Pasak ministro, Lietuvoje gyventojams tenkančių automobilių vidurkis gerokai viršija ES vidurkį, todėl būtina ieškoti būdų, kaip paskatinti žmones savo automobilius naudoti mažiau, taip mažinant CO2 emisijas.
„(Nemokamas viešasis transportas – BNS) galėtų būti viena iš alternatyvų, kad žmonėms, kuriems automobilis nėra didelė būtinybė, užtikrinus pakankamą viešojo transporto pasiekimą ir nemokamą viešąjį transportą, kad tokiems žmonėms būtų motyvacija iš viso atsisakyti automobilių“, – Žinių radijui antradienį sakė K. Mažeika.
Jis pabrėžė, kad nemokamo viešojo transporto įvedimas yra savivaldybių kompetencija, bet Vyriausybė galėtų teikti paskatas savivaldybėms.
„Manau, kad tą mokestį investuojant į oro taršos mažinimą, viena iš galimybių būtų prisidėti prie savivaldybių biudžetų, tai galėtų būti kaip kompensacija, prisidedant prie nemokamo viešojo transporto“, – sakė K. Mažeika.
Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, jog automobilių taršos mokestis bus įvestas nuo 2020 metų.
K. Mažeika pirmadienį BNS teigė, kad pirmaisiais metais automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų 10-15 mln. eurų, o vėliau ši suma galėtų siekti iki 100 mln. eurų.
Pagal planą, už 130 gramų CO2 kilometrui išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.