Naujas elektrinio sunkvežimio vardas ir jame esantis numeris atliepia 600 kilovatvalandžių akumuliatorių talpą. Paties „Mercedes-Benz” sukonstruota ir pagaminta didelės talpos baterija ir išskirtinai efektyvi elektrinė pavara leidžia be papildomo krovimo nuvažiuoti apie 500 kilometrų. Dėka tokio mažo energijos vartojimo „eActros 600” lenkia savo dyzelinius analogus ir yra ekonomiškiausias iš visos „Mercedes-Benz Trucks” modelių linijos. Gamintojas ne veltui tikisi, jog šis e-sunkvežimis gerokai priartins sunkiojo transporto CO2 neutralią ateitį.
Metų pradžioje šio sunkvežimio prototipai baigė žiemos testus Suomijoje. Šiuo metu apie 50 prototipų ruošiasi išsamiems praktiniams klientų kompanijų testams. Tuo pačiu metu net 4 gamyklos ruošiasi tiek pačių elektrinių sunkvežimių, tiek jų atskirų komponentų gamybai. Serijinė „Mercedes-Benz eActros 600” gamyba numatoma 2024-tais.
„eActros 600” gali pakeisti daugumą šiuolaikinių dyzelinių vilkikų tolimųjų pervežimų segmente, – sako Karin Radstorm, „Mercedes-Benz Trucks“ vadovė. – Klientus pradžiugins nauji efektyvių kaštų standartai, kuriuos atneš šis e-sunkvežimis. Jis taip pat turi didžiulę potenciją CO2 taršalų mažinime todėl mes manome, kad šis sunkvežimis – tai naujas tolimųjų distancijų vilkikų standartas.“
Tiek „Mercedes-Benz Trucks“ surinkimo gamykla Vorto mieste Vokietijoje, tiek Maheimo, Gagenau ir Kasel gamyklos gaminančios elektrinių sunkvežimių agregatus, šiuo metu intensyviai keičia savo technologines linijas ruošiant elektrinės bazės sunkvežimių gamybai. Intensyvūs prototipų bandymai ir glaudus kontaktas su klientais sutikusiais bandyti šiuos sunkvežimius yra labai svarbi šio pasiruošimo dalis.
Toks gamintojo požiūris į aukštos įtampos akumuliatorių, kontroliuojančios elektronikos, elektrovariklio ir kitų taip vadinamų „pirminio paketo“ (front box) mechanizmų gamybos kontrolę leidžia užtikrinti, jog elektriniai „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai turės tokį patį patikimumą ir garantijas kaip jų dyzeliniai giminaičiai. Mechaniniai sunkvežimių konstrukcijų komponentai gaminami tose pačiose gamyklose kaip ir anksčiau bei remiasi į ilgametę „Mercedes-Benz“ technologinę patirtį ir sunkiųjų sunkvežimių gamybos ekspertiškumą.
Keičiasi ne tik gamyklų technologinės linijos, bet ir darbuotojai. Vien Vorto gamykloje 2700 darbuotojų jau praėjo aukštos įtampos sunkvežimių ir komponentų gamybos mokymus. Taip pat specialiai ruošiami ir darbuotojai servisams.
„eActros 600“ kalba nauja „Mercedes-Benz Trucks“ dizaino kalba, kuri pasižymi švariomis ir aerodinamiškomis linijomis ir pirmą kartą buvo pademonstruota konceptualiuose prototipuose. Interjeras taip pat gerokai patobulintas. Tačiau daugiausiai pasikeitimų – po kabina.
600 kWh baterija tiekia energiją dviems suminės 400 kW galios ašies varikliams. Pikinė šių variklių galia siekia net 600 kW. Iškart po premjeros klientams bus pasiūlyti ir kitos galios varikliai, nes modulinis sunkvežimio komponavimas leidžia pasiūlyti klientams būtent tai ko jiems reikia. Visi „eActros 600“ komponentai atitinka tuos pačius patvarumo standartus kaip ir kituose „Mercedes-Benz Trucks“ sunkvežimiuose, todėl gamintojas užtikrintas, jog sunkvežimis be problemų tarnaus 10 metų ir jų metu įveiks ne mažiau nei milijoną kilometrų.
Ličio-geležies fosfato baterijų technologija šiame sunkvežimyje specialiai pritaikyta ilgam darbo ciklui ir dažnam krovimui. Kraunant megavatinio standarto krovikliu sunkvežimis nuo 20 iki 80 procentų turėtų būti pakraunamas per mažiau nei pusvalandį.
„Mercedes-Benz Trucks“ elektrinių sunkvežimių verslo koncepcija yra holistinis elektros technologijų, konsultavimo, krovimo infrastruktūros ir serviso pasiūlymas. Planuojama, jog „eActros 600“ bus teisingas pasirinkimas derinantiems pelningumą, patikimumą ir naujus tvarumo standartus.