Ferdinandą Piëchą galima apibūdinti įvairiai. Vieni jį pristato kaip „Porsche“ įkūrėjo anūką, kiti – kaip „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininką, tačiau mums jis yra žmogus, kuris buvo atsakingas už pasiekimus, kuriuos į savo gyvenimo aprašymą norėtų įsirašyti kone kiekvienas automobilių kompanijos vadovas.
Dėl savo įtakos automobilių pramonei F.Piëchas 1999 m. buvo paskelbtas vienu geriausiu automobilių gamintojui vadovavusiu specialistu, o 2014 m. buvo įtrauktas į automobilių šlovės muziejų.
Porsche sėkmė automobilių sporte
F.Piëchas į sportiškų automobilių gamintojos būstinę atsikraustė 1963 metais. Iškart po to, kai baigė universitetą. Gavęs aukštąjį išsilavinimą, Ferdinandas svajojo sukurti Formulės-1 bolidui skirtą variklį, tad kai jis tapo pilnaverčiu „Porsche Motorsport“ divizijos nariu, jo svajonės po truputėlį pradėjo pildytis.
Pakankamai kuklius tikslus turėjusi „Porsche“ vadovybė buvo nustebusi ką Ferdinandas sugebėjo padaryti vos per trejus metus. Pirmuoju šio specialisto kūriniu tapo „Porsche 906“. Lengvas, elegantiškas ir labai greitas.
Ferdinando dėka „Porsche Motorsport“ divizijos sukurti bolidai sugebėjo laimėti aibę įvairiausių lenktynių. Pradedant 24 valandų maratonu Le Mane ir baigiant „Can-Am“ lenktynių serija Jungtinėse Valstijose.
Audi iškilimas
Už visus „Audi“ automobilius, pagamintus 8 ir 9 dešimtmetyje, turėtumėte dėkoti ne kam kitam, o šios istorijos herojui. Būtent šio žmogaus dėka „Audi“ automobiliai gavo keturių varančiųjų ratų sistemą, jis buvo vienas iš „Audi 80“ ir „Audi 100“ projektų iniciatorių.
Jis taip pat buvo atsakingas už B ralio grupės bolido, „Audi Quattro“, suprojektavimą ir 5 cilindrų benzininio variklio sukūrimą.
F.Piëchas norėjo į „Audi“ automobilius sumontuoti V formos 6 cilindrų benzininiu variklius, tačiau dėl lėšų trūkumo, jis pasirinko aukso viduriuką - 5 cilindrus.
Volkswagen išgelbėjimas nuo bankroto
Šiuo metu „Volkswagen“ laikomas pačiu didžiausiu automobilių gamintoju Europoje, tačiau devinto dešimtmečio pabaigoje, „Volkswagen“ finansinė situacija buvo prasta. 1992 metais „Volkswagen“ pelnas buvo sumažėjęs net 85 procentais, o tai kėlė nerimą visiems bendrovėje dirbusiems vadovams ir specialistams.
1993 metais tapęs „Volkswagen“ vadovu, jis ne tik sumažino išlaidas, bet ir padidino finansavimą įvairiems departamentams, kurie specializavosi naujų variklių, modelių ir technologijų kūrimu.
Šio specialisto vadovavimo laikotarpiu, „Volkswagen“ įsigijo „Škoda“, „Lamborghini“ ir „Bentley“. F.Piëcho dėka „Volkswagen“ tapo ne tik vienu didžiausiu, bet ir pelningiausiu automobilių gamintojų pasaulyje.
Volkswagen Phaeton
Tautos automobilis už „Audi A8“ kainą? Skamba juokingai, tačiau tai buvo ne „Volkswagen“ kompanijos užgaida, bet asmeninis F.Piëcho projektas.
Reikalavimai šiam automobiliui buvo tokie dideli, jog net pusė inžinierių dirbusių prie šio modelio pasitraukė. Vienas iš gerai žinomų reikalavimų buvo tas, jog specialistas reikalavo, jog automobilis važiuodamas didesniu nei 250 km/val. greičiu pasižymėtų sunkiai pranokstama garso izoliacija, o tokiu greičiu važiuojančio automobilio klimato kontrolė ne tik turėjo veikti tyliai, bet ir efektyviai vėsinti automobilio saloną.
Nors tai turėjo būti pats geriausias „Volkswagen“ markės automobilis, tačiau šiandien „Phaeton“ laikomas velniškai sudėtingu, nepatikimu automobiliu.
Bugatti Veyron
Dar vienas automobilis, kurio kūrimą inicijavo ne kas kitas, o Ferdinandas Piëchas. „Volkswagen“ prestižinių automobilių markę „Bugatti“ bandė atgaivinti ne vieną kartą, tačiau tik jis žinojo koks ypatingas ir išskirtinis automobilis turi būti, jog galėtų dėvėti „Bugatti“ markės ženkliuką.
Automobilio kūrimo darbai užtruko net dešimt metų, kainavo ne vieną milijoną eurų, tačiau didžiulis inžinierių triūsas atsipirko su kaupu. „Bugatti Veyron“ tapo greičiausiu ir tuo pačiu brangiausiu automobiliu pasaulyje.
Pirmieji „Veyron“ modeliai galėjo pasiekti 407 km/val. greitį, tačiau metams bėgant, maksimalus greitis išaugo iki 431 km/val., o variklio galia išaugo iki 1200 Ag.
Volkswagen XL1
„Volkswagen XL1“ yra naujausias ir paskutinis reikšmingas Ferdinando Piëcho projektas, kurio kūrimas užtruko daugiau kaip 10 metų. Kitaip negu „Bugatti Veyron“, kuris turėjo tapti greičiausiu pasaulio automobiliu, 2013 metais serijinei gamybai paruoštas „XL1“ turėjo būti pigi ir ekonomiška transporto priemonė masėms.
Pagrindinis tikslas, kuriant šį automobilį – 1 litras dyzelino 100 kilometrų. Nors iš pradžių „Volkswagen XL1“ turėjo unikalią platformą ir tik specialiai šiam modeliui skirtus komponentus, tačiau augant projekto sąmatai, inžinieriai buvo priversti panaudoti daugelį metų gamintus „VAG“ koncerno variklius, pavarų dėžes ir kitus komponentus.
„XL1“ buvo ribotos laidos modelis. „Volkswagen“ pagamino tik 250 vienetų, o vieno egzemplioriaus kaina siekė net 111 tūkst. eurų.