Vis dėlto, kartu su naujausiomis technologijomis į automobilius atkeliauja į tam tikros problemos, kurias atskleidė naujausias „Mozilla Foundation“ tyrimas. Jame teigiama, jog automobilių gamintojai atsainiai elgiasi su vairuotojų duomenimis ir nepaiso elementarių privatumo taisyklių.
„Mozilla Foundation“ teigia ištyrusi 25 automobilių gamintojų modelius ir kiekvienas iš jų gavo „Privacy Not Included“ įvertinimą, reiškiantį, jog vertintas automobilis prastai susidoroja su vartotojų duomenų saugumu ir privatumu.
Tyrimo duomenimis, patikrinti automobiliai renka pernelyg daug asmens duomenų. Be informacijos, reikalingos transporto priemonei eksploatuoti, tyrime minima, kad renkama informacija apie tai, kaip žmonės naudojasi savo transporto priemonėmis, kokiu greičiu važiuoja, kur važiuoja ir kitos smulkmenos.
Automobilių bendrovės taip pat renka informaciją apie naudojimąsi automobilyje įdiegtomis programėlėmis ir paslaugomis. Pradedant „Facebook“ ar „TikTok“ programėlėmis ir baigiant „Android Auto“ ar Apple CarPlay“ sąsajomis.
Tyrimo metu nustatyta, kad 84 proc. automobilių bendrovių dalijasi vairuotojų duomenimis arba juos parduoda trečiosioms šalims, įskaitant paslaugų teikėjus, duomenų tarpininkus ir kitas įmones.
„Mozilla Foundation“ padarė išvadą, kad dauguma automobilių bendrovių per mažai dėmesio skiria asmenų duomenų apsaugai. Teigiama, kad 92 proc. ištirtų automobilių neleidžia arba labai stipriai apsunkina savininkams ištrinti savo asmeninę informaciją.
Išimtimis galima laikyti tik „Dacia“ ir „Renault“, kurios griežtai laikosi Europos Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) privatumo įstatymų.