Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis akcentuoja, kad tiltas Ariogaloje buvo kritiškai pavojingos būklės, todėl jo atnaujinimas buvo vienas iš prioritetinių darbų.
„Šis projektas rodo, kad tikslingai planuojant darbus galima pasiekti daugiau – tiltas tapo saugus, patogus ir jau dabar atveria naujas galimybes vietos bendruomenėms. Atnaujinta ir visa aplinkinė infrastruktūra – žiedinė sankryža, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas“, – sako ministras.
Strategiškai svarbi jungtis
Kaip pažymi „Via Lietuva“ vadovas Martynas Gedaminskas, tiltas per Dubysą – viena pagrindinių jungčių regione, turėjusi tiesioginį poveikį žmonių kasdieniam judėjimui.
„Kad eismą pavyko atverti gerokai anksčiau, lėmė aiškus planavimas, operatyvūs sprendimai ir sklandus bendradarbiavimas su rangovais“, – komentuoja M. Gedaminskas.
Tiltą rekonstravo AB „Kauno tiltai“, projektas kainavo 8 mln. eurų (su PVM). Statybos metu buvo pakeisti pakloto elementai, perdangos konstrukcijos, rekonstruotos atramos. Šalia tilto atnaujinta ir kelio atkarpa, įrengta poilsio aikštelė su vietomis automobiliams ir autobusams, atnaujinta žiedinė sankryža su keliu Ariogala–Betygala–Šiluva.
Iki liepos pabaigos dar liko: kloti trinkeles takuose, įrengti kelkraščius ir apšvietimą, atlikti apdailos darbus, horizontalų ir vertikalų ženklinimą bei pateikti išpildomąją dokumentaciją.
Eismas per tiltą buvo uždarytas nuo 2023 m. liepos vidurio. Prieš tai atlikta ekspertizė parodė, kad senojo tilto būklė neatitiko saugumo reikalavimų, tad bet koks transporto judėjimas buvo griežtai draudžiamas.
Tiltų būklė – vis dar iššūkis
„Via Lietuva“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje tvarkoma 13 valstybinės reikšmės tiltų, iš kurių dauguma – kritinės būklės. Dar 11 tiltų laukia viešųjų pirkimų rezultatų, o iki metų pabaigos planuojama paskelbti dar 22 naujus tiltų projektavimo ar statybos konkursus.
Per pastaruosius šešerius metus blogos būklės tiltų skaičius šalyje išaugo nuo 63 iki 117. Jei nebus priimti tvarūs finansavimo sprendimai, iki 2035 m. šis skaičius gali pasiekti 192.
Valstybinės reikšmės kelių tiltų ir viadukų atnaujinimui reikia apie 470 mln. eurų, o visai šalies tiltų infrastruktūrai sugrąžinti į tenkinamą būklę – beveik 1 mlrd. eurų.