Išskirtinai elektromobiliams suprojektuotos platformos smarkiai skiriasi nuo anksčiau naudotų vidaus degimo varikliais varomiems modeliams skirtų pagrindų. Jos atrišo rankas dizaineriams visiškai pakeisti modelio saloną. Naujų emocijų suteiks tiek moderni vairuotojo sėdimoji vieta, tiek neįprastos keleivių sėdynės.
„Peugeot gamintojai yra įsipareigoję elektrifikuoti savo asortimentą. Nuo kitų metų 100 proc. transporto priemonių bus elektrifikuotos, o per ateinančius dvejus metus bus pristatyti penki nauji vien elektros energija varomi modeliai. Mūsų tikslas paprastas: Peugeot – pirmaujantis elektrinio transporto prekių ženklas Europoje iki 2030-ųjų. Ši aiški ir ambicinga vizija atveria kelią radikaliam pokyčiui. Šiandien ją įkūnija naujos eros pradžią žymintis Peugeot Inception Concept“, – pabrėžė bendrovės generalinė direktorė Linda Jackson.
„Pradžia“
Simboliška, kad koncepcijos pavadinimas (lotyniškai „Inceptio“) reiškia „pradžia“. Joks kitas pavadinimas negali geriau atskleisti šios koncepcijos kūrėjų ambicijų.
Automobiliui sukurti pasitelkta „STLA Large“ platforma leido išryškinti žemą (1,34 m aukščio) ir išraiškingą 5 m ilgio sedano siluetą. Toks dydis pasirinktas sąmoningai, norint pademonstruoti daugybę įdiegtų naujovių.
Aplink „Peugeot Inception“ keleivius suformuotas 7,25 m2 įstiklintų paviršių plotas. Visi langai pagaminti iš architektūrinio stiklo – jis įvairiais būdais apdorotas chromu (metalo oksidais), tad puikiai išlaiko šilumines savybes. Šis procesas pirmą kartą pritaikytas gaminant NASA astronautų šalmų skydelius.
Koncepciniame modelyje įkūnytą naują kelionių automobilio salono viziją sustiprina prailgintos sėdėjimo vietos. Stikliniai paviršiai ant priekinių sėdynių nugarėlių sukuria atskirą erdvę antrosios sėdynių eilės keleiviams. Jos savybes galima reguliuoti atskiromis parinktimis. Be to, automobilio salono spalva keičiasi priklausomai nuo aplinkos, kurioje jis važiuoja, ir apšvietimo stiprumo.
Tiek sėdynės, tiek kitos salono dalys „Peugeot Inception“ sumontuotos žemiau nei tradiciniame automobilyje. Priešais sėdynes įrengta minimalistinė vairuotojo zona, kurią galima paslėpti, kai vairavimas perleidžiamas pačiam automobiliui.
Tradicinis prietaisų skydelis nebenaudojamas, taip pat tapo nebereikalingos vairuotojo ir priekinio keleivio atskyrimo detalės. Suformavus tokį visiškai atvirą vaizdą į kelią, keleiviai gali pamatyti ir patirti žymiai daugiau.
Įkraunamas be kabelio
Elektromobilyje įdiegta 800 V technologija, o jame naudojama 100 kWh talpos baterija leidžia viena įkrova nuvažiuoti 800 km. Vidutinės elektros energijos sąnaudos siekia tik 12,5 kWh/100 km.
30 km atstumui įveikti reikalingą energijos kiekį į bateriją galima įkrauti per minutę, 150 km – per 5 minutes. Koncepcinis modelis gali būti įkraunamas indukciniu būdu, nenaudojant kabelio.
Du kompaktiški elektros varikliai montuojami ant abiejų ašių ir atitinkamai suka kiekvieną iš jų, tad automobilis varomas visais keturiais ratais. Tai leidžia mėgautis dinamišku važiavimu. Bendra automobilio galia siekia 500 kW (680 AG), o nuo 0 iki 100 km/val. jis gali įsibėgėti greičiau nei per 3 sek.
Kartu su naujosiomis „BEV-by-design“ elektromobiliams skirtomis platformomis taip pat bus pristatyti dirbtiniu intelektu paremti technologiniai moduliai „STLA Brain“, „STLA SmartCockpit“ ir „STLA Autodrive“.
Naujųjų technologijų tobulumą paryškina koncepciniame modelyje įrengta „Steer-by-Wire“ platforma. Vairo, prie kurio mes buvome pripratę per visą automobilizmo istoriją, nebeliko. Vietoje jo įdiegta „Hypersquare“ valdymo sistema, kurioje skaitmeniniai elektriniai valdikliai pakeičia visas mechanines jungtis.
Dar viena „i-Cockpit“ revoliucija
Pirmosios kartos „Peugeot 208“ modelyje pristatyta tuo metu itin pažangi „i-Cockpit“ salono ergonomikos koncepcija skaičiuoja jau dešimtmetį. Todėl „Peugeot Inception“ modelio inžinieriai pateikė dar vieną revoliucinį sprendimą, pasitelkę pasiteisinusias futuristines technologijas. Salono dizaineriai sukūrė visiškai naują architektūrą – jie pašalino vairą ir klasikinius jungiklius.
Vien pirštų galiukais galima valdyti visus važiavimo parametrus, o „Steer-by-Wire“ technologija leidžia vairuoti instinktyviau ir paprasčiau – tarsi vaizdo žaidime, bet realiai. Radikali „Hypersquare“ sistema leidžia sukurti naują, natūralų, paprastą ir saugesnį vairavimo būdą be klasikinio vairo.
„Hypersquare“ centre įtaisytame planšetės tipo ekrane pateikiama valdymo informacija. Įvairių funkcijų (oro kondicionieriaus, radijo garso, vairuotojo pagalbos sistemų ir kt.) piktogramos rodomos dviejuose šoniniuose skydeliuose, kad būtų lengviau pasiekti norimą valdiklį. Pastarieji pasiekiami apvaliuose įdubimuose ir gali būti patogiai valdomi judinant tik nykštį, neatitraukiant rankų nuo vairavimo valdymo pulto.
Žiedinės ekonomikos maksimizavimas
Šiame konceptualiame modelyje „Peugeot“ pristatė ir naujus žiedinę ekonomiką maksimizuojančius sprendimus. Vienas jų – lipdyta tekstilė. 100 proc. poliesterio audinio atraižos iš bendrovės arba tiekėjų dizaino centruose kuriamų prototipų yra pakartotinai panaudojamos: jos termiškai suspaudžiamos vakuume, surišamos į atskiras dalis ir transformuojamos į dervas.
Ši technologija leidžia sukurti itin kietą ir patvarią medžiagą, iš kurios galima gaminti patvarias apdailos dalis bei didesnį svorį atlaikančias detales. Nauja medžiaga gali būti naudojama įvairiose konstrukcijose, pavyzdžiui, gaminant durų angas.
Atsižvelgiant į tai, kad net ir elektra varomas automobilis visada sudarytas iš mažiausiai 50 proc. plieno, siekiama jį pateikti neapdorotą ir taip sumažinti komponentų skaičių salone. Tuo galima įsitikinti, pavyzdžiui, pažvelgus į „Peugeot Inception“ sėdynių konstrukcijas.
Tam skirtas plienas galvanizuojamas (mirkomas cinko voniose ir padengiamas antikorozinėmis medžiagomis), norint suteikti neapdorotos medžiagos estetinį vaizdą. Tai visiškai atitinka koncepciją, pagal kurią išryškinama kiekviena salono medžiaga.
Sėdynės ir grindys yra padengtos ypatingu aksomu, sukurtu iš 100 proc. perdirbto poliesterio. Lengvai pastebimas jo metalinis blizgesys tarytum žaidžia su pro didelius langus srūvančia šviesa.
„Comfort Fit“ sėdynių patogumą pabrėžia net ties pečiais valdomos atskiros minkštosios dalys. Iš vientisos medžiagos pagamintas lengvai perdirbamas sėdynių apmušalas pilnas elektra pripučiamų oro „kamerų“, surinktų iš klasikinių kituose automobiliuose naudotų sėdynių. Paprastai sėdynėse šios „kameros“ nematomos, tačiau šiame automobilyje jos susilieja su krėslais, nes padengtos metalo apdaila.