Prancūzija – viena labiausiai į elektromobilumą orientuotų šalių Europoje. Nors vidaus degimo variklių automobiliai čia vis dar parduodami, jų plėtrą riboja griežta aplinkosaugos politika.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.
Tačiau tokio pobūdžio aplinka kuria palankią terpę inovatyviems startuoliams, besispecializuojantiems elektrinių miesto automobilių kūrime. Vienas tokių pavyzdžių – „FacteurDix“ projektas.
Už šį projektą atsakingi inžinieriai Augustinas Roulleaux Dugage’as ir Marcas Guillemaudas siekia kurti transporto priemones, kurių energijos sąnaudos būtų kuo mažesnės, nepriklausomai nuo energijos šaltinio.
Jų naujausias kūrinys – „Line“ – tai dviavietis elektrinis kupė su keturiais ratais ir vos 500 kilogramų siekiančiu svoriu. Nors galinė automobilio dalis itin siaura, joje vis tiek sumontuoti du ratai.
Pirmosios detalės apie „Line“ modelį leidžia manyti, kad tai bus ne tik efektyvus, bet ir itin smagus vairuoti elektromobilis.
Lašo formos kėbulą varo du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 50 kW (68 AG). Atsižvelgiant į žemą svorio centrą, gana plačią priekinę ašį ir ambicingą siekį išlaikyti bendrą svorį žemiau 500 kilogramų ribos, rezultatas gali būti išties įspūdingas.
Pirminiai bandymai rodo ir įspūdingą dinamiką – prototipas pasiekia 160 km/val. greitį. Vaizdo medžiagoje taip pat matyti, kad pakaba itin standi. Važiuojant nelygiu paviršiumi automobilis lengvai šokinėja. Visgi būtina turėti omenyje, kad kol kas tai tik pirmasis prototipas.
Automobilio kėbulas gaminamas iš lengvų medžiagų, įskaitant anglies pluoštą, o salonas – itin minimalistinis. Norint suteikti daugiau erdvės, keleivio sėdynė šiek tiek pastumta atgal, o prietaisų skydelyje sumontuotas mažas, mėlynai apšviestas ekranas.
Nors tiksli baterijos talpa kol kas neskelbiama, kūrėjai skaičiuoja, kad „Line“ modelis, sunaudodamas vos 4 kWh/100 km, viena įkrova galės nuvažiuoti iki 500 kilometrų, o važiuojant greitkeliu – apie 400 kilometrų.
Tokie skaičiai leistų manyti, kad baterijos talpa turėtų būti apie 20 kWh. Vis dėlto tikslūs duomenys paaiškės tik atlikus oficialius homologacijos bandymus. Kūrėjai taip pat planuoja siekti kelių efektyvumo ir nuvažiuojamo atstumo rekordų.
Kol kas iki to dar toli. Šiuo metu viešai pristatytas tik pirmasis prototipas, kuris į platesnius bandymus išriedės tik kitais metais. Antroji automobilių partija bus skirta ekstremaliems bandymams ir techninių galimybių ribų tyrimui. Jei viskas vyks pagal planą, pirmieji priešserijiniai „Line“ egzemplioriai viešuose keliuose turėtų pasirodyti 2027 m.
Prognozuojama automobilio kaina – 7 400 eurų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!