Atidžiai Kinijos rinką stebintys ir analizuojantys „JSC Automotive“ specialistai, savo naujausioje ataskaitoje rašo, jog po pusantrų metų į Kinijos teisės aktus bus įtraukti papildomi pakeitimai, pagal kuriuos bus skaičiuojama netiesioginė elektromobilių tarša.
Iki šiol visose pasaulio šalyse nebuvo svarbu kokį taršos pėdsaką palieka elektromobilis, o tai buvo labai paranku automobilių gamintojams, mat nesvarbu ar tai būtų „Smart“ hečbekas ar prabangus sedanas, kiekvienas elektromobilis buvo vertinamas kaip automobilis, kurio CO2 vertė yra lygi nuliui.

„Nuo 2025 m. elektromobilių išmetamų teršalų kiekis nebebūtų skaičiuojamas kaip nulinis“, – teigia Kinijos automobilių rinkos subtilybes analizuojantys „JSC Automotive“ specialistai.
Jų teigimu, šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į faktą, jog daugiau nei 50% elektros energijos pagaminama naudojant akmens anglį. Be to, naujos taisyklės atvertų kelią investicijoms į alternatyvius degalus ir kuro elementų technologijas.

Atsižvelgiant į šiuos pokyčius, automobilių gamintojams iš Europos laukia rimti nemalonumai, mat naujos taisyklės bus labiausiai naudingos efektyviems ir pigiems elektromobiliams, arba automobiliams, turintiems taupias hibridines jėgaines.
Tuo tarpu į Kiniją eksportuojami europietiški elektromobiliai dažniausiai būna sunkūs, neefektyvūs analogai, kurių rinkos dalis Kinijoje yra sąlyginai maža. Šiandien net 90% Kinijoje parduodamų elektromobilių vertė neviršija 40 tūkst. eurų, o tokių elektromobilių europietiškų gamintojų modelių gamose – vienetai.