Ekspertai neslepia šypsenos išgirdę tokius įsitikinimus, bet pabrėžia, kad išsklaidyti mitus nėra lengva. Atsižvelgdami į vartotojų lūkesčius, gamintojai vis dažniau keturračiuose diegia įvairias saugumo technologijas. Kokios jos ir kam naudingos?
Keturračių evoliucija technologijų amžiuje
Automobilių pramonėje saugumo ir patogumo technologijos jau tapo įprastu standartu. Nors motociklų rinkoje inovacijų diegimas vyksta lėčiau, keturračiai ilgą laiką buvo gana primityvūs mechaniniai įrenginiai. Tačiau didėjantis susidomėjimas šia technika skatina gamintojus integruoti daugiau saugumo sistemų.
Vienas tokių gamintojų – „CFMoto“. Per pastaruosius metus ši įmonė savo modeliuose pristatė vairo stiprintuvus su reguliuojama apkrova, elektronines stabdymo sistemas nuokalnėse, skirtingus važiavimo režimus ir net liečiamuosius ekranus su „Apple CarPlay“ palaikymu.
Ar keturratį vairuoti sudėtinga?
Lenktynininkas Antanas Kanopkinas, Pasaulio ralio reido čempionato trečiosios vietos laimėtojas, tikina, kad keturračiai nėra tokie sudėtingi, kaip daugelis mano.
„Jeigu moki važiuoti dviračiu ir turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, keturračiu važiuoti tikrai pavyks. Kliūčių įveikimas ir greitesnis važiavimas atsiranda su patirtimi. Tai ateina natūraliai, didėjant kompetencijoms ir lavinant įgūdžius,“ – sako A. Kanopkinas.
Jo teigimu, keturračiai pasižymi didesniu pravažumu nei visureigiai, bet juos valdyti yra paprasčiau nei motociklus. Nors išmokti įveikti sudėtingas kliūtis, kaip stačios įkalnės ar nuvirtę medžiai, gali prireikti daugiau praktikos, tam puikiai pasitarnauja instruktoriaus ar patyrusio kolegos pagalba.
Inovacijos saugumui ir patogumui
Saugumo technologijos keturračiuose padeda įveikti sudėtingas sąlygas ir suteikia papildomo komforto. Vairo stiprintuvai, atsiradę keturračiuose daugiau nei prieš dešimtmetį, dabar yra plačiai naudojami daugelyje modelių. Jie ne tik palengvina vairavimą, bet ir padeda išvengti pavojingų situacijų, kai vairas gali būti išmuštas iš rankų atsitrenkus į kliūtį.
Skirtingi važiavimo režimai leidžia reguliuoti transporto priemonės charakteristikas – nuo sportinio režimo iki darbo funkcijų. Taip pat stabdymo pagalba nuokalnėse, perimta iš visureigių, suteikia papildomą stabilumą ir leidžia keturračiu saugiau judėti net ir itin slidžiomis dangomis.
Pasak A. Kanopkino, keturračių pramonė dar turi daug galimybių tobulėti. Naujos saugumo sistemos ir technologijos ne tik palengvina vairavimą, bet ir skatina tolesnę šios transporto priemonės evoliuciją. Gamintojų tikslas – kurti vis patogesnius, saugesnius ir labiau prie vartotojų poreikių pritaikytus keturračius.
„Progresas leidžia mums turėti vis geresnius produktus už mažesnę kainą. Tai – natūrali technologijų pažanga, kurios dėka keturračiai tampa prieinamesni ir patogesni,“ – apibendrina lenktynininkas.