Tiesa, šie bijo, jog juos nubaus už taisyklių pažeidimą, ir piktinasi, kad susiaurintas kelias tik trukdo eismui.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Kelmėje didžiuliai kombainai neįprastu metų laiku išvažiavo į kelius ne šiaip sau. Ūkininkai nori parodyti kelių direkcijai, kad šitaip susiaurinusi kelio dalį „Via Lietuva“ sutrikdo sunkiosios žemės ūkio technikos judėjimą. Privažiavus prie taip vadinamos saugumo salelės kombaino vairuotojui belieka tik skėsčioti rankomis.
Kombaino ratai siekia 420 cm, kol susiaurintos važiuojamosios dalies plotis – 375 cm.
„Kelmėje ne pirma tokia, bet pro kitas eina pravažiuoti. Bet šitos tai kardinaliai, galima sakyti, suvaržo mūsų judėjimo laisvę. Kodėl mes esam ūkininkai diskriminuojami? Ne mes sukūrėme kombainą, ne mes padarėme, kitur leidžiami tokie kombainai. O čia iš mūsų pasityčiojo, tikra to žodžio prasme“, – skundžiasi Kelmės rajono ūkininkas Ričardas Vaičiulis.
Ūkininkai sako, kad aplinkkelis, kuris sudarytų maždaug 7 kilometrų lankstą, taip pat ne išeitis.
„Mūsų neklauso, bandom aiškintis, rodyti, kad nepravažiuosim, atsimušam kai į sieną žirniai. Yra aplinkkeliai, bet ten keliai išdaužyti, vieškeliai, žmonės pyksta, visa kita su tokia technika“, – teigia ūkininkas Tadas Butkus.
„Bet ten siauras keliukas, jei mes susitinkam priekį atvažiuojančią kokią transporto priemonę, ką tada daryti? O kombainas su vežimėliu, jo nepastumsi. Jei valdžios žmonės nėra vairavę kombaino, mes norėtume jį pasodinti už vairo, kaip jis jaustųsi už vairo pravažiuoti“, – piktinasi Kelmės rajono ūkininkas Algis Vaičiulis.
Ūkininkai tik sužinoję apie projektuojamas pėsčiųjų saleles dar prieš dvejus metus kreipėsi į kelių direkciją aiškindami, kad sprendimas siaurinti kelią sukels daugybę problemų, tačiau liko neišgirsti.
„Kai tikslas yra įsisavinti lėšas, Vilnius turi tokį tikslą – įsisavinti lėšas, tai rezultatas praktikoje va toks, kad eiliniai gyventojai kenčia. Mes ne prieš saugumą, mes už, bet protas, logiškumas, visur turi būti“, – teigia ūkininkas Martynas Puidokas.
Kelmėje be šios bus įrengtos dar penkios tokios salelės, o kiekvienos jų kaina – maždaug 25 tūkst. eurų. Ūkininkai jau svarsto, kad bus priversti nusižengti kelių eismo taisyklėms, o kadangi šalia įrengta vaizdo kamera, tai kiekvieną kartą pervažiavus per saugumo salelę gali tekti mokėti baudas.
„Kaip matot, salelė yra suprojektuota užvažiuojama, tai čia teisiniai klausimai, į kuriuos atsakyti negaliu, kuriuos uždavė ūkininkai. Ar tai būtų traktuojama kaip eismo taisyklių pažeidimas“, – sako Raseinių kelių tarnybos vadovas Gytis Juknevičius.
„Yra suprojektuoti 7 cm aukščio borteliai prie perėjų, ten kur ant jų momentiškai galima užvažiuoti, kadangi ta įranga arba technika yra pakankamai reta lyginant su kitu automobilių srautu“, – teigia „Via Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas.
„Via Lietuva“ infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas M. Gedaminskas sako, kad vadovavosi esamais standartais, atsižvelgė į pėsčiųjų ypač su specialiais poreikiais interesus. Kelmiškiai atšauna, kad šioje vietoje skaudžių autoįvykių neprisimena ir galbūt būtų užtekę kitokių sprendimų, pavyzdžiui, taip vadinamo gulinčio policininko.
„Via Lietuva“ vadovai žada susitikti su Kelmės rajono ūkininkais, policijos pareigūnais ir aptarti susidariusią situaciją, kaip nepažeidžiant eismo taisyklių išspręsti šią problemą.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.