- Supaprastinimas reiškė, kad elektrinis variklis dabar bus aušinamas oru (atsisakoma tarp modulių buvusių aušinimo vamzdelių). Pritaikius pagal specifinius poreikius, vandeniu aušinamas tik galios elektronikos valdymo pultas.
Tobulesnė įkrovimo iš mažos galios šaltinių sistema
Siekdami sutrumpinti įkrovimo laiką tada, kai naudojama mažos galios infrastruktūra (įkrovimui buitinėmis sąlygomis skirtas nešiojamas kabelis, 6 kW ir 11 kW galios įkrovimo punktai), konstruktoriai patobulino įkrovimo proceso elektroninio valdymo sistemą.
Benzininis variklis su dujų įranga
Siekdami sumažinti eksploatavimo išlaidas (t. y. užtikrinti 25 proc. mažesnes kuro sąnaudas) ir aplinkos taršą (10 proc. mažesnę taršą anglies dvideginiu), konstruktoriai iškėlė tikslą – į šiuolaikišką variklį perkelti tuos privalumus, kurie atsiranda kurui naudojant LPG.
KAS IR KAIP
- Tai – naujausios kartos trijų cilindrų benzininis variklis, galintis naudoti dvi kuro rūšis – benziną ir dujas. Variklyje sumontuotos šiuolaikiškos technologijos – turbokompresorius, „Stop&Start“ sistema, energijos atkūrimas stabdant, ekonominis režimas, be to, jis atitinka „Euro 6b“ išmetamųjų teršalų kiekio standarto reikalavimus. Palyginti su ankstesnės kartos dujinio variklio kuro sąnaudomis, naujojo variklio kuro sąnaudos yra maždaug 20 proc. mažesnės.
- Svarbiausias techninis iššūkis – surasti tinkamą turbokompresoriaus sukuriamo spartinimo ir LPG slėgio pusiausvyrą bei optimizuoti variklio valdymą taip, kad nesikišant vairuotojui, būtų galima maksimaliai panaudoti darbo naudojant dujas režimą.
- LPG įranga bus sumontuota gamykloje.
Mažas dvitaktis dyzelinis variklis
Būtinumas mažinti degalų sąnaudas ir aplinkos taršą anglies dvideginiu verčia ieškoti proveržio efektyvumo srityje. Efektyviausi yra dvitakčiai dyzeliniai varikliai, kurie naudojami plačiai paplitusiuose stambiuose okeaniniuose laivuose, pavyzdžiui, konteinerių gabenimo laivuose. Jų efektyvumas siekia beveik 50 proc., o, pavyzdžiui, keturtakčiai dyzeliniai varikliai, kurie montuojami automobiliuose, vargiai pasiekia 35 proc. efektyvumą. Pagaminti dvitakčius variklius, kurie būtų tokio dydžio, kad juos būtų galima pritaikyti automobiliams, iki šiol buvo neįmanoma misija, tačiau projektas POWERFUL (angl. POWERtrain for FUture Light-duty vehicles, liet. varikliai būsimiems lengviesiems automobiliams) siekia ištyrinėti galimus tokio variklio pritaikymo transporto priemonėse sprendimus.
Dvitakčio ciklo metu pasiekiamas efektyvumas reiškia, kad galima sumažinti variklio gabaritus ir svorį, tačiau su sąlyga, jei bus per pusę sumažintas variklio dydis ir cilindrų skaičius (iš čia – dviejų cilindrų variklis). Toks variklis yra 40 kg lengvesnis ir kompaktiškesnis, todėl idealiai tinka mažų transporto priemonių atveju.
Todėl siekiant pagaminti itin mažą dyzelinį variklį, kuris būtų naudojamas automobiliuose, o kainos ir eksploatavimo sąnaudų prasme (mažesnės degalų sąnaudos ir mažesnė taršą anglies dvideginiu) būtų netgi dar ekonomiškesnis, reikia įdiegti papildomas variklio greičio mažinimo priemones. Pirmieji rezultatai – daug žadantys, nepaisant to, kad vis dar esama tyrinėjimų etape. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad bendrosios techninės charakteristikos dar toli gražu nėra pačios geriausios, nes šiuo metu variklis pasiekė dar tik eksperimentinį etapą.
KAS IR KAIP
- Dviejų cilindrų turbininis dyzelinis variklis – tai perėjimas nuo keturių cilindrų prie dviejų cilindrų, išlaikant tą patį cilindro skersmenį ir taktą.
- Palyginti su 1,5 litro dyzelinio variklio dydžiu, šis variklis yra 50 proc. mažesnis.
Variklio tūris: 730 cm³
Didžiausia galia: 35-50 kW
Didžiausias sukimo momentas: 112-145 Nm nuo 1500 aps./min.
Taktas ir cilindro skersmuo: 76 mm x 80,5mm
Didžiausias variklio greitis: 4000 aps./min.
Perteklinio slėgio sudarymas: mechaninis kompresorius ir turbina
Dvitakčių variklių technologijos pranašumai
- Mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnius išmetamo CO2 kiekius užtikrina geresnis ciklo efektyvumas ir mažesnė kubatūra.
- Mažesnę aplinkos taršą užtikrina efektyvesnė trąšos mažinimo sistema, ypač filtrai bei „NOx-Trap“ technologija, taigi, variklis atitinka ne tik dabartinius, bet ir ateityje numatomus įgyvendinti aplinkos taršos reguliavimo teisės aktus.
- Savikaina. Mažesnis komponentų skaičius reiškia, kad savikaina priartėjo prie benzininio variklio savikainos.
- Garsas. Dvitakčio dviejų cilindrų variklio garsas lygiai toks pat, kai ir keturtakčio keturių cilindrų maitinimo bloko.