Klaipėdos Vydūno gimnazijoje bei Klaipėdos universitete dirbančią pedagogę Aureliją Macijauskienę šią profesiją paskatino pasirinkti mama.
„Žengti šiuo nepaprastu keliu mane paskatino mama. Nors visai to nesitikėjau, nuo pirmųjų dienų studijose supratau, kad šiame darbe ne tik galėsiu realizuoti pačias beprotiškiausias idėjas, bet ir nuolatos augti kaip asmenybė. Iki šiol džiaugiuosi šiuo sprendimu ir esu dėkinga mamai”, – pasakoja Aurelija.
Pedagogė teigia, kad paprastai laiko, kiek dirba mokytoja, neskaičiuoja: „Viskas primena vieną didelį ir nenutrūkstamą mano gyvenimo nuotykį. Tačiau šiemet prasidėjo jau septintieji mokytojavimo metai. Jauniausi mano ugdytiniai yra pradinių klasių mokiniai, o vyriausi – trečio ir ketvirto kurso studentai.”
Be mokytojos profesijos, Aurelija rašo tinklaraštį „Mokytoja Aurelija MC“ bei yra mokomosios knygos „Galvosūkiai alfa kartos vaikams“ autorė. Taip pat skiria laiko bei veda mokymus skirtus tiek pedagogikos studijų studentams, tiek kolegoms, norintiems tobulinti savo kvalifikaciją tyrinėjant alfa kartos mokinių mokymosi ypatumus.
Pasiteiravus, kaip viską suspėja, Aurelija atsako: „Laiko vadyba ir, žinoma, artimųjų pagalba“.
Įkvėpimo šaltinis – mokiniai
Modernėjant pasauliui bei technologijoms, neretai mokytojams būna sunku pavyti skirtingus vaikų pomėgius, sudominti juos mokomu turiniu. Tačiau pasak pedagogės, tokie iššūkiai naudingi jai pačiai.
„Man ir pačiai įdomu tai, kas patinka vaikams. Siela tiesiog dainuoja, kai galiu drauge su jais šėlti, muzikuoti, vaidinti, eksperimentuoti, žaisti. Todėl atrasti bendrų interesų, paprastai, nėra sudėtinga. Maža to, šitie bendrumai visada labai maloniai nustebina lūkesčius pranokstančiais veiklos rezultatais”, – teigia pradinių klasių mokytoja.
Aurelija pasakoja, kad veiklas bei pamokas stengiasi organizuoti taip, kad vaikai būtų į jas įtraukiami kaip įmanoma dažniau bei būtų aktyvūs dalyviai, o ne klausytojai.
„Kad siūlytų savo idėjas, o ne vien aklai darytų tai, kas pasakyta ar parašyta. Kad nebijotų klausti ir abejoti. Kad drąsiai ir argumentuotai reikštų savo nuomonę. Tada yra labai nesudėtinga sutelkti vaikų dėmesį, o ir užsibrėžtų tikslų siekti tampa lengviau”, – aiškina savo metodiką pedagogė.
2020 metais Lietuvos inovatyviausia pradinių klasių mokytoja išrinkta Aurelija Macijauskienė atskleidžia sėkmingą patarimą, kuris padeda lengviau pasiekti bei pažinti vaiką.
„Manau, pagrindinis sėkmės receptas – būti šalia vaiko, o ne aukščiau jo. Girdėti jį ir nuolat stengtis suprasti. Nebijoti apkabinti ir padrąsinti. Kurti tokią terpę, į kurią būtų gera sugrįžti vėl ir vėl. Dirbant su vaikais svarbiausias bet kokios mažųjų sėkmės faktorius yra pozityvūs santykiai. Tuomet mokiniai gerai jaučiasi, išlieka motyvuoti, todėl gali pasiekti daug daugiau”, – atvirauja A. Macijauskienė.
Pasak pradinių klasių mokytojos ir Klaipėdos universiteto dėstytojos, vaikai nuostabūs visomis prasmėmis. Labiausiai moterį žavi jų kūrybiškumas ir vaizduotė. Šie gebėjimai, iš nieko sukurti nepaprastus dalykus, sukuria puikią terpę naujų idėjų gimimui. Aurelija teigia, kad tai motyvuoja stengtis ir ieškoti naujų sprendimų ugdymo proceso įgyvendinimui:
„Ši, žodžiais neapsakoma, tarpusavio sąveika mokytojo profesiją nuspalvina pačiomis ryškiausiomis spalvomis ir nuolat primena, kodėl nusprendžiau žengti būtent tuo keliu.”
Mokytojų dieną – apsikeitimas vaidmenimis
Tarptautinės mokytojų dienos proga, pedagogė dažniausiai šią dieną siūlo vaikams vienai ar kelioms pamokoms perimti mokytojo darbą.
„Man labai patinka stebėti ugdytinius šiame vaidmenyje, atlikti jų kurtas užduotis ar dalyvauti paruoštose veiklose. Mažieji visada maloniai nustebina tiek mane, tiek bendraamžius, tad tai, galima sakyti, jau tapo tradicija”, – pasakoja apie šventės minėjimą A. Macijauskienė.
Pradinių klasių mokytoja pasakoja, kad šios profesijos didžiausias privalumas – darbo dinamika:
„Niekada, net ir dirbant su tais pačiais vaikais ar po kurio laiko grįžtant prie tų pačių temų, nebūna tokios pačios pamokos. Kiekviena patirtis netikėta, įtraukianti, o kylantys iššūkiai, bent jau mane, labai motyvuoja dar efektyviau judėti pirmyn. Trumpai tariant – šiame darbe niekada nėra nuobodu.”
Be dinamikos, Aurelijai labai svarbi galimybė nuolatos veikti būryje vaikų, kartu su jais mokytis, kurti, juoktis, atrasti naujas įžvalgas. „Tai nepakartojamas jausmas”, – sako A. Macijauskienė.
Profesinės šventės proga, pedagogė džiaugiasi, kad šią akimirką gali džiaugtis bendryste, kurios buvo siekiama pedagoginėje bendruomenėje.
„Pastarieji metai atnešė į mūsų kasdienybę daugybę pokyčių bei iššūkių. Todėl norėčiau palinkėti, kad ir toliau išsaugotume poreikį padėti vieni kitiems, stengtis dėl vaikų, kad niekada nepaliautume tobulėti ir taip, kaip ir iki šiol, atremtume visus kylančius iššūkius. Kolegos, mes – nerealūs! Su švente”, – sveikina visus pedagogus su profesine švente Klaipėdos Vydūno gimnazijos pradinių klasių mokytoja Aurelija Macijauskienė.