Svarbios lenktynės
Italijos ralio trasose nematytas lietuvis Karolis Raišys gavo 28-ąjį startinį numerį. Tačiau dar testiniame greičio ruože parodytas geras tempas organizatorius privertė įsidėmėti šį numerį – prieš ralio startą K. Raišiui buvo suteiktas viena minute vėlesnis starto laikas, kad neprisivytų lėtesnių varžovų.
„Mūsų „Renault Twingo R2“ buvo labai greitas automobilis. Greitai su juo susidraugavau, prisiminiau slalomuose įgytas žinias ir ant asfalto jaučiausi puikiai. Nors nesijaučiau važiuojantis maksimaliu tempu, greitis man teikė malonumą ir liūdino mano konkurentus“, – pasakoja Karolis Raišys.
Po pirmos ralio dienos jo ir šturmano Mose Parigi ekipažas buvo klasifikuojamas ketvirtoje savo įskaitos pozicijoje. Antrąją dieną tempą pavyko dar padidinti, trečioji vieta ir podiumas buvo ranka pasiekiamas.
Tiesa, darbas automobilyje su nauju šturmanu kėlė iššūkių. Mat K. Raišys su juo susipažino likus vos dienai iki ralio. Italijoje lenktyniaujantis šturmanas M. Plangi, negana to, pirmą kartą skaitė stenogramą anglų kalba. Bet, iki priešpaskutinio greičio ruožo ekipažui ralis sekėsi gerai.
„Bet likus vienam greičio ruožui lūžo mūsų „Twingo“ pusašis, išbėgo pavarų dėžės tepalas. Turėjome mintį lėtu tempu kapanotis finišo link, tačiau pasitarę su komandos vadovu priėmėm protingą sprendimą stoti ir nerizikuoti dar labiau apgadinti automobilį“, – pasakoja K. Raišys.
Tiesa, finišo arką ekipažas kirto. Karolis Raišys tapo pirmuoju lietuviu startavusiu Italijos ralio čempionato įskaitoje. Vien tai jau yra didelė pergalė „Flameris Racing Eneos“ lenktynių komandai.
„Rally di Reggello“
Toskanos regiono keliais vykusio ralio maršrutas – ypač vaizdingas. Kaip pasakoja pirmas jame dalyvavęs lietuvis Karolis Raišys, tokių gražių vaizdų ralio trasose jis net nesapnavo.
„Šie keliai – ypatingo grožio. Esu pakankamai giliai išnaršęs Italiją, bet tai ką pamačiau ralyje – viršijo visus mano lūkesčius. Keliai eina kalnų serpantinais, už kiekvieno posūkio atsiveria nuostabios panoramos. Pati kelio danga – lygus gražus asfaltas, jokių žvyro dulkių“, – sako K. Raišys.
Dviejų dienų ilgio ralyje startavo daugiau nei 50 dalyvių. Dauguma jų rinkosi modernius tarptautinius standartus atitinkančius automobilius – „Škoda Fabia R5“, „Abarth Punto S2000“, „Renault Twingo R2“ ir pan.
Taip pat, drauge su jais tose pačiose trasose varžėsi ir klasikiniai ralio automobiliai – „Renault Alpine“, „Lancia Fulvia“, klasikiniai mini ir kiti.
„Renault Twingo R2“
Karolis Raišys šiam raliui taip pat pasirinko konkurencingą, modernų ir greitą „Renault Clio R2“ automobilį. Priekiniais ratais varomas kompaktiškas automobilis ilgus metus BMW M3 vairavusiam lenktynininkui paliko puikų įspūdį.
„Tai labai greitas automobilis. Jis lengvas, tikslus, lengvai pasukamas automobilis. Šios savybės puikiai tiko itališkam raliui, kurio greičio ruožai driekėsi vingiuotais Toskanos kalnyno keliukais“, – pasakoja Lietuvos 2WD ralio čempionas Karolis Raišys.
„Jolly Club“
Šį automobilį K. Raišiui suteikė Italijoje įsikūrusi „Jolly Club“ lenktynių komanda. Praeityje labai garsi kompanija, dalyvavusi ir pasaulio ralio čempionatuose, prieš keletą metų atgimė, aktyviai dalyvauja įvairiuose ralio renginiuose.
Ši komanda atgimė ne kaip sėkmingo verslo modelis, o kaip entuziastų būrys. Kiekvienas komandos narys visų pirma siekia sukurti sėkmingą komandą. Jie labai daug prisidėjo, kad mano svajonė startuoti ralyje Italijoje pavyktų. Ši pagalba – neįkainojama, o jų motyvai nėra finansiniai“, – sako K. Raišys.
Ateitis – Italijoje
Startuoti Italijos ralio čempionate – Karolio Raišio kitų metų tikslas. Tiesa, jis nėra lengvai pasiekiamas, tam reikalingas gerokai didesnis nei Lietuvos ralio čempionato biudžetas.
„Italijoje sutikti „Jolly Club“ komandos vadovai stipriai prisidėjo prie mano sėkmės Italijoje. Nenustojame planuoti kitų metų startų, ieškome partnerysčių su Italijos verslininkais, kuriems būtų aktualu būti matomiems ralio trasose. Tai – ne pats lengviausias procesas, ypač kitų šalių atstovams. Bet gera pradžia jau padaryta“, – pasakoja Karolis Raišys.