• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Modernizuojant magistralinį kelią A5 „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos, jau atlikta daugiau nei pusė suplanuotų darbų. „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu statybvietėje dirba apie 350 darbuotojų, naudojama daugiau nei 100 vienetų kelių statybos technikos, o pirmieji pokyčiai eismo dalyviams įsigalios jau trečiadienį.

Modernizuojant magistralinį kelią A5 „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos, jau atlikta daugiau nei pusė suplanuotų darbų. „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu statybvietėje dirba apie 350 darbuotojų, naudojama daugiau nei 100 vienetų kelių statybos technikos, o pirmieji pokyčiai eismo dalyviams įsigalios jau trečiadienį.

REKLAMA

Nuo birželio 26 d. eismas nuo 91 iki 97,4 kilometro bus nukreiptas į naujai nutiestą kairiąją magistralės pusę Lenkijos kryptimi. Liepos pabaigoje planuojama, kad eismas naująja kelio puse vyks visame rekonstruojamame ruože – nuo 85 iki 97,4 kilometro.

Pasak „Via Lietuva“ vadovo pareigas einančio Martyno Gedaminsko, darbai vyksta įspūdingu tempu – jau nutiesta apie 75 proc. pagrindinio keturių juostų kelio, įrengta daugiau nei pusė jungiamųjų kelių, triukšmo užtvarų ir inžinerinių sistemų. Statiniai – įskaitant viadukus ir gyvūnų perėjas – taip pat baigiami sparčiai: šiuo metu atlikta apie 70 proc. jų statybos darbų.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai ne tik infrastruktūros projektas – tai strateginė ašis, jungianti Lietuvą su Vidurio Europa, turinti tiesioginę reikšmę ir civiliniam, ir kariniam mobilumui“, – sako M. Gedaminskas.

REKLAMA

Magistralėje vykdomi intensyvūs asfaltavimo darbai, montuojami apsauginiai atitvarai, statomos triukšmo sienelės, vyksta žemės sankasų formavimas ir šlaitų apželdinimas. Netrukus bus pradėti apsauginės tinklo tvoros nuo gyvūnų ir želdinių sodinimo darbai.

Projekte numatyta įrengti 2 viadukus, 3 tunelines gyvūnų perėjas, 3 pravažiavimus, 10 žiedinių sankryžų, žaliąjį tiltą bei moderniausią šalyje poilsio aikštelę.

REKLAMA
REKLAMA

„Šis ruožas – vienas sudėtingiausių ir didžiausių kelių projektų, šiuo metu vykdomų Lietuvoje. Sklandžiam įgyvendinimui pasitelkta daugiau nei 100 technikos vienetų, darbai vyksta net šeštadieniais“, – pabrėžia „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.

Rekonstrukcija atitinka ES reglamentus dėl dvejopos – civilinės ir karinės – paskirties infrastruktūros. Tai leis užtikrinti greitą ir saugų karinį mobilumą Baltijos šalyse, tuo pačiu stiprinant logistikos grandines visame regione.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendra Marijampolės–Lietuvos sienos ruožo rekonstrukcijos vertė siekia apie 543 mln. eurų su PVM. Projektas finansuojamas Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP), valstybės biudžeto ir ES fondų lėšomis.

„Via Baltica“ – tai transeuropinio tinklo kelias, jungiantis Varšuvą su Talinu. Iš 970 km viso ilgio 269 km driekiasi per Lietuvą. Šios magistralės modernizavimą šalies teritorijoje planuojama užbaigti iki 2030 m. Artimiausiu metu numatoma pradėti parengiamuosius darbus dėl likusios atkarpos nuo Kauno iki Latvijos sienos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų