• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dyzeliniai varikliai naujuose automobiliuose – retas reiškinys. Šiandien juos galima rasti brangesniuose automobiliuose, o štai patys įperkamiausi modeliai vis dažniau išnaudoja hibridinės privalumus. 

Dyzeliniai varikliai naujuose automobiliuose – retas reiškinys. Šiandien juos galima rasti brangesniuose automobiliuose, o štai patys įperkamiausi modeliai vis dažniau išnaudoja hibridinės privalumus. 

REKLAMA

Žvalgantis į hibridinių automobilių pusę, iš pradžių reikėtų žinoti, kad ne visi hibridiniai modeliai yra vienodi. Pavyzdžiui, šiandien rinkoje netrūksta pasirinkimų, kurie siūlo vadinamąją „Mild-Hybrid“ pavarą. 

Šie automobiliai turi papildomą akumuliatorių ir starterį-generatorių, kuris tiekia elektros energiją, kai pagrindinis vidaus degimo variklis (benzininis arba dyzelinis) yra išjungtas. Starteris-generatorius taip pat padeda greitai užvesti variklį, pavyzdžiui, sustojus prie sankryžos. Nors ši sistema nesuteikia galimybės važiuoti vien elektra, ji reikšmingai sumažina degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją. Papildoma baterija įkraunama automobilio lėtėjimo arba stabdymo metu, naudojant energiją, kuri kitu atveju būtų prarasta.

Tuo tarpu „Full-Hybrid“ sistema leidžia tam tikrą atstumą įveikti naudojant tik elektros pavarą, nors šis atstumas paprastai būna gana ribotas. Nepaisant to, efektyvi hibridinė pavara leidžia automobiliui važiuoti naudojant elektros variklį, benzininį variklį arba abu agregatus kartu, siekdama užtikrinti kuo efektyvesnį automobilio judėjimą.

REKLAMA
REKLAMA

Nors elektra įveikiamas atstumas yra ribotas dėl mažos baterijos talpos, pagrindinė baterijos funkcija yra sumažinti vidaus degimo variklio apkrovą. Šiuose automobiliuose baterija įkraunama automobiliui važiuojant, riedant ar stabdant, panaudojant energiją, kuri kitu atveju būtų prarasta.

REKLAMA

Būtent šiuos hibridinius automobilius šį kartą ir apžvelgsime. 

Mazda 2 Hybrid

  • Variklis. 1,5 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 116
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 3,8
  • Kaina: 21 490 eur

Ketvirtoji „Mazda 2“ karta pasikeitė neatpažįstamai – praktiškai visose srityse. Šį teiginį galima pagrįsti tuo, kad naujasis modelis iš esmės neturi nieko bendra su „Mazda“.

REKLAMA
REKLAMA

Išskyrus priekyje matomą „Mazda“ emblemą, šis kompaktiškas hečbekas yra beveik identiškas „Toyota Yaris“. Visgi įdomu tai, kad Lietuvoje „Mazda 2“ yra pigesnis už „Yaris“ – kainos skirtumas, nors nedidelis, vis tiek išlieka „Mazda“ naudai.

Toyota Yaris Hybrid

  • Variklis. 1,5 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 116
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 3,8-4,4
  • Kaina: 22 000 eur

Daugelį metų „Toyota Yaris“ išliko vienu populiariausių šios japonų markės modelių Europoje, ir tam yra rimtų priežasčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visų pirma, „Yaris“ siūlomas su 116 AG arba 130 AG galingumo hibridine sistema, kuri ypač efektyvi miesto sąlygomis – čia mažasis „Yaris“ gali nemažą atstumą įveikti vien naudodamas elektros energiją. Tai leidžia ženkliai sumažinti degalų sąnaudas ir išlaidas eksploatacijai. 

Tačiau verta atkreipti dėmesį, kad ši hibridinė sistema orientuota į efektyvumą, o ne į dinamiką. Dėl to tolimesnės kelionės užmiestyje ar greitkelyje išryškina pagrindinius „Yaris“ trūkumus – ribotą dinamiką ir mažesnį vairavimo komfortą.

REKLAMA

Nepaisant to, didmiesčių gyventojams, ieškantiems ekonomiško ir patikimo automobilio, „Toyota Yaris“ išlieka vienu iš geriausių pasirinkimų.

Renault Clio E-Tech

  • Variklis. 1,6 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 145
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 4,2-4,3
  • Kaina: 23 790 eur

Ne vieną svarbų titulą Europoje pelnęs „Renault Clio“ iš pradžių buvo siūlomas su įvairiausiomis variklių konfigūracijomis, tačiau šiandien pirkėjai gali rinktis iš benzininės versijos, modelio su gamykline dujų įranga arba efektyvios hibridinės versijos. 

REKLAMA

Kaip ir „Toyota“ hibridinė sistema, „Clio“ hibridas mažesniu greičiu prioritetą teikia elektrinei pavarai, taip užtikrindamas didesnį efektyvumą.

Nors „Renault“ hibridinei sistemai trūksta sklandesnio veikimo, tačiau „Clio“ turi kitų pranašumų – siūlo aukštesnį komforto lygį, geresnę garso izoliaciją, pažangesnes technologijas, geresnes valdymo savybes. 

Dacia Duster Hybrid

  • Variklis. 1,6 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 140
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 4,9
  • Kaina: 24 190 eur

„Renault Clio“ naudojama hibridinė sistema buvo pritaikyta ir vienam populiariausių „Dacia“ modelių – trečios kartos „Duster“ visureigiui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Biudžetinės klasės hibridas puikiai tinka tiems, kurie vertina visureigiškas savybes: didelę kėbulo prošvaisą, patogią vairuotojo poziciją ir universalumą, kurį suteikia visureigio kėbulas.

Tačiau norint tikrai visapusiškų visureigio galimybių, reikės rinktis brangesnį variantą su benzininiu varikliu, nes hibridinis modelis labiau orientuotas į efektyvumą nei į visureigiškų savybių išnaudojimą sudėtingomis sąlygomis.

REKLAMA

Dacia Jogger Hybrid

  • Variklis. 1,6 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 140
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 4,7-4,8
  • Kaina: 24 390 eur

Tai – išskirtinis automobilis, ypač tiems, kuriems praktiškumas yra prioritetas. Vertinant kainos ir salono erdvės santykį, šiuo metu rinkoje sunkiai rastumėte panašų konkurentą.

Automobilis gali būti komplektuojamas tiek su penkių, tiek su septynių sėdynių konfigūracija, todėl jis yra ne tik vienas pigiausių hibridinių automobilių Lietuvoje, bet ir apskritai pigiausias septynvietis modelis rinkoje.

REKLAMA

Be to, atsižvelgiant į jo paskirtį, hibridinė pavara šiam modeliui tinka labiausiai. Net ir užpildžius visą bagažinės tūrį, papildoma elektrinio variklio jėga praverčia tiek važiuojant užmiestyje, tiek greitkelyje, užtikrinant komfortišką ir efektyvią kelionę bet kokiomis sąlygomis.

Toyota Yaris Cross

  • Variklis. 1,5 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 116
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 4,4-5,0
  • Kaina: 25 100 eur

„Toyota“ hibridiniai automobiliai Lietuvoje jau seniai užsitarnavo vairuotojų pasitikėjimą, o „Yaris Cross“ nėra išimtis. Šis modelis tapo vienu populiariausių kompaktiškų krosoverių šalyje, ir panašu, kad ši tendencija dar kurį laiką išliks nepakitusi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Toyota“ sugebėjo paimti geriausias „Yaris“ hečbeko savybes ir pritaikyti jas didesniam, aukštesniam bei universalesniam krosoverio kėbului, taip sukurdama praktišką ir patrauklų miesto automobilį, kuris puikiai atitinka įvairius vairuotojų poreikius.

Honda Jazz Hybrid

  • Variklis. 1,5 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 122
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 4,5-4,7
  • Kaina: 25 240 eur

Skirtingai nei kiti gamintojai, kurie į savo mažiausiems modeliams suteikė tik mažesnio tūrio variklius, „Honda“ pasielgė priešingai. „Honda“ nusprendė „Jazz“ įstumti į hibridinių automobilių pasaulį. 

REKLAMA

Neseniai atnaujintas „Honda Jazz“ naudoja hibridinę pavarą, kurią sudaro 1,5 litro benzininis variklis ir du elektros motorai, kurie užtikrina maksimalų našumą mieste ir reikalingą postūmį užmiestyje. 

Vis dėlto, didžiausias „Jazz“ privalumas ir išskirtinumas – universalumas ir praktiškumas. Kaip ir ankstesniuose modeliuose, „Jazz“ turi sumaniai suprojektuotą interjerą. Puikus to įrodymas – „Honda Magic Seat“ sistema, kuri leidžia universaliai išlankstyti visas automobilio sėdynes bei automobilio salone gabenti nestandartinius krovinius - surinktą dviratį ar net banglentę.

REKLAMA

Suzuki Vitara Hybrid

  • Variklis. 1,5 litro benzininis
  • Hibridinės pavaros galia (AG): 102
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km): 5,0-5,1
  • Kaina: 27 990 eur

Naujų automobilių rinkoje „Suzuki Vitara“ labai dažnai lieka užmarštyje. Galbūt taip yra per mažo „Suzuki“ markės žinomumo ar nežinojimo, kad šie automobiliai iki šiol parduodami Lietuvoje, tačiau hibridinė „Vitara“ yra labai panašus į „Dacia Duster“.

REKLAMA
REKLAMA

Abu automobiliai neslepia fakto, kad yra biudžetinės klasės atstovai, abu yra sukurti atsižvelgiant į geriausią kainos ir naudingų savybių santykį, o hibridinė pavara čia yra tiesiog papildomas privalumas, o ne pagrindinis akcentas.

Dar vienas svarbus „Suzuki Vitara“ pranašumas – tai vienas iš nedaugelio šios klasės modelių, kuris gali būti komplektuojamas tiek su priekinių, tiek su keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMAAutobilis.lt
Galima, bet gi šikpuodžiai mažiau įdomūs.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų