Geras ar... Nelabai?
D. Leonavičius prisiminė keletą pavyzdžių, susijusių su padangų įtaka bandant automobilius. Vienas jų – apie skirtingus įspūdžius apžvelgiant tą patį automobilį, nes komisijos nariai dalį dalyvių būna išbandę metų eigoje, užsienio šalyse organizuojamuose tarptautiniuose pristatymuose.
„Kartą bediskutuodami apie vieno automobilio valdymo savybes, komfortą bei pakabos darbą komisijos nariai ilgai ginčijosi, nes vienam atrodė vienaip, kitam – kitaip. Žinoma, mes dažnai diskutuojame ir dalinamės nuomonėmis – tai normalu ir suprantama. Tada prisiminėme, kad tą patį automobilį žmonės bandė skirtingomis sąlygomis, ir išlindo yra iš maišo.
Pasirodo, kažkas tą patį automobilį bandė vasarą Ispanijoje su vasarinėmis padangomis ir šioje stovykloje nespėjo pravažiuoti. Kitas spėjo pasivažinėti tuo pačiu automobiliu, apautu minkšto mišinio žieminėmis padangomis. Rodos, smulkmenos, bet bandytojų įspūdžiai skiriasi diametraliai“, - teigė „Ne vienas kelyje“ žurnalistas.
Kitas pavyzdys – iš šių metų bandymų stovyklos Druskininkuose. Kartais „Metų automobilio“ dalyviai į Lietuvą atvyksta tik prasidedant konkurso bandymų stovyklai ir jų atstovai nespėja pakeisti padangų į „Continental“.
Taip nutiko su „Cadillac CT6“, kuris į ją atvyko tiesiai iš kitos šalies bei buvo apautas dygliuotomis kito gamintojo padangomis. Kai kuriems komisijos nariams, pirmiems išbandžiusiems prabangų amerikietišką sedaną, pasirodė keista jo elgsena.
„Pasirodė, kad automobilis kažkaip keistai elgiasi posūkiuose, nėra informatyvios vairo reakcijos į kelią, atsakas į pasukimą vėluoja ir tam tikrose situacijose jo priekis labai linkęs slysti į posūkio išorę. Be to, keista, kad daugiau nei 5 metrų ilgio sedano pakabos darbas yra labai komfortiškas, variklio garso izoliacija puiki, bet kelio triukšmas – santykinai stiprus“, - stebėjosi D. Leonavičius.
Kalti „Cadillac“ inžinieriai? Anaiptol: kaltos dygliuotos padangos. Įpratę, kad visi automobiliai apauti vienodomis padangomis, komisijos nariai įprato netikrinti jų prieš įsėdant į mašiną. Tokio tipo padangų savybės ant sausos dangos ir esant apie 0 laipsnių aplinkos temperatūrai ženkliai nusileidžia nedygliuotoms žieminėms padangoms, o stovyklos Druskininkuose metu vyravo būtent toks oras.
Automobilį išbandžius su permontuotomis „Continental“ padangomis, minėtų trūkumų nebeliko ir „Cadillac CT6“ buvo puikiai įvertintas visų komisijos narių.
„Štai tada ir paaiškėjo, kad netikėtai atsiradusius automobilio „trūkumus“ galima nurašyti padangoms. Kai visi automobiliai apauti vienodomis padangomis, tokių situacijų išvengiama ir eliminuojamas vienas galimas kintamasis“, - pabrėžė „Metų automobilio 2017“ komisijos narys.