „Jie yra viena iš problemų“
Šiltuoju sezonu į gatves sugrįžę paspirtukai sukėlė aistrų ne tik keliuose, bet ir Seime. Parlamentarai sprendžia, ar uždrausti paspirtukams važiuoti šaligatviais ir pekelti juos į važiuojamąją dalį, taip pat ar priimti daugiau ribojimų. Saugaus eismo specialistai tikina, kad tai sukels dar daugiau chaoso ir grės sunkiomis traumomis.
„Galbūt traumų sumažėtų pėstiesiems, bet tikrai ne patiems paspirtukininkams. Vis tiek atsiranda iššūkis vairuotojams stebėti ne tik kitus eismo dalyvius, kaip dviračius, motociklus, kitas transporto priemones, bet dar ir papildomą kliūtį – paspirtukininkus“, – komentuoja vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova.
Pasak instruktorės, neatsakingi paspirtukininkai yra didelė problema, dažnai ir pavojus kitiems eismo dalyviams.
„Jie yra viena iš problemų ir ganėtinai grubi, nes būna daugybė avarinių situacijų, kur jie bando prašokti dėka to, kad yra maži ir greiti, ir galvoja, kad automobilis negali greitai pajudėti, nors tie patys elektromobiliai labai staigiai šauna iš vietos. Taip pat jie tikrai nesitiki, kad automobilis gali staigiai pasisukti, kažko nepastebėti ir nepraleisti“, – tikina O. Židovlenkova.
Nors paspirtukų greitis siekia 20 km/h, dalis paspirtukininkų išvysto kur kas didesnį greitį. Tai – viena iš priežasčių, kodėl nutinka skaudžios avarijos.
„Tiesą pasakius, jei paspirtukai tikrai būtų tokie drausmingi ir važiuotų 20 km/h greičiu, tai gal būtų kita bėda, bet jie dažniausiai važiuoja kelyje panašiai, kaip automobiliai. Pavyzdžiui, motociklas atvažiuoja gana garsiai, mes jį girdime ir jis užima didesnę veidrodėlio ploto dalį nei paspirtukininkas, kurio transporto priemonė yra žymiai mažesnė ir važiuoja tyliai.
Gerai, jei vairuotojas bus sąmoningas ir prieš atlikdamas kažkokį manevrą kelis kartus pasižiūrės į veidrodėlį. O jei jis aklai pasitikės tuo, kad ką tik važiavo ir nieko šalia nebuvo, todėl gali pasukti vairą ir pasukęs supranta, kad šalia jo jau yra paspirtukas ir jį užkabins – pasekmės gali būti labai skaudžios“, – pasakoja O. Židovlenkova.
Visą vairavimo instruktorės komentarą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Siūlymams riboti paspirtukų eismą pritaria ir „Bolt“.
„Mūsų požiūris į paspirtukų eismo saugumą ir praėjusiais metais pradėti darbai iš esmės sutampa su Vyriausybės nuomone, todėl parlamentui apsisprendus dėl transporto priemonės apibrėžimo ir kelių eismo taisyklių pakeitimų, būsime vienas iš pagrindinių partnerių įgyvendinant naująjį reguliavimą”, – anksčiau teigė B. Jurlovas.
Pasak jo, viena iš efektyviausių priemonių kaip galima labiau sumažinti sunkių traumų tikimybę – riboti maksimalų paspirtuko išvystomą greitį. Skirtingai nei individualūs paspirtukai, platforma tą daro centralizuotai. Praėjusiais metais, „Bolt” išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, konsultuojamasi ir su kitais miestais.
„Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Ukmergės, Jonavos, Trakų, Kazlų Rūdos gyventojai ir šių miestų svečiai.