Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio komfortas dažnai suvokiamas kaip subjektyvus jausmas, tačiau inžinieriams tai – tikslusis mokslas. Šiuolaikiniam vairuotojui, ypač didmiesčių gyventojams, kasdien spūstyse praleidžiantiems valandas, automobilis tampa antraisiais namais, todėl gamintojai investuoja milžiniškas lėšas, siekdami sumažinti nuovargį prie vairo.

Automobilio komfortas dažnai suvokiamas kaip subjektyvus jausmas, tačiau inžinieriams tai – tikslusis mokslas. Šiuolaikiniam vairuotojui, ypač didmiesčių gyventojams, kasdien spūstyse praleidžiantiems valandas, automobilis tampa antraisiais namais, todėl gamintojai investuoja milžiniškas lėšas, siekdami sumažinti nuovargį prie vairo.

REKLAMA

Kovoje dėl keleivių ramybės pasitelkiamas platus technologijų arsenalas. Biudžetiniame automobilių segmente didžiausias dėmesys skiriamas sėdynių ergonomikai ir užpildų optimizavimui, tuo tarpu aukštesnės klasės modeliuose diegiami sudėtingesni inžineriniai sprendimai – nuo aplinkos triukšmą slopinančių dvigubų stiklų iki pažangių, elektronika valdomų amortizatorių ar adaptyvių pakabos sistemų.

Daugiau naujienų apie „Lietuvos metų automobilis“ konkursą – specialioje rubrikoje.

Tačiau kaip objektyviai nustatyti, kuris iš šių sprendimų realiame kelyje veikia efektyviausiai? Siekdama eliminuoti spėliones, „Lietuvos metų automobilio 2026“ komisija į pagalbą pasitelkė mokslą.

REKLAMA
REKLAMA

Bendradarbiaujant su VILNIUS TECH Automobilių inžinerijos katedros profesoriumi dr. Vidu Žurauliu, buvo atlikti specializuoti matavimai, leidžiantys subjektyvius pojūčius paversti tiksliais duomenimis.

REKLAMA

Komforto matuoklė – vinilinės plokštelės dydžio

Važiavimo komforto bandymuose naudotas prietaisas savo forma primena vinilinę plokštelę. Tačiau šio disko funkcija – ne muzikinė, o griežtai mokslinė: jis skirtas itin tiksliems duomenims fiksuoti.

Tai – akselerometras. Bandymų metu šis diskas padedamas tiesiai ant vairuotojo sėdynės. Jo užduotis – fiksuoti virpesius, kurie per važiuoklę ir kėbulą perduodami į sėdynės paviršių, o per jį – į vairuotojo kūną.

REKLAMA
REKLAMA

Nors prietaisas vibracijas matuoja trimis ašimis, mokslininkams svarbiausia yra vertikali plokštuma. Būtent vertikalūs svyravimai ir smūgiai turi didžiausią įtaką tam, kaip keleiviai vertina važiavimo kokybę.

Pasak V. Žuraulio, prietaisas atlieka ne tik fiksavimo, bet ir duomenų analizės funkciją. Įrašyti duomenys papildomai apdorojami, siekiant išryškinti tuos specifinius dažnius, kuriems žmogaus organizmas jautriausias.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip gaunamas objektyvus rodiklis, parodantis, kuris automobilis geriausiai saugo vairuotoją nuo kelio nelygumų sukeliamo nuovargio.

Įtaką komfortui daro ir automobilių padangos, tačiau tradiciškai „Metų automobilio“ konkurse visi dalyviai yra „apauti“ vieno gamintojo – „Continental“ žieminėmis padangomis.

REKLAMA

Komfortiškiausi automobiliai – elektriniai

Išanalizavus akselerometru užfiksuotus duomenis, išryškėjo aiški tendencija. Nepriklausomai nuo automobilio klasės ar dydžio, geriausius rezultatus vis dažniau demonstruoja modeliai su elektros pavara.

Biudžetinėje klasėje (automobiliai iki 35 000 eurų) geriausią vibracijų slopinimo ir bendro komforto lygį pasiekė elektrinis „Lynk & Co 02“. Jis aplenkė antroje vietoje likusį atnaujintą „Kia Sportage“, o trečiąją poziciją užėmė dar vienas elektromobilis – „Renault 4 E-Tech“.

REKLAMA

Vidutinėje kainų kategorijoje (iki 55 000 eurų) lyderystę taip pat išlaikė elektra varomi modeliai. Čia geriausiai įvertintas „Škoda Elroq“ krosoveris, aplenkęs antroje vietoje likusį „Voyah Courage“.

Tačiau didžiausią staigmeną pateikė trečioji vieta. Ją užėmė elektrinis pikapas „KGM Musso“, įrodęs, kad darbinė automobilio paskirtis netrukdo užtikrinti aukšto komforto lygio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Absoliutus komforto lyderis – SUV

Susumavus visus specializuotų bandymų rezultatus, paaiškėjo ir absoliutus šių metų konkurso komforto lyderis. Juo tapo didelis elektrinis visureigis „Xpeng G9“, pasirodęs kiek geriau nei dyzelinis bei elektrinis „Audi A6“ modeliai.

Šis modelis pademonstravo geriausius rodiklius ne tik savo – prabangiausių automobilių (virš 55 000 eurų) – kategorijoje, bet ir bendroje visų dalyvių įskaitoje.

Prietaisų užfiksuoti duomenys patvirtino, kad „Xpeng G9“ pakaba efektyviausiai slopino kelio nelygumus ir į vairuotojo sėdynę perdavė mažiausiai vibracijų, taip užtikrindama maksimalų važiavimo komfortą.

„Lietuvos metų automobilio 2026“ konkurso rezultatai bus paskelbti lapkričio 28 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų