• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasibaigus II pasauliniam karui ir Amerikai pradėjus stotis ant kojų, vis daugiau žmonių leisdavo sau įsigyti brangius ir analogų neturinčius daiktus. Jeigu savo meniu turite vienintelį pasaulį brangakmenį - tinka, jeigu turite iš nežinomos medžiagos pagamintus langus - tinka. Šis poreikis palietė ir automobilių industrija, kuri taip pat kilo iš pelenų.
Šeštasis dešimtmetis pasižymėjo tuo, kad daugelis gamintojų stengėsi sukurti svajonių automobilį, kurį galėtume vairuoti šiuolaikiškoje ir saugioje visuomenėje. Tokių svajoklių tarpe buvo ir „Chrysler“, kuri 1951 metais pristatė „K310“.

Pasibaigus II pasauliniam karui ir Amerikai pradėjus stotis ant kojų, vis daugiau žmonių leisdavo sau įsigyti brangius ir analogų neturinčius daiktus. Jeigu savo meniu turite vienintelį pasaulį brangakmenį - tinka, jeigu turite iš nežinomos medžiagos pagamintus langus - tinka. Šis poreikis palietė ir automobilių industrija, kuri taip pat kilo iš pelenų.
Šeštasis dešimtmetis pasižymėjo tuo, kad daugelis gamintojų stengėsi sukurti svajonių automobilį, kurį galėtume vairuoti šiuolaikiškoje ir saugioje visuomenėje. Tokių svajoklių tarpe buvo ir „Chrysler“, kuri 1951 metais pristatė „K310“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

002


Gerėjant ekonominei padėčiai, vis daugiau amerikiečių norėjo automobilio, kuris būtų netradicinių formų ir išskirtinis. Daugelis gamintojų ieškodami įkvėpimo skrisdavo į Europą ir bandydavo pritaikyti įvairiausias idėjas savo kūriniuose. Ne išimtis buvo ir „Chrysler“, kuri penktame dešimtmetyje buvo kritikuojama dėl konservatyvaus automobilių dizaino.
Norėdami sukurti kai ką įdomaus ir netradicinio, keli „Chrysler“ dizaineriai išskrido į Italiją - superautomobilių šalį. Aplankę visus įmanomus gamintojus, gabūs specialistai nusprendė pateikti pasiūlymą automobilių kėbulų gamintojai „Ghia“. Nors šiais laikais už panašaus lygio projektą „Chrysler“ turėtų sumokėti neįtikėtinai didelę sumą, tada viskas buvo atvirkščiai. „Chrysler“ norėdama sukurti ekstravagantišką ir išskirtinį automobilį Amerikoje, turėtų paskirti 125.000 JAV dolerių biudžetą. Tuo tarpu karo nualintoje Italijoje, toks pats projektas atsieitų tik 10.000 - 20.000 JAV dolerių.

REKLAMA

134


Pirmieji vaisiai buvo parodyti 1951 metų vasarą. Į Italiją pakviesti „Chrysler“ vadovai buvo maloniai nustebinti, nes jie per savo gyvenimą nebuvo matę nieko panašaus. Gracingos, agresyvios ir tuo pačiu elegantiškos automobilio linijos patiko ne tik amerikiečiams, bet ir Paryžiaus automobilių parodos lankytojams, kurie pro „K310“ praeidavo su plojimais.
Tačiau po gražia išvaizda slypėjo „Chrysler“ kompanijos inžinierių sukurti komponentai. Po kapotu slypėjo šiek tiek patobulintas „HEMI“ aštuonių cilindrų motoras, kuris buvo pajėgus išvystyti 180 arklio galių.

REKLAMA
REKLAMA

357


Taigi, kas atsitiko? Kodėl „K310“ taip ir nepateko į serijinę gamybą? Pasirodo, kad „Chrysler“ net negalvojo apie serijinę šio modelio gamybą, nors automobilis sulaukė daugybės teigiamų atsiliepimų iš visuomenės.
Pagrindinė priežastis - galutinė automobilio kaina, kuri tuometiniams „Chrysler“ vadovams pasirodė per didelė. Kadangi pagal planą automobilis turėjo būti surenkamas ne JAV,o Italijoje, didžiąją dalį modelio kainos sudarydavo transportavimo išlaidos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų