• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos automobilių sektoriuje jau kurį laiką vykstantis kainų karas slepia gilesnę, sisteminę problemą – perteklinius gamybos pajėgumus. Nors pastaraisiais metais užfiksuotas nežymus atsigavimas, 2024 m. daugiau nei pusė šalies automobilių gamyklų pajėgumų liko nepanaudota, rašo naujienų agentūra „Bloomberg“. 

Kinijos automobilių sektoriuje jau kurį laiką vykstantis kainų karas slepia gilesnę, sisteminę problemą – perteklinius gamybos pajėgumus. Nors pastaraisiais metais užfiksuotas nežymus atsigavimas, 2024 m. daugiau nei pusė šalies automobilių gamyklų pajėgumų liko nepanaudota, rašo naujienų agentūra „Bloomberg“. 

REKLAMA

Šanchajuje veikiančio „Gasgoo Automotive Research Institute“ duomenimis, Kinijos automobilių pramonė šiuo metu gali pagaminti 55,5 mln. automobilių per metus, tačiau praėjusiais metais tik 49,5 proc. šio potencialo buvo realiai išnaudota.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Bendras rodiklis buvo žemyn tempiamas mažesnių gamintojų. Pavyzdžiui, bendrovė „Hainan Haima Automobile Co.“, pradėjusi veiklą kaip bendra įmonė su „Mazda Motor Corporation“ ir vėliau sulaukė investicijų iš „FAW Group“, tačiau 2024 m. gamybos linijas išnaudojo vos 1,5 proc. Nors gamyklos metiniai pajėgumai siekia iki 450 tūkst. vienetų, tačiau į bendro naudojimo kelius išvažiavo tik 6 836 automobiliai. 

REKLAMA

Panašus rezultatas užfiksuotas ir kitai Haičioje veikiančiai įmonei „Haima Co.“, kuri su pirmąja turi istorinių ryšių – jos gamyklinių pajėgumų išnaudojimas siekė vos 1,7 proc.

Net ir elektromobilių sektorius, laikomas sparčiai augančiu, nesugeba išvengti šios problemos. Prabangių elektrinių visureigių gamintoja „Mengshi Automobile Technology Co.“, priklausanti „Dongfeng Group“, išnaudojo tik 1,9 proc. planuotų pajėgumų. Tai rodo, kokie sudėtingi iššūkiai kyla nišinių aukštos klasės elektromobilių gamybos mastelio plėtrai.

REKLAMA
REKLAMA

Toks žemas pajėgumų panaudojimo lygis liudija, kad kainų karas greičiausiai tęsis. Gamintojai, siekdami išlikti konkurencingi itin perpildytoje rinkoje, bus priversti mažinti kainas, o tai toliau mažins pelno maržas.

Situacija taip pat gali paskatinti sektoriaus konsolidaciją. Mažesnės ar finansiškai silpnesnės įmonės gali būti priverstos bankrutuoti arba susijungti su stipresniais konkurentais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reaguodama į padėtį, Kinijos valdžia šį mėnesį sukritikavo gamintojus dėl perdėtos konkurencijos („žiurkių lenktynių“) ir pakvietė pagrindinių automobilių prekių ženklų vadovus į Pekiną aptarti sprendimų.

BYD – kainų mažinimo lyderė

Rinkos lyderė „BYD Co.“ pernai išnaudojo 82,1 proc. gamybos pajėgumų. Bendrovė sparčiai plėtė gamybą tiek Kinijoje, tiek užsienyje. Tai vienas aktyviausių kainų mažinimo iniciatorių. Gegužės pabaigoje paskelbta apie iki 34 proc. siekiančias nuolaidas net 22-iems elektriniams ir hibridiniams modeliams. 

REKLAMA

„Kol gamyklos veikia tik pusine apimtimi, rinkoje kainų karas nesibaigs“, – sako Jochenas Siebertas, automobilių pramonės konsultacijų bendrovės „JSC Automotive“ vadovas. Anot jo, Europoje tokia situacija dažniausiai baigiasi gamyklų uždarymu, tačiau Kinijoje situaciją komplikuoja vietos ir centrinės valdžios institucijų interesai.

Tuo metu stipresni, rinkoje įsitvirtinę gamintojai veikia beveik maksimaliu pajėgumu. Pavyzdžiui, „Tesla.“ gamykla Šanchajuje pernai veikė 96,1 proc. pajėgumu. Šį rezultatą lėmė tiek stipri paklausa vietos rinkoje, tiek aktyvus automobilių eksportas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų