Dėl siaurinamų gatvių labiausiai nuogąstauja Kelmės rajono ūkininkų sąjunga (KRŪS). Jos pirmininkas Martynas Puidokas pasakoja, kad dar 2022 m. gruodį Kelmės rajono savivaldybė informavo jį apie planuojamus darbus. Savivaldybė pasiūlė ūkininkams susipažinti su projektu. Jį peržiūrėjusi, Kelmės rajono ūkininkų sąjungos taryba rado akivaizdžių trūkumų, dėl kurių kreipėsi į projekto vydytojus.
„Pradėjome nagrinėti, žiūrime – labai susiaurėja važiuojamoji kelio dalis. Surašėme raštą ir 2022 m. gruodžio 5 d. išsiuntėme jį tuometinei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (dabar „Via Lietuva“ – red. past.), kad šis projektas mūsų netenkina ir mes susidursime su sunkumais. Parašėme, kad pritariame viskam, kas nesiaurina važiuojamosios kelio dalies: greičio mažinimo kalneliams, papildomam apšvietimui ir kt.“, – sako M. Puidokas.
Naujienų portalas tv3.lt dėl situacijos susisiekė su „Via Lietuva“. Gavę komentarą, publikaciją papildysime.
Projekto rengėjai teigia, kad saleles susiaurino, ūkininkai rodo, kaip yra iš tiesų
Pastabų turėjo ir Kelmės rajono savivaldybės administracija, kuri po Eismo saugumo komiteto posėdžio „Via Lietuvai“ išsiuntė raštą su prašymu įrengti siauresnes, o kai kuriose vietose gumines saugumo saleles, kad žemės ūkio technika galėtų pravažiuoti jų nesugadinusi.
Į kelmiškių prašymus atsižvelgta tik iš dalies. „Via Lietuva“ teigė pakoregavusi projektą ir sumažinusi saugos salelių plotį iki 2,50 m.
„Suprojektuotas kelio važiuojamosios dalies plotis nebus siauresnis nei reikalauja normatyviniai kelių ir gatvių projektavimo dokumentai bei bus išlaikyti reikalingi pločio gabaritai“, – nurodyta institucijos atsakyme.
Kaip matyti iš nuotraukų ir vaizdo įrašų, to nepakako. Pro įrengiamas saleles jau dabar negali pravažiuoti žemės ūkio ir kita platesnė technika. Kelmės žemdirbiai visa tai pademonstravo praktiškai – į miestą atvykus „Via Lietuva“ atstovams su kombainu užtvėrė gatvę.
M. Puidokas pažymi, kad naujosios salelės sukels nepatogumų žemdirbiams, kurie Kelmės gatvėmis važiuoja į laukus, grūdų supirkimo punktus ir kitas vietas.
„Kelmė aplinkkelio neturi. Ūkininkai ir kiti vairuojantys platesnę techniką, kurie anksčiau pravažiuodavo pro pagrindines Kelmės gatves, dabar turės ieškoti būdų apvažiuoti. Bet kokiu atveju bus didesni vingiai laiko atžvilgiu. Jei reikės važiuoti pro gyvenamuosius namus, ir gyventojai bus nepatenkinti, ir keliai gadinami“, – teigia M. Puidokas, pridurdamas, kad trumpiausia galima apylanka kelią pailgins 6–7 km.
Jei saleles sugadins, mokės baudą
Vis tik, jei didelių gabaritų technika važiuos susiaurintomis gatvėmis, nukentės ir pačios salelės, į kurias investuoti tūkstančiai. Šią problemą M. Puidokas kėlė balandžio 2 d., į Kelmės atvykus „Via Lietuva“ atstovams.
„Aš jų klausiau: ar užvažiavimas ant saugumo salelės, bus kelių eismo taisyklių pažeidimas ar ne? Jie patys traukė pečiais“, – komentuoja M. Puidokas.
„Kai pradedame dirbti, čia nuolat važinėjame. Kai ant salelių užvažiuos 14 tonų sveriantis kombainas, kas iš jų liks? Kas bus atsakingas, kad išlaužei bortelį ar išvartei trinkeles?“ – klausia jis.
Administracinių nusižengimų kodekso 459 straipsnio 9 dalyje nustatyta, kad automobilių kelių, kelio statinių, įrenginių ar kelių eismo techninių reguliavimo priemonių sugadinimas, važiavimas asfalto danga vikšriniu transportu, kliūčių eismui keliuose sudarymas, kelio dangos užteršimas užtraukia baudą nuo 300 iki 560 eurų.
„Administracinė bauda gali būti ir neskiriama, jei yra užpildoma eismo įvykio deklaracija. Tokiu atveju nuostolius turėtų padengti draudimo bendrovė“, – paaiškina Policijos departamento atstovė Jorūnė Liutkienė.
Iš viso Kelmėje planuojama įrengti 5 saugumo saleles. Viena jų kainuoja apie 25 tūkst eurų, viso projekto kaina – 124 901 euras. Darbus planuojama užbaigti šių metų birželio mėnesį.