Praėjusią savaitę teigęs, jog uostas pavojingam kroviniui rastas, ketvirtadienį jis informavo, kad laivas nebuvo iškrautas Norvegijos Andenės uoste, kaip numatyta anksčiau.
„Buvo numatę Andenėje išsikrauti, netoli Tromsio. Bet dėl nežinau kokių priežasčių jie ten neišsikrovė. O daugiau niekur neužėjo“, – ketvirtadienį BNS sakė A. Latakas.
„Mūsų žiniomis tikrai ne, o kas iš tikrųjų vyksta laive pasakyti negaliu“, – paprašytas patvirtinti, jog joks uostas dar nepriėmė laivo krovinio, sakė jis.
A. Latakas taip pat darkart patikino, jog Klaipėdos uostas kol kas negavo prašymo priimti laivo.
„Neturime jokių šiandien naujesnių žinių, kad jis pas mus pasirodys“, – nurodė uosto vadovas.
Laivų stebėjimo portalo „Marine Traffic“ duomenimis, laivas ketvirtadienį popiet buvo Norvegijos pietvakariuose, ties Stavangeriu. Portale vis dar nurodyta, jog „Ruby“ šeštadienį turėtų pasiekti Klaipėdą.
Pasak A. Latako, „savaime suprantama“, kad kol dar nerado uosto, kuris prieš remontą priimtų jo krovinį, laivo įgula galutine kelionės kryptimi nurodo Klaipėdą. Jis patikino, jog rasti vietą tokiam kroviniui yra sudėtinga.
„Jam reikia surasti uostą kur išsikrauti. Nėra taip paprasta, 20 tūkst. tonų išsikrauti trąšų. Pirmiausia tai įrangos, vietos, leidimų klausimas. Tokiems kroviniams reikia specialių leidimų“, – sakė A. Latakas.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą. Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
A. Latakas praėjusią savaitę sakė, kad su laivas į Klaipėdą bus įleistas jį iškrovus viename Norvegijos uostų. Jo teigimu, nėra prielaidų neįsileisti tuščio bei niekaip su Rusija nesusijusio Jungtinių Arabų Emyratų bendrovei priklausančio laivo, kuris ne kartą jau buvęs Klaipėdoje.
Klaipėdoje laivą turėtų remontuoti Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Klaipėdos grupė Vakarų laivų gamykla. Jos vadovas Arnoldas Šileika BNS praeitą savaitę sakė, kad įmonė laimėjo laivo savininko ar draudimo kompanijos konkursą, tačiau ar ji tikrai remontuos laivą, bus aišku tik jį iškrovus.
Anot A. Latako, jo remonto vertė siektų milijonus eurų, todėl atsisakyti tokio užsakymo nevertėtų. Be to, nepaisant pažeisto jo vairo ir korpuso bei kitų gedimų, jis gali plaukti bei turi vienkartinį leidimą įeiti į Klaipėdą.