Viena ryškiausių elektromobilių savybių – itin greitas įsibėgėjimas. Dauguma jų nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja kur kas greičiau nei analogiški automobiliai su vidaus degimo varikliais. Šį pranašumą lemia konstrukciniai skirtumai tarp skirtingų pavaros sistemų.
Vidaus degimo varikliams, kad pasiektų maksimalią galią ar sukimo momentą, būtina pasiekti tam tikrą sūkių diapazoną. Be to, jiems reikia pavarų dėžės, kuri perduoda jėgą iš variklio į ratus keičiant krumpliaračių santykį. Šis procesas nėra vientisas – įsibėgėjant galios kreivėje atsiranda pertrūkiai, kuriuos vairuotojai gali lengvai pajusti.
Elektriniai motorai veikia kitaip. Vos tik srovė pradeda tekėti, jie iškart pasiekia beveik maksimalų sukimo momentą. Jiems nereikia „įsibėgėti“, o transmisija – paprastesnė arba išvis nereikalinga. Tai reiškia, kad galia į ratus perduodama be nuostolių, greitai ir efektyviai.
Ką rodo skaičiai?
Palyginus miesto krosoverių klasės modelius, elektromobiliai atrodo kur kas efektyvesni.
- „Peugeot 2008“ (benzininis): 96 kW (131 AG), 230 Nm – 0–100 km/val. per 9,4 sek.
- „Renault Symbioz“ (hibridinis): 107 kW (145 AG), 250 Nm – per 10,6 sek.
- „Hyundai Kona“ (elektrinis): 160 kW (217 AG), 255 Nm – per 7,8 sek.
- „Kia EV3“ (elektrinis): 150 kW (204 AG), 283 Nm – per 7,5 sek.
Nors miesto sąlygomis greitas įsibėgėjimas iki 100 km/val. retai reikalingas, ši savybė padidina vairavimo komfortą. Pasak „carvertical“ eksperto Mato Buzelio, tai leidžia vairuotojui labiau pasitikėti automobiliu, tiksliau numatyti jo elgseną ir greičiau atlikti reikiamus manevrus – ypač važiuojant intensyvaus eismo sąlygomis.
„Dinamiškas įsibėgėjimas palengvina įsiliejimą į srautą ar persirikiavimą spūstyse. Be to, elektrinis variklis nereaguoja su vėlavimu, kaip kai kurie senesni dyzeliniai automobiliai su automatine pavarų dėže“, – aiškina M. Buzelis.
Didesnė galia, daugiau komforto?
Skirtingų elektromobilių dinamika priklauso nuo jų paskirties ir klasės. Kaip pastebi automobilių ekspertas Matas Buzelis, gamintojai, siekiantys užtikrinti aukštesnio lygio komfortą, dažniausiai įdiegia galingesnes pavaros sistemas, kurios ne tik gerina važiavimo savybes, bet ir suteikia daugiau pasitikėjimo vairuotojui.
Puikiai tai iliustruoja didesni šeimyniniai visureigiai. Pavyzdžiui, „Peugeot e-5008“ elektrinė versija komplektuojama su 170 kW (345 Nm) elektros varikliu ir nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,6 sek. Tuo tarpu „Kia EV9“, turinti net dvi jėgaines, kurių bendra galia siekia 282 kW, o sukimo momentas – 600 Nm, pagreitėja iki šimto vos per 5,3 sekundės.
„Dar visai neseniai 7 ar 8 sekundžių įsibėgėjimas buvo būdingas tik sportiniams automobiliams. Šiandien tokie rezultatai elektromobilių segmente jau tapo norma“, – sako M. Buzelis.
Tačiau, jo teigimu, ne mažiau svarbu ir tai, kad elektromobiliai pasižymi visiškai kitokia važiavimo dinamika nei vidaus degimo variklius turintys automobiliai. Miestuose, kur nereikia siekti didelio greičio, ypač vertinamas vienodas galios paskirstymas, sklandus pagreitis, nebuvimas trūkčiojimų ar vėlavimo reakcijoje į akceleratorių. Šie veiksniai gerokai padidina komfortą ir saugumą kasdienėje aplinkoje.