„Unimog“ (vok. Universal-Motor-Gerät) istorija prasidėjo dar 1946 m., kuomet pokario Vokietijai reikėjo patikimų, universalių darbo priemonių. Nuo tada modelis evoliucionavo į globaliai pripažintą „darbų mašiną“, naudojamą nuo ūkininkavimo ir gaisrų gesinimo iki karinės logistikos ir geležinkelių priežiūros.
Šiandien „Unimog“ grįžta į žemės ūkį kaip išmanus, tvarus ir nepaprastai universalus sprendimas, atitinkantis šiuolaikinių ūkių iššūkius.
Techninė galia ir tvarumo kryptis
Lietuvoje pristatytas Unimog U535 modelis aprūpintas 7,7 l darbinio tūrio EURO 6 varikliu, išvystančiu 260 kW (354 AG) galią ir 1380 Nm sukimo momentą. Jis gali tempti iki 27 tonų priekabą, tačiau išlieka draugiškas aplinkai – mažesnės emisijos, mažesnė dirvožemio apkrova ir geresnė biologinės įvairovės apsauga tampa ne tik etiniu, bet ir komerciniu privalumu.
Demonstracijos metu „Unimog“ atliko dirvos skutimo darbus su 3 metrų darbinio pločio noraginiu skutikliu, parodydamas, kad tai – ne teorinis, o realus darbo įrankis.
Universalumo esmė – ne viena funkcija, o visa sistema
„Unimog“ nėra traktorius įprasta prasme – tai platforma. Ją galima pritaikyti šienavimui, mulčiavimui, barstymui, transportui, kelių priežiūrai. Padargai gali būti jungiami iš priekio, galo, ant rėmo ar net tarp ašių – tai reiškia, kad viena transporto priemonė gali atlikti kelis skirtingus darbus be papildomos technikos.
„Mercedes-Benz Unimog“ transporto ekspertas Audrius Beliukevičius pabrėžė, kad šiuolaikinis ūkis keičia taisykles:
„Šiandien laimi ne tas, kuris turi daugiausia traktorių, o tas, kuris turi išmanesnę sistemą. Unimog leidžia spręsti priežiūrą, transportą ir logistiką vienu įrankiu – tai efektyvumo viršūnė.“
Modelis Unimog U535 Lietuvoje bus demonstruojamas iki gegužės 12 d.