Vis dėlto, kai kuriems automobiliams 2024 metai nebuvo patys sėkmingiausi saugumo srityje. Pažvelgus atidžiau į „Euro NCAP“ organizacijos išbandytų automobilių sąrašą 2024 metais, jame galima surasti penkis modelius, kurie gavo mažiausią, trijų žvaigždučių įvertinimą.
3 žvaigždutės – „Ford Tourneo Custom“
„Ford Tourneo Custom“ yra vienas populiariausių keleivinių furgonų Europoje, todėl šio automobilio galimybės kritinėse situacijose yra didžiulės svarbos.
Nors „Euro NCAP“ šiam automobiliui skyrė tik trijų saugumo žvaigždučių įvertinimą, šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į tai, kad „Ford Tourneo Custom“ standartinėje įrangoje neturi pažangių saugumo sistemų, kurios yra svarbios norint gauti maksimalų įvertinimą.
Atsižvelgiant vien į tai kaip automobilis pasirodė avarinio, šoninio ir kitų smūgių bandymuose – tai tvirtas automobilis.
„Ford Tourneo Custom“ saugumo rezultatai:
- Suaugusiųjų apsauga: 75 proc.
- Vaikų apsauga: 86 proc.
- Pažeidžiami eismo dalyviai: 77 proc.
- Pagalbinės saugumo sistemos: 53 proc.
3 žvaigždutės – „Ford Tourneo Courier“
„Ford Tourneo Courier“ – dar vienas keleivinis automobilis, sukurtas furgono pagrindu, tačiau šįkart „Euro NCAP“ organizacijos nariams šio automobilio pasirodymas nepaliko labai gero įspūdžio.
Nors automobilis buvo sukurtas atsižvelgiant į šeimų poreikius, tačiau atsižvelgiant į „Euro NCAP“ bandymų rezultatus, šis automobilis turi trūkumų tam tikrose srityse. Viena iš jų – prasta gale sėdinčių suaugusiųjų apsauga.
„Euro NCAP“ organizacijos nariai taip pat pabrėžė, kad susidūrimas su šiuo automobiliu kaktomuša gali blogai baigtis ne tik „Ford Tourneo Courier“, bet ir kito automobilio keleiviams.
„Ford Tourneo Courier“ saugumo rezultatai:
- Suaugusiųjų apsauga: 62 proc.
- Vaikų apsauga: 80 proc.
- Pažeidžiami eismo dalyviai: 81 proc.
- Pagalbinės saugumo sistemos: 54 proc.
3 žvaigždutės – „Jeep Avenger“
„Europos metų automobilio“ titulą pelnęs „Jeep Avenger“ gavo tikrai ne patį geriausią įvertinimą „Euro NCAP“ saugumo bandymuose. Kompaktiškas SUV atsidūrė tarp trijų prasčiausiai įvertintų automobilių 2024-aisiais.
Pagrindinės problemos, į kurias atkreipė dėmesį ekspertai, yra aktyvių saugumo sistemų trūkumai.
Aktyvios saugumo sistemos, įskaitant autonominį avarinį stabdymą (AEB), buvo įvertintos kaip „vidutiniškos“ arba „prastos“.
Dar viena silpna vieta – nepatenkinama apsauga pėstiesiems ir dviratininkams. „Avenger“ aktyvios saugumo sistemos nesugeba tinkamai apsaugoti šių eismo dalyvių, o tai, šiais laikais, kai pėsčiųjų saugumas yra prioritetas, tampa rimtu trūkumu.
„Jeep Avenger“ saugumo rezultatai:
- Suaugusiųjų apsauga: 79 proc.
- Vaikų apsauga: 70 proc.
- Pažeidžiami eismo dalyviai: 59 proc.
- Pagalbinės saugumo sistemos: 53 proc.
3 žvaigždutės – „Dacia Duster“
„Dacia“ automobilių pasirodymai „Euro NCAP“ organizacijos bandymuose dažnai sulaukia sensacingų antraščių, tačiau „Dacia“ visuomet tvirtino, kad gamintojas neskiria didelio dėmesio moderniausioms saugumo technologijoms, kaip tai daro kiti gamintojai. Vietoje to, „Dacia“ didžiausią dėmesį skiria tik toms sritimis, kurios yra būtinos.
Kalbant apie aktyvų saugumą, „Duster“ saugumo bandymuose pasirodė geriau už „Jeep Avenger“, o tai nėra gera žinia pastarajam modeliui.
„Dacia“ taip pat išsiskyrė geru vaikų apsaugos rezultatu – tai svarbu šeimoms, ieškančioms patikimo ir ekonomiško automobilio. Vis dėlto 70 proc. įvertinimas už suaugusiųjų apsaugą – vidutiniškas.
„Dacia Duster“ saugumo rezultatai:
- Suaugusiųjų apsauga: 70 proc.
- Vaikų apsauga: 84 proc.
- Pažeidžiami eismo dalyviai: 60 proc.
- Pagalbinės saugumo sistemos: 57 proc.
3 žvaigždutės – „Suzuki Swift“
Vertinant pagal griežtus šiuolaikinius „Euro NCAP“ testavimo standartus, trijų žvaigždučių įvertinimas tokiam lengvam ir mažam automobiliui nėra blogas rezultatas. Vis dėlto negalima ignoruoti fakto, kad iš visų 2024-aisiais testuotų automobilių, „Suzuki Swift“ pasirodė prasčiausiai.
„Suzuki Swift“ rezultatai tikrai nedžiugina, ypač kalbant apie suaugusiųjų ir vaikų apsaugą.
„Euro NCAP“ ataskaitoje pabrėžiama, kad avarijos metu suaugusiųjų kojoms kyla rimta sužalojimų rizika, o vaikų apsaugos srityje per daug rodiklių įvertinti kaip „prasti“ arba „vidutiniški“.
Taip pat pažymima, kad avarinio iškvietimo (eCall) sistema automobilyje neatitinka reikalaujamų standartų.
„Suzuki Swift“ saugumo rezultatai:
- Suaugusiųjų apsauga: 67 proc.
- Vaikų apsauga: 65 proc.
- Pažeidžiami eismo dalyviai: 76 proc.
- Pagalbinės saugumo sistemos: 62 proc.