2023-ųjų pabaigoje, Rusijos teritorijoje veikianti bendrovė „Automotive Technologies“ į šalį importavo daugiau kaip 40 „Citroën C5 Aircross“ automobiliams surinkti reikalingų komplektų, su kuriais tikimasi išbandyti gamykloje esančią įrangą ir tokiu būdu pradėti serijinę gamybą.
Naujienų agentūros „Reuters“ žurnalistai tvirtina yra kalbėję su šia situacija susipažinusiais verslininkais, kurie sako, jog Rusijai pagalbos ranką ištiesė oficiali „Stellantis“ koncerno partnerė Kinijoje – „Dongfeng“. Šiems procesams aukštesnę pavarą padėjo ir tai, jog „Automotive Technologies“ neseniai tapo „Citroën“ ir „Peugeot“ automobilių atstovė, kuri Rusijoje ne tik pardavinėja, bet ir importuotoja juos iš Kinijos. Žinoma, be oficialaus „Stellantis“ palaiminimo.
Likimo ironija yra ta, jog bandomoji automobilių gamyba vyko buvusioje „Stellantis“ gamykloje, kurioje prieš karą buvo gaminami ir surinkami Rusijos rinkai skirti modeliai. Gamyklos valdymą iš „Stellantis“ perėmusi kita įmonė, regis, nešvaistė laiko veltui, mat netolimoje ateityje Kalugoje prasidės ne tik „Citroën C5 Aircross“, bet ir kitų, Kinijoje gaminamų „Stellantis“ modelių gamyba.
Apie neįprastą sujudimą Kalugos gamykloje taip pat pranešė vienas didžiausių, automobilių tema Rusijoje rašančių portalų „Autonews.ru“. Sausio mėnesio pabaigoje žurnalistai apsilankė gamyklos prieigose ir ten išvydo ne apleistą, bet veikiančią gamyklą.
Gamyklos prieigose jie išvydo atnaujintą „Citroën C5 Aircross“, kuris šioje šalyje oficialiai nebuvo nei parduodamas, nei gaminamas, tačiau jį galima įsigyti į pagalbą pasitelkus įmones, siūlančias paralelinio importo paslaugas.
Žurnalistams vaikščiojant aplink gamyklos teritoriją, jie pastebėjo pagamintiems automobiliams skirtą stovėjimo aikštelę, kurioje buvo matyti naujutėliai „Peugeot 4008“ ir „Peugeot 5008“ modeliai. Žurnalistai taip pat atpažino „Peugeot 408 X“, kuris mūsų šalyje yra geriau žinomas „Peugeot 408“ vardu.
Atsižvelgiant į gamintojų įdirbį Kinijoje, vargu ar kas nors nustebtų, jeigu tokį patį veiklos modelį netrukus pradėtų naudoti ir kitos bendrovės.
Tokiu būdu į Rusiją vėl plūstelėtų būrys vakarietiškų automobilių, kuriuos jau kurį laiką siekiama pakeisti Kinijos gamintojų kūriniais.