• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2022 metų vasarį automobilių entuziastas iš Vokietijos – Sebastianas Kunzė sumokėjo 3 milijonus eurų už „Aston Martin Valkyrie“. Ekstremalų, „Formulės 1“ technologijų turintį superautomobilį, kurio variklis išvysto 1155 arklio galias, iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,6 sekundės, o maksimalus greitis siekia 354 km/val.. Šis automobilis turėjo būti S. Kunzės kolekcijos pažiba, bet greitai virto brangia problema, rašo „Handelsblatt“. 

9

2022 metų vasarį automobilių entuziastas iš Vokietijos – Sebastianas Kunzė sumokėjo 3 milijonus eurų už „Aston Martin Valkyrie“. Ekstremalų, „Formulės 1“ technologijų turintį superautomobilį, kurio variklis išvysto 1155 arklio galias, iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,6 sekundės, o maksimalus greitis siekia 354 km/val.. Šis automobilis turėjo būti S. Kunzės kolekcijos pažiba, bet greitai virto brangia problema, rašo „Handelsblatt“. 

REKLAMA

Įveikus vos kelis šimtus kilometrų ėmė gesti elektronika. Prietaisų skydelyje užsidegė įspėjamieji signalai, o aukštos įtampos sistema tiesiog išsijungė. Vietoje smagių pasivažinėjimų greitkeliuose S. Kunzė turėjo stovėti serviso eilėse. Po dvejų metų nesėkmingų bandymų išspręsti problemas jis kreipėsi į teismą.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų apie „Aston Martin“ automobilių – specialioje rubrikoje. 

„Aston Martin Valkyrie’ turėjo daugiau defektų nei visi mano kiti automobiliai kartu sudėjus“, – sakė S. Kunzė Acheno apygardos teisme.

REKLAMA

Savo ieškinyje jis prašo nutraukti pirkimo sutartį, tačiau „Aston Martin“ su tuo nesutinka. Gamintojo teigimu, automobilis buvo techniškai tvarkingas, o kliento nurodyti trūkumai – „nereikšmingi“.

Brangi kompensacija už trumpą kelionę

eisme „Aston Martin“ pareiškė, kad net ir sutikus priimti automobilį atgal, pirkėjas negautų visos sumokėtos sumos. Už 441 nuvažiuotą kilometrą būtų pritaikyta 55 tūkst. eurų dydžio amortizacijos išskaita. Tai reiškia, kad kiekvienas nuvažiuotas kilometras kainuotų po 124 eurus. 

REKLAMA
REKLAMA

Gamintojas tokį skaičiavimą grindžia ypatinga šių automobilių eksploatavimo specifika. Anot jo, dauguma savininkų per metus nuvažiuoja vos kelis šimtus kilometrų, o bendra „Valkyrie“ tarnavimo riba esą neviršija 20 tūkst. kilometrų.

Kas viršija šią ribą, turi būti pasirengęs papildomoms išlaidoms. Po 50 tūkst. kilometrų, kaip teigiama gamintojo rašte, būtina keisti visą pavarų dėžę. Tokia priežiūra, anot „Aston Martin“, atitinka „dabartinį technologijų lygį“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Triukšmingas variklis – problema

Vienas iš „Aston  Martin Valkyrie“ ypatumų – itin dainingas V12 variklis, dėl kurio vairuotojams su automobiliu pateikiamos specialios ausinės.

Jos turi išorinius mikrofonus, skirtus perduoti įspėjamuosius signalus į saloną. Tačiau 2024 m. rugpjūčio 27 d. šis sprendimas nepasiteisino. 

REKLAMA

Pasak ieškinyje nurodytas informacijos, S. Kunzė vairuodamas „Valkyrie“ nepastebėjo artėjančios greitosios pagalbos automobilio ir vos nepateko į avariją. Nelaimės išvengta tik dėl greitosios vairuotojo meistriškumo. Nuo to įvykio automobilis liko stovėti garaže. 

Priekaištai dėl pašalintos saugumo sistemos

Ieškinyje išvardyta ir daugiau trūkumų. Vienas iš rimčiausių – be savininko žinios išmontuota „Rocket-Locker“ sistema. Ji skirta tam, kad nutrūkus hidrauliniam slėgiui automobilio kėbulas nenusmuktų ant žemės. Pasak ieškovo, būtent tai ir nutiko: automobilio kėbulas nusileido, o važiuoklė – atsirėmė į žemę.

REKLAMA

Be to, per transportavimą į servisą ir techninės priežiūros metu, kaip teigiama, atsirado matomų kėbulo pažeidimų.

Pasak advokato Marco Rogerto, automobilis niekada nebuvo pateiktas tokios būklės, kokios reikalauja įsigijimas už kelis milijonus eurų. Bandymai pasiekti susitarimą dėl remonto buvo bevaisiai. „Aston Martin“ į nustatytus terminus nereagavo.

Gamintojas savo ruožtu didžiąją dalį pretenzijų atmeta. Jų teigimu, dauguma ieškinyje įvardytų punktų nėra defektai, o būdingi bruožai ypač galingiems, techniškai sudėtingiems automobiliams. Net ratlankių įbrėžimai, dėl kurių taip pat pateiktas priekaištas, anot „Aston Martin“, yra įprasti naudojimo pėdsakai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gamintojas priduria, kad pats S. Kunzė pageidavo savarankiškai keisti ratus ir buvo įsigijęs tam skirtą domkratų rinkinį. Būtent dėl netinkamai atliktų darbų esą ir buvo pažeista „Rocket-Locker“ sistema.

Be techninių ir kokybės ginčų, šioje byloje kyla ir teisinis klausimas. Ar apskritai Acheno apygardos teismas turi teisę nagrinėti šią bylą? „Aston Martin“ teigia, kad pagal pirkimo sutartį visi ginčai turi būti sprendžiami pagal Jungtinės Karalystės teisę, o kompetentingos – tik britų institucijos.

REKLAMA

Tačiau pirkėjas automobilį įsigijo kaip privatus asmuo, o tai, pasak jo advokato, leidžia remtis Europos Sąjungos vartotojų apsaugos direktyvomis. Jos suteikia teisę kreiptis į teismą toje šalyje, kurioje gyvena vartotojas.

Nors teismas siūlė ieškoti taikaus sprendimo, pavyzdžiui, mainyti „Valkyrie“ į du kitus modelius, S. Kunzė tokį pasiūlymą atmetė. „Aš nebenoriu diskutuoti apie automobilį“, – pareiškė jis posėdyje. – „Aš noriu tiesiog juo džiaugtis.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų