Ištisus dešimtmečius Vokietijos automobilių pramonė buvo laikoma visos Europos pramonės varikliu, tačiau šiandien, didžiausių kritikų teigimu, ją smaugia trumparegiški politiniai sprendimai ir pernelyg sudėtingi rinkos reguliavimai. Kadangi Vokietija yra didžiausia automobilių gamintoja Europoje, bet kokie pokyčiai šiame sektoriuje atsiliepia visos šalies ekonomikai.
Problemos neaplenkė ir „Mercedes-Benz“. Jei anksčiau daugiausia buvo kalbama apie „Volkswagen“ grupės krizę ir masinius atleidimus, problemų nestokoja ir „Mercedes-Benz“. Kaip ir daugelis konkurentų, šis gamintojas pernelyg aklai pasikliovė elektromobilių plėtra, tikėdamasi, kad baterijomis varomos transporto priemonės netrukus taps dominuojančia jėga rinkoje.
Gamykloje – auganti įtampa
Vokietijos leidinio „Focus“ žurnalistai pakalbino „Mercedes-Benz“ gamyklos darbuotoją, kuris atvirai papasakojo, kas šiuo metu vyksta už uždarų koncerno durų. Anot jo, situacija kasdien tampa vis sudėtingesnė – gamykla dirba vos viena pamaina vietoje įprastų dviejų, o daugelis darbuotojų buvo išleisti priverstinių atostogų.
„Padėtis kelia vis didesnį nerimą. Gamykloje tvyro neužtikrintumas – viena pamaina buvo visiškai panaikinta, dalis darbuotojų paliko įmonę savo noru, kiti buvo atleisti.
Laikinai per agentūras įdarbinti žmonės prarado darbą pirmieji. Kol kas situacija dar nėra tragiška, tačiau akivaizdu, kad blogiausia mūsų dar tik laukia“, – pasakojo gamyklos darbuotojas.
Anot jo, visos Vokietijos ekonomika remiasi pietiniais regionais, kur koncentruota pagrindinė šalies pramonė, ypač automobilių gamyba. „Jei pietūs susvyruos, visa šalis atsidurs ant rimtos krizės slenksčio. Turime būti atsargūs“, – įspėja jis.
Elektromobiliai – klaida, kuri jau atsisuko prieš gamintojus
Didžiausią atsakomybę už susidariusią situaciją, pasak darbuotojo, turėtų prisiimti politikai, ypač žaliųjų partija ir dabartinė Vokietijos vyriausybė. „Jie sugriovė rinką vadovaudamiesi ideologiniais principais, beatodairiškai brukdami elektrifikaciją. Tai visiškai nepateisinama. Tikiuosi, kad pagaliau suprato savo klaidą, tačiau panašu, jog šis traukinys jau išvažiavo ir sustabdyti jo nepavyks“, – teigė jis.
Jis skeptiškai vertina politikų pastangas „gelbėti“ Vokietijos automobilių pramonę dar agresyviau stumiant elektromobilių plėtrą.
„Atrodo, kad jų tikslas – ne gelbėti, o sunaikinti automobilių sektorių. Baterijomis varomi automobiliai nėra vienintelė ateities kryptis. Buvo kalbama apie sintetinius degalus, tačiau ES nusprendė, kad jų nereikia. Tokią degalų alternatyvą būtų galima naudoti dabartiniuose varikliuose be milžiniškų investicijų į infrastruktūrą, tačiau baterijų technologijos kelia daugybę iššūkių“, – aiškino darbuotojas.
Jo teigimu, pastarųjų metų patirtis privertė „Mercedes-Benz“ darbuotojus atsimerkti ir blaiviai įvertinti situaciją: „Dabar 99 proc. žmonių supranta, kad besąlygiškas statymas ant elektromobilių buvo didelė klaida. Dabar ši klaida skaudžiai atsisuka prieš mus – ir ateityje smogs dar stipriau“, – prognozuoja jis.
Kas toliau? Permainos būtinos nedelsiant
Jei situacija nesikeis, „Mercedes-Benz“ darbuotojas neabejoja, kad problemos tik gilės. „Kažkas turi iš esmės pasikeisti jau kitais metais, kitaip laukia dar didesni sunkumai“, – perspėja jis.
Anot jo, visa Vokietijos pramonė kenčia nuo dirbtinai išpūstų energijos kainų, kurios gali paskatinti gamintojus perkelti gamyklas į užsienį.
Nepaisant visko, jis nepraranda tikėjimo „Mercedes-Benz“ ateitimi. „Vis dar tikiu šia įmone. Tikiuosi, kad kitais metais situacija pagerės. Tačiau šiuo metu girdime labai daug blogų naujienų, deja“, – apibendrino jis.