Vadovaujantis naujomis automobilių homologacijos taisyklėmis, visi Europos Sąjungos teritorijoje parduodami automobiliai privalės turėsi aktyviąsias saugumo sistemas. Dėl šio sprendimo, kuris įsigalios 2024 m. liepą, „Toyota“ jau spėjo paskelbėti, jog neseniai visapusiškai atnaujintas „GR86“ senajame žemyne bus parduodamas būtent iki 2024 m. liepos, mat investicijos į naujos įrangos pritaikymą yra tiesiog per brangus.
Tokioje pačioje situacijoje atsidūrė sportiškų automobilių gamintoja „Alpine“. Bendrovės atstovų teigimu, naujos taisyklės apribos „Alpine A110“ pasiūlą.
„Planuojame, kad „A110“ būtų gaminamas iki 2026 metų, tačiau šiuo metu jo paklausa nuolatos auga“, – sakė R.Bonnetto, „Alpine“ atstovas.
„Mes, vis dar, plečiame Europos atstovų tinklą ir 2022 m. pardavėme trečdaliu daugiau automobilių nei prieš metus“.
„Kadangi automobilis neatitinka naujų aktyviosios saugos homologacijos standartų, nuo 2024 m. liepos mėn. mūsų galimybės parduoti automobilį Europoje bus ribotos. Į automobilį sumontuot reikiamą įrangą yra per brangu, o patirtų išlaidų negalėtume amortizuoti iki gamybos pabaigos.“
Vis dėlto, „Alpine“ planuoja pasinaudoti specialia taisyklių išimtimi, kuri yra skirta nedidelės apimties automobilių gamintojams.
„Europos Sąjunga netaiko naujų saugos sistemų reikalavimų gamintojams, kurie per metus parduoda mažiau nei 1500 automobilių“, – pridūrė „Alpine“ atstovas.
„Esame įsitikinę, jog galėsime pasinaudoti šia taisykle ir išlaikyti „A110“ gamybą iki 2026 m. ir tuo pačiu plėsti automobilių prekybą už ES ribų.“.
Šiuo metu Prancūzijoje parduodama daugiau nei pusė „Alpine“ automobilių, tačiau po 2024 metų, šiai šaliai, ko gero, gali tekti visi Europos rinkai skirti automobiliai.
Prancūzijoje šiuo metu galioja automobilių taršos mokėstis, kuris yra pagrįstas CO2 emisijomis. Pavyzdžiui, šiuo metu pigiausio „Porsche Cayman“ automobilio kaina išauga beveik 40 000 eurų, o štai „Alpine A110“ kaina padidėja tik 3000 eurų.