• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujame JAV ir Europos Sąjungos prekybos susitarimo projekte esanti viena eilutė gali sukelti didžiausius pokyčius automobilių pramonėje per šį šimtmetį. Joje kalbama apie galimą abipusį automobilių saugumo ir emisijų standartų pripažinimą, o tai reikštų, kad amerikietiški automobiliai galėtų būti parduodami Europoje be jokių pakeitimų, ir atvirkščiai. Ši idėja jau sukėlė audringą ekspertų ir saugumo gynėjų reakciją.

Naujame JAV ir Europos Sąjungos prekybos susitarimo projekte esanti viena eilutė gali sukelti didžiausius pokyčius automobilių pramonėje per šį šimtmetį. Joje kalbama apie galimą abipusį automobilių saugumo ir emisijų standartų pripažinimą, o tai reikštų, kad amerikietiški automobiliai galėtų būti parduodami Europoje be jokių pakeitimų, ir atvirkščiai. Ši idėja jau sukėlė audringą ekspertų ir saugumo gynėjų reakciją.

REKLAMA

Naujienų agentūros „Reuters“ kalbinti ekspertai kol kas nesutaria, ką tiksliai tai reikštų. Pagal optimistinį scenarijų, gamintojai galėtų pardavinėti automobilius „tokius, kokie yra“, sutaupydami šimtus milijonų eurų homologacijos kaštams. Pagal atsargesnį vertinimą, būtų pripažįstami tik vienoje rinkoje atliktų testų rezultatai, tačiau automobilius vis tiek reikėtų pritaikyti vietos reikalavimams. Prekybos teisininkai pabrėžia, kad kol kas tai tik „siekinys“, o ne galutinis įsipareigojimas, dėl kurio dar vyks ilgos derybos.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Europoje ši idėja sukėlė pasipiktinimo bangą. Europos transporto saugumo tarybos (ETSC) vadovas Antonio Avenoso tai pavadino „balta vėliava kelių saugumui“, teigdamas, kad JAV standartai yra gerokai atlaidesni pėsčiųjų apsaugai (JAV neprivalomas automatinis avarinis stabdymas, atpažįstantis pėsčiuosius).

Aplinkosaugos lobistų grupė T&E buvo dar griežtesnė: „Komisija apsimeta, kad pavojingi monstrai-visureigiai kaip „RAM“ yra tokie pat saugūs ir švarūs kaip „Fiat 500“. Jei tai bus įgyvendinta, 20 metų pažanga saugumo ir taršos mažinimo srityse bus sunaikinta per naktį.“

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas pagrindiniai automobilių gamintojai („Stellantis“, „General Motors“, „Ford“) situacijos nekomentuoja, o neatsakytų klausimų – gausybė. Ar taisyklės galiotų Meksikoje ar Kanadoje pagamintiems automobiliams? Ar tai paveiktų 25 metų taisyklę naudotų automobilių importui į JAV? Kaip tai derėtų su griežtais Kalifornijos taršos reikalavimais?

Vis dėlto, rinkos analitikai ramina, kad net ir pasikeitus taisyklėms, europiečiai vargu ar puls pirkti didelių ir neekonomiškų amerikietiškų visureigių dėl skirtingo skonio, didesnių degalų kainų ir siauresnių kelių. Tačiau šis susitarimas galėtų atverti duris JAV pagamintiems elektromobiliams, pavyzdžiui, „Cadillac“, kurie jau seniai planuoja plėtrą Europos rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų