Visi testuoti elektromobiliai važiavo vienodu maršrutu, kuris apėmė įvairius ruožus, įkalnes ir tiesias atkarpas. Temperatūra bandymo metu svyravo nuo 7 iki 17 °C – tai realistiškesnės sąlygos nei laboratorinis WLTP matavimas, kuris atliekamas esant 23 °C temperatūrai ir išjungus šildymą bei vėsinimą.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.
Rekordininkas su išlyga
„Lucid Air“ su 118 kWh talpos baterija pasiekė 828,6 km rezultatą – daugiausia iš visų bandytų modelių. Tačiau WLTP režimu jis žada nuvažiuoti net iki 960 km, tad realiomis sąlygomis jis nuvažiuoja 13,7 proc. mažiau negu deklaruoja gamintojas.
Tuo tarpu „Tesla Model 3“ (82 kWh baterija) įveikė 721 km, nors WLTP metodika nurodo 702 km. Tai reiškia, kad šis modelis net pranoko oficialų rodiklį 2,7 proc.
Be „Teslos“, WLTP duomenis viršijo ir tokie modeliai kaip „BMW iX“, „Volkswagen ID.7“, „Lotus Emeya“, „Porsche Macan“, „Peugeot e-5008“, „Voyah Courage“, „Opel Grandland“ ir „MG S5“.
Efektyvumo pavyzdys – „Škoda“
Šiame teste mažiausiai kilometrų nuvažiavo „Škoda Elroq 60“. Tačiau tokį rezultatą galima labai lengvai pateisinti.
„Škoda Elroq“ buvo vienas iš tų elektromobilių, kuris turėjo mažiausios talpos (59 kWh) bateriją, tačiau gamintojo deklaruojamas ir teste užfiksuotas rodiklis skyrė vos 0,5 proc. (424/422 km).
Nors oficialūs WLTP rodikliai naudingi kaip orientyras, būtent tokie realūs testai kaip šis Norvegijoje atskleidžia tikrąją elektromobilių elgseną kelyje. O tuo pačiu – ir tai, kurie gamintojai laikosi pažadų, o kurie peržada.