„Autobild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius neretai stebina neįprastais automobilių testais, be sustojimo važiuodamas ilgus nuotolius ir neįprastus maršrutus. Šias Šv. Velykas jis paminėjo apvažiuodamas Lietuvą, ir daugiau nei 900 km maršrute žemėlapyje išpiešdamas kiaušinį. Dažniausiai Vitoldas tokio tipo kelionėse bando naujus automobilius, tačiau šį kartą jo vairuotas „Mercedes-Benz EQE350+“ buvo iš oficialios atstovybės naudotų automobilių sandėlio.
„Matau tendenciją, kad ir ne elektromobilių fanai, nieko neverčiami, nori turėti bent vieną elektromobilį šeimoje. Ypač tie, kas turi nuosavus namus, saulės elektrines ant stogo, ir jiems toks transportas atrodo protingai. Vieni žiūri į naujus automobilius, kiti mato, kad naudotų rinkoje yra tikrai gerų pasiūlymų, bet kaip ir būdinga naudotiems automobiliams, būna baimių“, - komentavo žurnalistas.
Tobulėjančios technologijos, naujų automobilių kainų suirutė dėl pasaulinės pandemijos ir pastaruoju metu sumažėjusios elektromobilių kainos lėmė, kad dalis modelių, daugiausiai prabangūs, patyrė gana didelį nuvertėjimą. Vos prieš kelis metus vairuotojai pirko prabangius elektromobilius už 100 tūkst. eurų, o dabar jų kainos, priklausomai nuo modelio, galėjo kristi ir iki 70 proc. Mažiau vykę eksponatai kainuoja kaip naujas mažas ekonominės klasės elektromobilis, geresni – kaip naujas vidutinis krosoveris.

Su naudotu – maloniau nei nauju
Vitoldas žaidė saugiai, paėmė „Mercedes-Benz EQE350+“ elektrinį sedaną iš oficialios atstovybės, turintį garantiją, nuvažiavusį vos 20 tūkst. km, tačiau šio elektromobilio kaina vis vien nesiekė 50 tūkst. eurų, jam galiojo valstybės parama, verslas pirkdamas jį gali susigražinti PVM. „Premium“ klasės elektromobilis už kompaktiško krosoverio kainą. Ar žiūrint į tokį variantą yra ko bijoti?
„Tai buvo viena maloniausių kelionių. Pravažiavau 900 km ne pagrindiniais, tačiau asfaltuotais keliais, taigi maršrutas buvo sudėtingesnis, nei pavyzdžiui, lėkti magistralėmis į Berlyną, tačiau išlipęs visiškai nesijaučiau pavargęs. Tas „Premium“ lygio komfortas, tyla, švelnumas, garso izoliacija duoda savo, na, ir jaučiasi, kad šis naudotas automobilis yra bent dviem galvom aukštesnės klasės, nei analogiškai įkainoti nauji modeliai“, - komentavo keliautojas.
Vitoldas pasakojo, kad naudotas elektromobilis naudotam nelygus. Su pigiausiais pirmosios kartos elektromobiliais, pagamintais prieš 10-15 metų, tokiais kaip „Nissan Leaf“ ir 100 kilometrų būtų sunku įveikti, gyvenimas jais būtų komplikuotas, tačiau tokie ir kainuoja vos po kelis tūkstančius eurų. Naudoti elektromobiliai, esantys naujų kompaktinės ir vidutinės klasės modelių teritorijoje tokių problemų neturi, ir netgi gali pasigirti dar didesniu nuvažiuojamu nuotoliu. Štai vairuotas „Mercedes-Benz EQE350+“ turi 90,6 kWh talpos bateriją, ir dėl aerodinamiško kėbulo realiomis sąlygomis gali nuvažiuoti daugiau nei 500 km.
Vairavo automobilis
„Kelionėje kroviau automobilį vieną kartą, sustojau Plungėje pravažiavęs 545 km. Dar turėjau baterijos 100-ui kilometrų, galėjau važiuoti iki kitos stotelės, tačiau norėjau valgyti. Prijungiau automobilį, valgiau tik sriubą, ir tai užtrukau per ilgai, automobilis per tą laiką įsikrovė daugiau nei man reikėjo“, - patirtimi pasidalijo Vitoldas.
Keliautojas automobiliu yra pasiekęs ne vieną rekordą, tad nemaža dalis jo sekėjų Vitoldo automobilių pasiekimus „nurašo“ patyrusio vairuotojo naudai, tačiau čia žurnalistas ginčijosi. Jo indelio vairavime buvo mažai.
„Man nieko nereikėjo daryti, įsijungiau adaptyvų, prie leistino greičio prisitaikantį kruizą, ir viskas vyko savaime, automobilis važiavo pats, manęs, kaip vairuotojo, šioje istorijoje nedaug. Aš grožėjausi bundančia gamta. Kadangi buvo šilta diena, atrodė, kad vakare grįžtant medžių lapai buvo prasiskleidę labiau, nei ryte. Didžiąją dalį vairavimo atliko pats automobilis, ir šioje kelionėje jis naudojo 15 kWh/100 km elektros energijos. O tai, gana dideliam modeliui, yra puikus rezultatas“.
Problemų su infrastruktūra nebėra
Su įkrovimo infrastruktūra šiuo metu Lietuvoje jis taip pat nepastebi jokių problemų. Iš tiesų, netgi atvirkščiai: greitų stotelių dabar keliuose yra daugiau nei jų reikia esamam elektromobilių kiekiui, tačiau jos vis vien sparčiai dygsta. Taip vyksta dėl to, kad elektromobilių įkrovimo stotelių operatoriai užsiima vietas ateičiai, kai šių transporto priemonių gatvėse bus daugiau.
„Aš turiu abonementą, tad naudojuosi tik vienu tiekėju, kraunuosi tik „Ignitis“ stotelėse, ir važinėjant po visą Lietuvą neturiu jokios problemos kur įsikrauti. O operatorių tai yra ne vienas, tai jei galima rinktis, išvis nėra jokios kalbos apie kažkokį infrastruktūros trūkumą“, - situaciją įvertino žurnalistas.
Naudoti elektromobiliai iš tiesų atrodo kaip viliojantis pasiūlymas. Tačiau ekspertai siūlo šioje rinkoje išsvajoto elektromobilio ieškoti atsargiai. Lietuvoje vis dar yra nesąžiningų pardavėjų, patys pigiausi modeliai pigiai yra parduodami taip pat ne veltui, tad juos reikėtų nuodugniai apžiūrėti ir įvertinti. Tuo tarpu kainos kartelę pakeliant aukščiau, maždaug iki 50 tūkst. eurų ribos, jau galima rasti ir saugesnių variantų iš saugų prekybininkų, kurių modeliai jau ne tik neturėtų kelti galvos skausmo, bet dar ir džiuginti komfortu už prieinamą kainą.