DIZAINAS
Tad kokiais ingredientais „Volkswagen“ pagardino štai šį „Golfą“? Kad ir kaip stipriai bendrovė norėtų sudaryti įspūdį, jog jam prireikė atlikti itin brangią komponentų transplantaciją – taip tikrai nėra.
Kaip ir „Golf GTI Performance“, taip ir štai ši „Golf GTI TCR“ gavo išmanų, efektyviai veikiantį priekinį diferencialą ir tupi 20 milimetrų arčiau žemės negu standartinis „Golfas“. Be abejonės, nereikėtų pamiršti standesnių spyruoklių ir amortizatorių, o jeigu turite užtektinai šlamančių – galėsite užsisakyti adaptyvius amortizatorius, kurie dar 5 milimetrais sužemina automobilio pakabą. Vis dėlto, net ir tada „GTI TCR“ pasižymi didesnė kėbulo prošvaisa negu kai kurie dirbtiniai visureigiai.
„Golf GTI TCR“ išskirtinumas, o galbūt – praradimas, jis gaminamas tik su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėže, kuri, teoriškai, yra vienintelis bendras šios versijos bruožas su lenktynėms paruoštu „Golf GTI TCR“, nes standartinės bolido versijos naudoja būtent šią, 7 laipsnių, dvigubos sankabos transmisiją. Vis dėlto, esant poreikiui, gamintojas į bolidą gali įdėti sekvencinę pavarų dėžę. Tik pagalvokite kaip būtų smagu tokią turėti civilinėje „Golfo“ versijoje.
Vis dėlto, pastebimiausi pokyčiai slypi automobilio išvaizdoje, o jie – netgi labai džiuginantys. Agresyvumo suteikiantis priekinis spliteris ir masyvus galinis difuzorius suteikė „Golfui“ ilgai trokšto aštrumo, kurio trūksta net ir pilką pelytę primenančiame „Golf R“. Jeigu manote, jog dizaineriams buvo suteikta absoliuti laisvė – klystate, mat galiausiai, automobilio išvaizdos aksesuarai nėra pernelyg iššaukiantys, jog sugadintų solidaus sportiško hečbeko įvaizdį, o „Volkswagen“ tikrai nėra ant tiek pamišusi, jog atsisakyti bene rimčiausio kozirio prieš konkurentus – santūrios ir neiššaukiančios išvaizdos.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Golf GTI TCR |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Automobilio svoris | 1410 kilogramų |
Ilgis (mm) | 4263 |
Plotis (mm) | 1799 |
Aukštis (mm) | 1465 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2626 |
INTERJERAS
Jeigu subtilūs pokyčiai išorėje bus pastebimi tik pačių ištikimiausių „Volkswagen“ gerbėjų, užmetę akį į „Golf GTI TCR“ vidų apima jausmas, jog prieš akis matomus priedus jau kažkur matei, o ant medžiaginių sėdynių jau esi kažkada sėdėjęs.
Kaip ir standartiniame „Golf GTI“, taip ir šiame matyti tos pačios sėdynės, tas pats vairas, tas pats prietaisų skydelis. Kad ir kur pažiūrėsi, kad ir ką paliesi – tai 7-os kartos „Golfas“, bet tai tikrai nėra šio automobilio trūkumas – atvirkščiai.
Kaskart įsliūkinus į automobilio vidų, apima ramybės jausmas, nes žinai kaip reikia elgtis su multimedija, žinai kaip reikia perjungti važiavimo režimus ir svarbiausia – nejauti absoliučiai jokio diskomforto sėdėdamas maksimalų civilizuotumo taškų kiekį surinkusiame sportiškame hečbeke. Iš tiesų, net ir būdamas pakankamai senas (automobilių pramonės standartais), šio modelio interjeras vis dar yra keliais šviesmečiais nutolęs nuo visų konkurentų. Reikia tiesiog pripažinti, jog „Volkswagen“ inžinieriai šioje srityje turi žymiai geresnį supratimą kaip sukurti neužknisantį interjerą.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Golf GTI TCR |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 9 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 380-1270 |
DINAMIKA
Greičiausias priekiniais ratais varomas „Golfas“ – perskaitę tai, net neabejojame, tikitės naujoje „Golf GTI TCR“ versijoje surasti automobilius pagreitinančių priedų, kuriuos užskaitytų net ir „Greiti ir įsiutę“ franšizės autoriai.
„Volkswagen“ nenorėdama išradinėti dviračio iš naujo, į greičiausią „Golf“ versiją įgrūdo visiems puikiai pažįstamą 2 litrų, 4 cilindrų benzininį variklį, gebantį išvystyti 290 arklio galių ir 380 Nm sukimo momentą. Matyti parametrai, ar ne?
Matote, priekinius „Golf GTI TCR“ ratus suka tas pats variklis, kurį galime atrasti ir „Golf R“ versijoje. Skirtumai slypi tik variklio valdymo programoje, kurios pranašumas – platesnis didžiausio sukimo momento išvystymo diapazonas. „GTI TCR“ versijoje 380 Nm sukimo momentas išvystomas 1800-5300 sūkių amplitudėje, o „Golf R“ – 2000-5400 sūkių diapazone.
Priekaištauti šiai jėgainei nėra reikalo. Daugelį metų gaminamas variklis buvo montuojamas į skirtingus „Volkswagen“ grupės gaminius ir kiekviename iš jų jis džiugina sklandžiu veikimu, užtikrinta akceleracija plačiame sūkių diapazone ir niekados nenuvildavo, kai staiga, iš niekur nieko, užsimanydavai įminti akceleratoriaus pedalą iki dugno ir dar daugiau.
Taip yra ir su šiuo motoru. Ties žemesne variklių sūkių riba išvystomas didžiausias sukimo momentas yra ypatingai naudingas automobilį naudojant kiekvieną dieną. Pykšt, pokšt – ir jau lekiate su vėjeliu, be absoliučiai rimtesnių pastangų ar bandymų protestuoti ir tiesą sakant, tai ilgainiui tampa savotiška priklausomybė, nes pripranti prie fakto, jog bet kurią akimirką, bet kuriuo metu 380 niutonų bus pasiruošę pasileisti plaukus. Ir visa tai „Golfas“ daro be vestuvinio orkestro pagalbos, kaip, pavyzdžiui, „Renault Megane R.S.“ ar „Ford Focus R.S“, kurie ieško menkiausios progos išleisti brrrrr-kabooom stiliaus pirstelėjimą.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Golf GTI TCR |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 5,6 sekundės / 5,8 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 3,9 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 4,1 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 290 AG esant 5400-6400 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 380 Nm esant 1800-5300 aps/min. |
Maksimalus greitis | 260 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,7 litro / 6,9 litro / 7,6 litro |
Degalų bako talpa | 50 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6C |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 500 kilometrų |
VALDYMAS
Aštrius pojūčius teikiančių hečbekų pasirinkimas šiuo metu tikrai nėra prastas. Kiekvienas iš jų – unikalus ir gebantis nustebinti savaip, tad net ir labai norėdami, vargu ar suklysite pasirinkę arčiau širdies esantį kandidatą. Štai – „Civic Type R“ leidžia pasinerti į visapusišką vairavimo nirvaną, „Megane R.S.“ yra vienas rimčiausių ir techniškai pažangiausių hečbekų rinkoje, o „Audi RS3“ ir „A45 AMG“ – privers pasijusti ką reiškia būti išsprogdintam katapultos. Tuo tarpu „Hyundai i30 N“ ir „Volkswagen Golf GTI“ bando būti universalūs visose įmanomose situacijose, tačiau nesugebėdami būti pranašesniais vienoje, konkrečioje srityje. Ir panašu, tai buvo teisingas abiejų gamintojų sprendimas.
Ypatingų poreikių turintys vairuotojai šiais laikais yra tikra retenybė, nes didžioji dalis naujų automobilių pirkėjų ieško mašinos, kuri darytų viską, o ne du ar tris dalykus. Štai kodėl „Subaru BRZ“ tapo absoliučiu fiasko, štai kodėl „BMW Z4“ turi giminaitį „Toyota“ šeimoje. Pagal entuziastų poreikius sukurti automobiliai didžiajai daugumai neįdomūs ir dažniausiai nėra pelningi projektai, todėl nenuostabu, jog neprilygstamu universalumu pasižymintis „Golf GTI“ yra paklausiausias sportiškas hečbekas mūsų apvalioje planetoje.
Lengvas, neįpareigojantis valdymas, stebėtinai gerai subalansuota pakaba ir kažkur tolumoje burzgiantis variklis yra tai ko reikia daugeliui. Būtent tai turi standartinė ir daugelio mylima „Golf GTI“ versija. Tuo tarpu „Golf GTI TCR“, bent jau sprendžiant iš gamintojo sudaromo įspūdžio, buvo kurta tiems, kas ieško aštrių pojūčių, o tiksliau – ne „Golfiškų“ pojūčių, tik ne tokių, kuriuos suteikia standartinis „Golf GTI“.
Norint pajusti šiuos pokyčius, iš pradžių reikės užsipilti pilną degalų baką ir nukreipti automobilio nosį kurs nors link Aukštaitijos, kur galima rasti bene vingiuočiausius, kalnuočiausius ir vaizdingiausius šalies kelius. Vis dėlto, jeigu turėsite užtektinai noro, galite keliauti į lenktynių trasą, kur labiausiai pasimato „Volkswagen“ inžinierių atlikti pokyčiai.
Lenktynių trasoje, o tiksliau – „Nemuno žiede“, skirtumai tarp standartinės „Golf GTI“ ir „Golf GTI TCR“ yra minimalūs. Taip, papildomos masės prieaugis variklio skyriuje juntamas, kai sieki sparčios akceleracijos, bet truputėlį standesnė pakaba ar grubiau veikianti stabdžių sistema nėra tie veiksniai dėl kurių norėtųsi atsisakyti standartinio „Golf GTI“ kandidatūros, nes vairo mechanizmo kalibracija, dvigubos sankabos veikimo algoritmas ir nauja išmetimo sistema skleidžia tokią pačią melodiją kaip ir „Golf GTI Performance“ versija, tad sugrįžus namo jautiesi taip, lyg jame kažko trūktų ir tuomet, tą pačią akimirką prisimeni, jog „Volkswagen“ pasaulėlyje egzistuoja „Golf R“. Gerokai agresyvesnis, greitesnis, vikresnis ir visapusiškai rimtesnis įrankis tiems, kas ieško įsimintinų vairavimo įspūdžių. Ir net jeigu jis neegzistuotų, šiuo metu rinkoje yra net trys puikūs analogai: „Honda Civic Type R“, „Renault Megane R.S.“ ir „Hyundai i30 N“.
Kaip ir standartinis „Golf GTI Performance“, taip ir „Golf GTI TCR“ didžiausią malonumą teikia tada, kai su juo važiuoji greitai, bet ne agresyviai. Kai visi veiksmai yra atliekami švelniai ir pamatuotai. Tuomet į pagalbą ateinantis elektroninis diferencialas leis posūkius įveikti kaip iš natų ir užkirs priekinių ratų nepasukamumą, kuris anksčiau ar vėliau atsiranda, jeigu iki dugno įmintas akceleratorius ir nuolatinis makalavimas vairu yra vienintelė priimtina vairavimo maniera.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Golf GTI TCR |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 9 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų modelis ir išmatavimai | 235/35 R19 / Michelin Pilot Sport Cup 2 |
EKSPLOATACIJA
„Volkswagen Golf GTI“ visuomet buvo vienas pigiausių sportiškų hečbekų rinkoje. Itin patraukli automobilio kaina išryškėjo, kai „Ford“ pristatė „Focus RS“ arba, kai „Audi“ bei „Mercedes-Benz“ paragavo haliucinogeninių grybų už galingą hečbeką pradėjo prašyti 50 000 eurų.
Sąsajų su lenktynėms paruoštu „Golf GTI TCR“ turintis modelis, bent jau pažvelgus į bazinės versijos kainą, kainuoja nei daug, nei mažai – 35 096 eurus arba maždaug 1500 eurų daugiau už „Golf GTI Performance“. Vis dėlto, net ir tada jis yra gerokai brangesnis už „Renault Megane R.S.“ ir „Hyundai i30 N“.
Pavyzdžiui, prancūziškas hečbekas yra 5862 eurais, o „Hyundai“ – net 9106 eurais pigesnis. Net jeigu užsisakysite visus įmanomus žaislus, „Hyundai“ vis tiek išliks 6106 eurais pigesnis už „Golf GTI TCR“, bet tai, ko gero, nėra pagrindinis argumentas tiems, kas nori būtent „Golf GTI“.
Didžiausia „Golf GTI TCR“ problema yra ne konkurentai, bet „Golf R“, kuris su tam tikrais priedais kainuos praktiškai tiek pat kaip ir mūsų bandytasis „Golf GTI TCR“. O jeigu pridėsite dar kokią dešimtinę, žiūrėkite horizonte bus matyti ir „Audi RS3“.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Golf GTI TCR |
Pigiausio modelio kaina | 35 096 eurai |
Bandyto modelio kaina | 48 360 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 5 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 32 procentai |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | 868 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje |
Visomis įmanomomis prasmėmis – išskirtinis, bet ar tų išskirtinumų užteks šiai, šviežiai „Golf GTI TCR“ versijai užkariauti sportiškų hečbekų gerbėjų širdis? Mes labai abejojame.
Priežasčių mėgti šį „Volkswageną“ yra ne viena ir ne dvi. Bet tai neturėtų jūsų stebinti, nes „Volkswagen“ inžinieriai yra be galo talentingi. Tiesiog pasižiūrėkite į „Golf GTI“, išbandykite jį ir supraskite kodėl jis yra populiariausias sportiškas hečbekas pasaulyje.
„Volkswagen“ taip pat puikiai moka konstruoti ribotos laidos modelius, iš kurių inžinieriai sugeba išspausti absoliutų maksimumą. Prisiminkite „Golf GTI Clubsport“ arba „Clubsport S“, kurie sugebėjo pademonstruoti puikų tempą Niurburgringo lenktynių trasoje. Žinoma, kitoje svarstyklių pusėje kabo turbūt vienas labiausiai išbaigtų „Golfų“ – „Golf R“, kurio vardą ištarėme ne vieną kartą.
Teoriškai – tai greičiausias priekiniais ratais varomas „Golfas“, kuris, deja, nepateisina nei savo egzistencijos, nei pernelyg stipriai išpūstos kainos.
Palyginus su „Golf GTI Perfomance“, naujoji vokiško hečbeko versija yra keliais tūkstančiais brangesnė, bet ar už šią sumą gaunate tokios pat vertės adrenalino injekciją? Deja, bet ne. Ir tai ir yra didžiausia problema, nes „Golf GTI TCR“ galėjo būti gerokai aštresnis, vikresnis, grubesnis modelis, leidęs „Volkswagen“ tinkamai atsisveikinti su septintąja „Golf“ modelio karta ir tuo pačiu padėti pamatą sekančiai „GTI“ modelių kartai.
Kaip marketingo skyriaus produktas – jis šaunus, leidžiantis jį susieti su automobilių sporto divizija. Kaip grynakraujis sportiškas hečbekas, turėjęs atidaryti vartus į pragarą – jis yra labai toli nuo savo tikslo.
MUMS PATIKO
- Universalus, visose įmanomose situacijose
- Nepaisant deklaruojamo aštrumo posūkiuose, sugeba išlikti pakankamai patogus ir komfortiškas
- Dinamikos trūkumu 2 litrų variklis nesiskundžia
- Krikščioniškos kuro sąnaudos
- Keletas vizualinių priedų puikiai dera prie diskretiškos „Golf“ išvaizdos
- Važiavimo režimai nesuteikia kardinalių pokyčių, tačiau jie vis tiek yra naudingi
MUMS NEPATIKO
- Suteikiamų pojūčių dozė nepateisina automobilio kainos
- „Golf R“ yra visomis įmanomomis prasmėmis geresnis pasirinkimas
- Standartinis „Golf GTI“ daugelyje situacijų yra toks pats greitas kaip ir „TCR“
- Elementari komforto įranga slypi papildomos įrangos sąraše
- Vairuojant automobilį apima jausmas, jog „Volkswagen“ nesugebėjo išnaudoti progos sukurti šį bei tą ypatingo