„Gyvūnų pasaulyje nėra homoseksualių santykių“, „gėjų santykiai nesitęsia ilgai“, „dauguma pedofilų yra gėjai“, „gėjai negali būti geri tėvai, kad jie yra pedofilai“, „būti gėjumi yra pasirinkimas“. Tai ne šūkiai iš maršistų plakatų, o skaidrė iš VGTU inžinerijos licėjus vienuoliktokams galimai dėstomos psichologijos kurso pamokos“, – savo „Facebook“ paskyroje pasidalino iš moksleivės gauta skaidre T. V. Raskevičius.
Portalas tv3.lt susisiekė su VGTU inžinerijos licėjaus direktore Regina Mikalauskiene. Ji patvirtino, kad tiesiogiai iš Seimo nario T. V. Raskevičiaus gavo medžiagą. Mokyklos vadovė paaiškino, kad nuo šios pamokos praėjo jau nemažai laiko – ji vyko pernai, todėl užtruks, kol išsiaiškins. „Mes dar neišsiaiškinome atvejo. <...> Dar nei su vaikais, nei su mokytoja nėra kalbėta“, – portalui tv3.lt penktadienio popietę sakė ji.
Po kiek daugiau nei poros valandų mokykla atsiuntė direktorės komentarą, kad T. V. Raskevičiaus paskleista informacija yra neteisinga. Pasak direktorės, citatos skaidrėje vienuoliktokams buvo pateiktos kaip visuomenėje sklandantys mitai, tačiau skaidrėse to nebuvo parašyta.
„Atsakydama į parlamentaro, Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininko Tomo Vytauto Raskevičiaus paskleistą tikrovės neatitinkančią informaciją apie Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjuje vykusios psichologijos pamokos metu pateiktas formuluotes, kategoriškai paneigiu, kad tezės „gyvūnų pasaulyje nėra homoseksualių santykių“, „gėjų santykiai nesitęsia ilgai“, „dauguma pedofilų yra gėjai“, „gėjai negali būti geri tėvai, kad jie yra pedofilai“, „būti gėjumi yra pasirinkimas“ buvo pateiktos kaip faktas.
1. Pamoka vyko 2021 m. gegužės 6 d. ZOOM programa nuotoliniu būdu 11-ų klasių mokiniams, pasirinkusiems psichologijos dalyką.
2. Pamoką vedė Lietuvos psichologų sąjungos (LPS) narė, EuroPsy sertifikuota psichologė Dangolia Kušlevič-Veršekienė.
3. Pamokos tema: Nukrypimas nuo normos ir penki mitai apie homoseksualumą.
4. Ištrauktos iš konteksto formuluotės „gyvūnų pasaulyje nėra homoseksualių santykių“, „gėjų santykiai nesitęsia ilgai“, „dauguma pedofilų yra gėjai“, „gėjai negali būti geri tėvai, kad jie yra pedofilai“, „būti gėjumi yra pasirinkimas“ pamokoje buvo pateiktos kaip visuomenėje sklandantys mitai, o ne dėstomos kaip faktai.
5. Pamokos medžiaga pateikta remiantis šaltiniais: http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-12956/straipsnis/Penkimitai-apie-homoseksualuma ir https://lt.wikipedia.org/wiki/Lytinis_nukrypimas“, – atsiųstame komentare pasirašė Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus direktorė R. Mikalauskienė.
Primename, kad T. V. Raskevičius taip pat kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją su prašymu įvertinti, ar tokia mokymosi medžiaga yra suderinama su Pedagogų etikos kodekso 5-uoju Žmogaus teisių pripažinimo principu bei Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos nuostata, kad 11-12 klasių mokytojas turėtų skatinti mokinius gerbti savo bei kitos lytinės orientacijos asmenis.
„Mes čia kalbame apie Partnerystės įstatymą, kuris pripažintų, jog tos pačios lyties poros yra vertos teisinės apsaugos“, – teigė T. V. Raskevičius.
T. V. Raskevičius sureagavo į mokyklos atsakymą – pavadino tai „aršia gynybine pozicija“. Pasak jo, toks elgesys pabrėžia, kad minėtoje pamokoje galimai buvo dėstomas probleminis turinys.
Politikas nesutiko ir su kitu mokyklos teiginiu: „Labai keista ta formuluotė mokyklos, kad esą aš paskleidžiau melagingą informaciją. Iškart pasakiau, kad už teiginių tikrumą atsakyti negaliu“, – minėjo jis.
Seimo narys pasakojo portalui tv3.lt, kad viešino moksleivės pateiktą informaciją, kurią šiandien paantrino dar kitas toje pačioje pamokoje dalyvavęs mokinys. Abu jie tvirtina, kad skaidrėse pavaizduoti sakiniai pamokoje buvo pristatomi kaip faktai.
„Bendraudamas su moksleive net kelis kartus pasitikslinau, ar tai nebuvo pateikiama kaip mitai. Moksleivė patikino, kad tai buvo dėstoma kaip faktai. Šiandien po vakar paviešinimo su manimi susisiekė dar vienas moksleivis, dalyvavęs toje pamokoje. Jis taip pat patvirtino, kad tai buvo dėstoma kaip faktai, nurodant, kad homoseksualumas yra laikomas lytiniu nukrypimu“, – sakė Seimo narys.
Taip pat T. V. Raskevičius skatino pamokoje dalyvavusius jaunuolius nenuleisti rankų: „Paraginau moksleivius pateikti skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai. Jie planuoja tą padaryti“, – sakė jis.
Be to, remdamasis moksleivių liudijimais, politikas abejojo, kad medžiaga buvo pateikta kaip stereotipai. Ji stebėjosi, kodėl minėta skaidrė su sakiniais apie homoseksualus atsidūrė tarp kitų skaidrių, pasakojančių apie lytinius nukrypimus.
„Moksleiviai man persiuntė ne tą vieną skaidrę, o eilę tos paskaitos momentinių nuotraukų. Yra 15 screenshot‘ų, kur aptariami lytiniai sutrikimai, vojerizmai, fetišizmai ir panašiai. Ir paukšt! Iš tos pačios paskaitos skaidrė apie homoseksualumą. Tai man kelia labai daug klausimų“, – svarstė jis.
T. V. Raskevičius akcentavo, kad išnagrinėti įvykį turi atsakingos institucijos, pavyzdžiui, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir kt.
„Mano kaip Seimo nario darbas nėra tokius tyrimus atlikti“, – sakė jis.