• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gediminą Levicką galima būtų vadinti „Nissan“ ambasadoriumi: ilgametis Lietuvos ir ne tik drifto varžybų dalyvis visuomet į trasą lėkdavo su japoniškais automobiliais, apginkluotais šimtais „arklių“. Ir tie, kurie „Betsafe Drift Camp“ varžybose pamatė „drifterį“ sėdant prie BMW vairo, tikriausiai pirmiausia pasitrynė akis negalėdami patikėti tuo, ką mato: šonaslydininkas ryžosi iškeisti pamėgtą markę į šį tą naujo. Tiesa, galima sakyti, beveik netyčia.
Istorija, kaip G. Levicko garaže atsirado „driftui“ paruoštas BMW E92 su lankais, kėbulo apdailomis, neįprasta. Sportininkas pasakojo, kad dar žiemą rengėsi parduoti nemažą dalį savo turimo autoparko.
„Turėjo nupirkti PS („Nissan S13“), už brangiai turėjo nupirkti S14. Ir negalėjau atsisakyti, nes pasiūlymas buvo išties geras. Tad reikėjo skubiai susirasti automobilį, kad galėčiau važiuoti čempionate Baltarusijoje, kadangi man buvo pasiūlytas rėmimas“, – pasakojo G. Levickas.
Padedamas draugų jis susirado šonaslydžiui ruošiamą BMW, kurį tereikėjo susirinkti ir buvo galima sėsti važiuoti.
„Pagalvojome, kad viską spėsime, tad parsivežėme kėbulą į savo garažą. O tada praėjo pora savaičių ir prasidėjo karas Ukrainoje. Visi „Nissan“ liko pas mane ir atsirado dar naujas projektas“, – kalbėjo sportininkas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Japoniška širdis ir du furgonai dalių
Nepaisant to, kad buvo žadama, jog automobilį pasiruošti varžyboms bus lengva, padirbėti reikėjo, mat, sakė G. Levickas, į jo garažą atkeliavo du furgonai detalių ir ant priekabos buvo atvežtas BMW kėbulas.
Tiesa, pastarasis, kalbėjo sportininkas jau buvo išmatuotas, jam buvo pritaikytos kėbulo apdailos, sumontuoti saugos lankai, nudažytas. Kiek teko girdėti G. Levickui, prie šio BMW rankas buvo pridėjęs ir Andrius Vasiliauskas, puikiai visoje Lietuvoje žinomas šonaslydžio automobilių „konstruotojas“.
„Ir į jį „susidėjau“ 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis. Kodėl? Nes nematau, ką galima rasti naujo – šis variklis gal šiek tiek ir sunkesnis, bet patikimas. O tai reiškia, kad belieka dirbti pačiam su savimi, tobulėti“, – akcentavo G. Levickas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Galima „sudėti“ ir tūkstančius
Anot G. Levicko, nors patikimumu garsėjantys ir kodu 2JZ žymimi varikliai nėra itin dažni, jų rasti tikrai dar galima, tik susimokėti reikės daugiau nei anksčiau. Priklausomai nuo variklio, gali tekti atseikėti ir kelis tūkstančius, ir kelis šimtus.
„Jei kalbėtume apie GTE versiją, estai dar juos veža iš kažkur, kainos prasideda kažkur nuo 4,6 tūkst. eurų. GE versijos kaina svyruoja nuo 500 iki 1500 eurų. O šitas variklis, iš kurio gaminome viską, kainavo 600 eurų“, – skaičiavo sportininkas, pridūręs, kad į BMW sudėtame motore visos esminės dalys pakeistos gerokai tvirtesnėmis ir galinčiomis laikyti dideles apkrovas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Tokie darbai prie variklio kainos pridėjo dar apie 3000 eurų, bet, akcentavo G. Levickas, dabar juo išties galima pasitikėti. Tiesa, minėta suma toli gražu nėra riba. Anot sportininko, viskas priklauso nuo to, ko norisi: galima, pavyzdžiui, dirželį pirkti iruž 250 eurų, ir už 13 eurų.
„Kainos priklauso ir nuo to, kas „darys“ variklį. Aš pats viską renku, tai net nežinau, kiek už darbus būtų reikėję mokėti. Bet tikrai galima „sukišti“ ir 5-6 tūkst. eurų“, – neslėpė „drifteris“.
Anot jo, nors konstruojant tokį variklį tenka įdėti nemažai pinigų, o ne vienas šalies sportininkas šiemet mieliau renkasi kitą kelią – naujesnius variklius, į kuriuos investuoti tenka kiek mažiau, jis kol kas elgtis taip pat neskuba.
„Gal naujas variklis ir greitesnis, „gyvesnis“, bet palaukime dar dešimt metų, kai bus viskas ištestuota, išbandyta, tada ir matysime. Pasaulis irgi žiūri į tai, kas vyksta. Juk toks sportininkas, kaip James Dean, galėtų rinktis bet ką, nors ir lėktuvo variklį, nes turi pinigų, rėmimą, bet jis lieka prie 2JZ“, – aiškino G. Levickas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Dabar nori tik treniruočių
Pasak sportininko, nepaisant to, kad japoniškas variklis nemažai sveria, sureguliuoti svorio pasiskirstymą tarp ašių išties galima. Pavyzdžiui, jo BMW svoris pasiskirstęs santykių 52:48.
Pamatavus galią paaiškėjo, kad variklis generuoja 730 AG. Tiesa, ar tiek, ar daugiau, G. Levickas tiksliai nežino, mat, aiškino, galia buvo matuojama naudojant paprastą galios matavimo stendą, kuriame automobilis tiesiog „nusukdavo“ ratus ir išmatuoti viską iki galo buvo tiesiog neįmanoma.
Automobilio svoris siekia 1250 kg, o turbina sukelia variklio slėgį iki 1,6 baro. Variklis sukasi iki 8 tūkst. apsisukimų per minutę.
Variklis galią perduoda į „Samsono“ pavarų dėžę, be to, BMW sumontuota „Extreme“ sankaba bei išmaniai blokuotas BMW M4 diferencialas. Pastarasis – A. Vasiliausko „išradimas“.
„Jis vieną kartą vienaip elgiasi, kitą kartą kitaip. „Šildaisi“ ratus ir atrodo, kad neblokuoja, kitą kartą, kad blokuoja. Tai pirmose varžybose antrą dieną su BMW ir nevažiavau, sėdau prie „Nissan“ vairo“, – prisiminė pirmą išvažiavimą su BMW į varžybas sportininkas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Pasak jo, dabar reikia laiko, kad „susigyventų“ su BMW ir pirmųjų treniruočių tam, kad suprastų, kaip reikia tinkamai sureguliuoti automobilį trasai, neužteko. Visgi palyginti abu automobilius G. Levickas jau gali: anot jo, persėdus į BMW iš „Nissan“ skirtumo didelio nejusti, tačiau iš vokiško bolido įlipus į japonišką justi, kad pastarasis gerokai mažesnis.
„Dar skirtumas lyginant su „Nissan“ yra ir tas, kad BMW turi mažesnį sukimo momentą ir daugiau arklio galių, tad su juo važiuojant atrodo, kad variklis – atmosferinis, ne turbininis. Kitaip tariant, norint daugiau galios, reikia ir didesnių variklio sūkių nei „Nissan“, – kalbėjo G. Levickas.
Tam, kad sektųsi važiuoti, pasak G. Levicko, reikia tik kuo daugiau testų ir vietos, kur būtų galima mokytis slysti šonu su BMW. Būtent treniruočių stoka bei neužtikrintumas lemia, kad į „Betsafe Drift Camp #3“ renginį, vyksiantį Driftiškėse, arba Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose, G. Levickas atsiveš ne tik BMW, bet ir „Nissan“ – dėl viso pikto.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Ir nepaisant turimo BMW, kol kas „drifteris“ išsižadėti „Nissan“ nežada. Anot jo, dalis turimų automobilių bus parduota, tačiau dalis pasiliks iki žiemos, kur virs naujais projektas. Ir jau dabar G. Levickas užsimena, kad galvoja mažiausiai apie V8 variklį.
Kaip G. Levickui seksis suvaldyti BMW paaiškės liepos 22-23 dienomis Kuršėnuose, kur laukia žiūrovų pamėgtos „Betsafe Drift Camp #3“ varžybos. Daugiau informacijos ir renginio bilietai – www.drifting.lt.

VIDEO


Gediminą Levicką galima būtų vadinti „Nissan“ ambasadoriumi: ilgametis Lietuvos ir ne tik drifto varžybų dalyvis visuomet į trasą lėkdavo su japoniškais automobiliais, apginkluotais šimtais „arklių“. Ir tie, kurie „Betsafe Drift Camp“ varžybose pamatė „drifterį“ sėdant prie BMW vairo, tikriausiai pirmiausia pasitrynė akis negalėdami patikėti tuo, ką mato: šonaslydininkas ryžosi iškeisti pamėgtą markę į šį tą naujo. Tiesa, galima sakyti, beveik netyčia.
Istorija, kaip G. Levicko garaže atsirado „driftui“ paruoštas BMW E92 su lankais, kėbulo apdailomis, neįprasta. Sportininkas pasakojo, kad dar žiemą rengėsi parduoti nemažą dalį savo turimo autoparko.
„Turėjo nupirkti PS („Nissan S13“), už brangiai turėjo nupirkti S14. Ir negalėjau atsisakyti, nes pasiūlymas buvo išties geras. Tad reikėjo skubiai susirasti automobilį, kad galėčiau važiuoti čempionate Baltarusijoje, kadangi man buvo pasiūlytas rėmimas“, – pasakojo G. Levickas.
Padedamas draugų jis susirado šonaslydžiui ruošiamą BMW, kurį tereikėjo susirinkti ir buvo galima sėsti važiuoti.
„Pagalvojome, kad viską spėsime, tad parsivežėme kėbulą į savo garažą. O tada praėjo pora savaičių ir prasidėjo karas Ukrainoje. Visi „Nissan“ liko pas mane ir atsirado dar naujas projektas“, – kalbėjo sportininkas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Japoniška širdis ir du furgonai dalių
Nepaisant to, kad buvo žadama, jog automobilį pasiruošti varžyboms bus lengva, padirbėti reikėjo, mat, sakė G. Levickas, į jo garažą atkeliavo du furgonai detalių ir ant priekabos buvo atvežtas BMW kėbulas.
Tiesa, pastarasis, kalbėjo sportininkas jau buvo išmatuotas, jam buvo pritaikytos kėbulo apdailos, sumontuoti saugos lankai, nudažytas. Kiek teko girdėti G. Levickui, prie šio BMW rankas buvo pridėjęs ir Andrius Vasiliauskas, puikiai visoje Lietuvoje žinomas šonaslydžio automobilių „konstruotojas“.
„Ir į jį „susidėjau“ 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis. Kodėl? Nes nematau, ką galima rasti naujo – šis variklis gal šiek tiek ir sunkesnis, bet patikimas. O tai reiškia, kad belieka dirbti pačiam su savimi, tobulėti“, – akcentavo G. Levickas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Galima „sudėti“ ir tūkstančius
Anot G. Levicko, nors patikimumu garsėjantys ir kodu 2JZ žymimi varikliai nėra itin dažni, jų rasti tikrai dar galima, tik susimokėti reikės daugiau nei anksčiau. Priklausomai nuo variklio, gali tekti atseikėti ir kelis tūkstančius, ir kelis šimtus.
„Jei kalbėtume apie GTE versiją, estai dar juos veža iš kažkur, kainos prasideda kažkur nuo 4,6 tūkst. eurų. GE versijos kaina svyruoja nuo 500 iki 1500 eurų. O šitas variklis, iš kurio gaminome viską, kainavo 600 eurų“, – skaičiavo sportininkas, pridūręs, kad į BMW sudėtame motore visos esminės dalys pakeistos gerokai tvirtesnėmis ir galinčiomis laikyti dideles apkrovas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Tokie darbai prie variklio kainos pridėjo dar apie 3000 eurų, bet, akcentavo G. Levickas, dabar juo išties galima pasitikėti. Tiesa, minėta suma toli gražu nėra riba. Anot sportininko, viskas priklauso nuo to, ko norisi: galima, pavyzdžiui, dirželį pirkti iruž 250 eurų, ir už 13 eurų.
„Kainos priklauso ir nuo to, kas „darys“ variklį. Aš pats viską renku, tai net nežinau, kiek už darbus būtų reikėję mokėti. Bet tikrai galima „sukišti“ ir 5-6 tūkst. eurų“, – neslėpė „drifteris“.
Anot jo, nors konstruojant tokį variklį tenka įdėti nemažai pinigų, o ne vienas šalies sportininkas šiemet mieliau renkasi kitą kelią – naujesnius variklius, į kuriuos investuoti tenka kiek mažiau, jis kol kas elgtis taip pat neskuba.
„Gal naujas variklis ir greitesnis, „gyvesnis“, bet palaukime dar dešimt metų, kai bus viskas ištestuota, išbandyta, tada ir matysime. Pasaulis irgi žiūri į tai, kas vyksta. Juk toks sportininkas, kaip James Dean, galėtų rinktis bet ką, nors ir lėktuvo variklį, nes turi pinigų, rėmimą, bet jis lieka prie 2JZ“, – aiškino G. Levickas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Dabar nori tik treniruočių
Pasak sportininko, nepaisant to, kad japoniškas variklis nemažai sveria, sureguliuoti svorio pasiskirstymą tarp ašių išties galima. Pavyzdžiui, jo BMW svoris pasiskirstęs santykių 52:48.
Pamatavus galią paaiškėjo, kad variklis generuoja 730 AG. Tiesa, ar tiek, ar daugiau, G. Levickas tiksliai nežino, mat, aiškino, galia buvo matuojama naudojant paprastą galios matavimo stendą, kuriame automobilis tiesiog „nusukdavo“ ratus ir išmatuoti viską iki galo buvo tiesiog neįmanoma.
Automobilio svoris siekia 1250 kg, o turbina sukelia variklio slėgį iki 1,6 baro. Variklis sukasi iki 8 tūkst. apsisukimų per minutę.
Variklis galią perduoda į „Samsono“ pavarų dėžę, be to, BMW sumontuota „Extreme“ sankaba bei išmaniai blokuotas BMW M4 diferencialas. Pastarasis – A. Vasiliausko „išradimas“.
„Jis vieną kartą vienaip elgiasi, kitą kartą kitaip. „Šildaisi“ ratus ir atrodo, kad neblokuoja, kitą kartą, kad blokuoja. Tai pirmose varžybose antrą dieną su BMW ir nevažiavau, sėdau prie „Nissan“ vairo“, – prisiminė pirmą išvažiavimą su BMW į varžybas sportininkas.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Pasak jo, dabar reikia laiko, kad „susigyventų“ su BMW ir pirmųjų treniruočių tam, kad suprastų, kaip reikia tinkamai sureguliuoti automobilį trasai, neužteko. Visgi palyginti abu automobilius G. Levickas jau gali: anot jo, persėdus į BMW iš „Nissan“ skirtumo didelio nejusti, tačiau iš vokiško bolido įlipus į japonišką justi, kad pastarasis gerokai mažesnis.
„Dar skirtumas lyginant su „Nissan“ yra ir tas, kad BMW turi mažesnį sukimo momentą ir daugiau arklio galių, tad su juo važiuojant atrodo, kad variklis – atmosferinis, ne turbininis. Kitaip tariant, norint daugiau galios, reikia ir didesnių variklio sūkių nei „Nissan“, – kalbėjo G. Levickas.
Tam, kad sektųsi važiuoti, pasak G. Levicko, reikia tik kuo daugiau testų ir vietos, kur būtų galima mokytis slysti šonu su BMW. Būtent treniruočių stoka bei neužtikrintumas lemia, kad į „Betsafe Drift Camp #3“ renginį, vyksiantį Driftiškėse, arba Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose, G. Levickas atsiveš ne tik BMW, bet ir „Nissan“ – dėl viso pikto.
Iš „Nissan“ į BMW perlipęs Gediminas Levickas: „Susidėjau 2JZ variklį, ko iš manęs ir reikėjo tikėtis“
Ir nepaisant turimo BMW, kol kas „drifteris“ išsižadėti „Nissan“ nežada. Anot jo, dalis turimų automobilių bus parduota, tačiau dalis pasiliks iki žiemos, kur virs naujais projektas. Ir jau dabar G. Levickas užsimena, kad galvoja mažiausiai apie V8 variklį.
Kaip G. Levickui seksis suvaldyti BMW paaiškės liepos 22-23 dienomis Kuršėnuose, kur laukia žiūrovų pamėgtos „Betsafe Drift Camp #3“ varžybos. Daugiau informacijos ir renginio bilietai – www.drifting.lt.

VIDEO


REKLAMA

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų