• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keturratis – viena universaliausių transporto priemonių, tačiau net ir jis nėra visiškai nepriklausomas nuo oro sąlygų. Ypač žiemą, kai ledas, sniegas ar pažliugę keliai gali smarkiai apsunkinti kelionę, kyla klausimas – kaip pagerinti jo pravažumą?

Keturratis – viena universaliausių transporto priemonių, tačiau net ir jis nėra visiškai nepriklausomas nuo oro sąlygų. Ypač žiemą, kai ledas, sniegas ar pažliugę keliai gali smarkiai apsunkinti kelionę, kyla klausimas – kaip pagerinti jo pravažumą?

REKLAMA

Atsakymas paprastas: entuziastai ir profesionalai jau seniai atrado būdų, kaip keturratį padaryti dar efektyvesnį bet kokioje vietovėje. Aksesuarų gamintojai siūlo įvairius sprendimus – nuo paprastų sniego grandinių iki vikšrų, kurie keturratį paverčia tikru sniego „tanku“.

Kada net keturratis susiduria su iššūkiais?

Ši transporto priemonė sujungia visureigio pravažumą, motociklo manevringumą ir net traktoriaus gebėjimą atlikti įvairius darbus. Tačiau tai nereiškia, kad jis lengvai įveikia viską, kas pasitaiko kelyje.

Žiemą kyla keli pagrindiniai iššūkiai:

  • Slidūs keliai – purvo padangos nesukimba su ledu ar suplūktu sniegu, todėl padidėja slydimo rizika.
  • Gilios pusnys – bandant pravažiuoti per storą sniego sluoksnį, keturratis gali paprasčiausiai užstrigti.
  • Purvini, pažliugę keliai – atlydžio metu kai kurie ruožai tampa tikromis pelkėmis, kur net ši transporto priemonė juda sunkiai.

Norintiems be vargo įveikti tokias kliūtis, galima rinktis kelis patobulinimus.

REKLAMA
REKLAMA

Sniego grandinės: paprasta, efektyvu, bet riboja greitį

Vienas pigiausių ir paprasčiausių būdų padidinti keturračio sukibimą žiemą – sniego grandinės. Jas lengva sumontuoti, jos tarnauja daugelį metų ir gerokai pagerina pravažumą ant apledėjusių ar suplūktų sniego dangų. Kaina svyruoja nuo 50 iki 150 eurų už komplektą, priklausomai nuo modelio.

REKLAMA

Tačiau jos turi ir trūkumų – su grandinėmis keturratis tampa lėtesnis, o važiuojant didesniu greičiu gali kilti vibracija ir diskomfortas. Pasak su keturračiais lenktyniaujančio Antano Kanopkino, grandinės puikiai tinka žiemą atliekant darbus, pavyzdžiui, valant sniegą sodyboje, tačiau greitam važiavimui jos nėra tinkamos.

Dygliuotos padangos: idealus sukibimas, bet reikalauja įdirbio

Tie, kas žiemą nori ne tik pravažumo, bet ir didžiausio įmanomo sukibimo, gali rinktis padangų dyglius. Skirtingai nei automobiliams, keturračiams dygliuotų padangų rinkoje beveik nėra, tačiau yra specialūs įsukami varžtai, kuriuos galima montuoti į turimas padangas.

REKLAMA
REKLAMA

„Nežinau, kiek tai naudinga kasdieniam naudojimui, bet efektas – įspūdingas. Dygliuotos padangos užtikrina fantastišką sukibimą ir leidžia važiuoti sniegu bei ledu beveik taip pat greitai, kaip vasarą žvyrkeliais“, – pasakoja A. Kanopkinas.

Tokie varžtai tampa aštriais dygliais, kurie įsirėžia į ledą ir sukuria itin tvirtą sukibimo tašką. Šią technologiją naudoja ir žieminėse ralio lenktynėse dalyvaujantys automobiliai. Pavyzdžiui, „Motorider“ parduotuvėje jų kaina siekia 41 eurą už 250 vnt. arba 90 eurų už 1000 vnt. Tačiau ši modifikacija labiau skirta pramogaujantiems entuziastams ar žiemą lenktyniaujantiems sportininkams, nes reikalauja išties nemažai pasiruošimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš esmės teks patiems susukti dyglius į padangą. Vienai padangai reikia 120 vienetų varžtų, o tai kainuos ne tik pinigus, bet ir laiką, turėsite gerai padirbėti su suktuku, nes susukti varžtus rankomis kantrybės tikrai neužteks“, – dėsto A. Kanopkinas.

Vikšrai: keturratis tampa „tanku“

Tiems, kam reikia maksimalaus pravažumo, yra ir dar vienas sprendimas – vikšrai vietoje ratų. Tai jau nebe priedas, o rimtas modifikavimas, kuris keturratį paverčia tikru sniego motociklu. Šiaurės Skandinavijoje toks sprendimas itin populiarus, tačiau Lietuvoje jis vis dar retas.

REKLAMA

Vikšrai suteikia keturračiui didesnį sukibimo plotą ir mažesnį slėgį į gruntą, todėl jis gali lengvai važiuoti ne tik sniegu, bet ir purvu ar pelkėmis. Tačiau šis sprendimas turi ir trūkumų – „Camso“ vikšrų komplektas kainuoja nuo 5 000 eurų, o pats keturratis tampa lėtesnis ir sunkesnis.

„Vikšrai nėra skirti pramogoms – jie labiau tinkami specifiniams darbams. Jie užtikrina maksimalų pravažumą ir leidžia važiuoti net ten, kur įprastas keturratis nepajudėtų. Tačiau Lietuvoje, kur klimatas gana švelnus, tokia modifikacija reikalinga tik tam tikriems profesionalams“, – sako A. Kanopkinas.

Vikšrai dažniausiai naudojami ten, kur reikia kuo mažiau žaloti gamtą, pavyzdžiui, dirbant pelkėse ar vykdant miško darbus žiemos metu. Lietuvos sąlygomis dažniausiai pakanka standartinių keturračių su sniego grandinėmis ar dygliuotomis padangomis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų