• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujausias GARAŽAS 9:11 kolekcijos eksponatas – „Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“. Tai rečiausias pastaraisiais metais „Porsche“ sukurtas automobilis, pagaminta tik 30 tokių automobilių. Automobilis sukurtas „Porsche Motorsport“ ir lenktynių partnerio „Manthey Racing“ bendradarbiavimo 25-mečiui.

33

Naujausias GARAŽAS 9:11 kolekcijos eksponatas – „Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“. Tai rečiausias pastaraisiais metais „Porsche“ sukurtas automobilis, pagaminta tik 30 tokių automobilių. Automobilis sukurtas „Porsche Motorsport“ ir lenktynių partnerio „Manthey Racing“ bendradarbiavimo 25-mečiui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai sužinojau, kad „Porsche“ ketina išleisti šią ypatingą ir ribotą seriją, kreipiausi į atstovybę Lietuvoje, tačiau čia man pasakė, kad šiuos automobilius pardavinės pats gamintojas, – pasakoja Aurelijus Rusteika. – Tuomet parašiau laišką „Porsche“ ir išdėsčiau savo argumentus: kad lenktyniauju šios markės automobiliu GT2 European Series (tuo metu tai buvo vienintelis Porsche markės automobilis) ir renku retų RS serijos automobilių kolekciją. Po mėnesio gavau atsakymą, kuris mane labai nudžiugino – jie suteikė galimybę įsigyti vieną šių retų egzempliorių. Šiaurės Amerikai atiteko tik 6 tokie automobiliai, nemaža dalis automobilių iškeliavo į Aziją, tad Europoje liko vos keliolika šių automobilių.“

REKLAMA

Automobilis skirtas važinėti tik uždaroje trasoje. Jame yra viskas, ko reikia lenktynėms. Telieka užsidėti šalmą, spausti kairėje vairo pusėje esantį starto mygtuką ir, pabudinus už nugaros tupintį žvėrį, vairuoti bolidą į trasą. Ar tokį automobilį gali suvaldyti eilinis vairuotojas, o gal jis paklusnus tik labai patyrusiam lenktynininkui?

REKLAMA
REKLAMA

„Porsche“ norėdama, kad jų sportiniai automobiliai būtų kuo labiau prieinami didesniam vairuotojų ratui, ėmė tobulinti jų sukibimą, – pasakoja Aurelijus Rusteika. – Ankstesni GT2 serijos automobiliai kuluaruose buvo vadinami „našlių“ automobiliais, mat juos buvo sunku suvaldyti mažiau patyrusiems pilotams, buvo daug avarijų. Tad pastarojo meto GT2 ir GT3 serijos mašinos tapo lengviau valdomos bei saugesnės. Pavyzdžiui, su savo „GT2 Clubsport“ nesu nė karto apsisukęs trasoje. Jis važiuoja lyg bėgiais, elektronika, reguliuojanti galinės ašies praslydimą, veikia nejuntamai, bet patikimai. Tad, manau, kad ir naujasis modelis bus toks pat saugus. Žinoma, prie jo vairo negali sėsti bet koks žmogus, tačiau gali bet kuris, bent šiek tiek lenktynių duonos ragavęs vairuotojas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilio techninės savybės įspūdingos: galinėje dalyje įmontuotas šešių cilindrų, 3,8 litro, 700 arklio galių variklis. Visą šią galią transmisijai perduoda septynių laipsnių PDK pavarų dėžė. Kaip ir kiti „Clubsport“ serijos automobiliai, šis turi reguliuojamą sportinę pakabą su „Porsche“ stabilumo valdymo sistema (PSM), anglies pluošto kėbulą.

REKLAMA

Pagerintos automobilio aerodinaminės savybės – variklio gaubte yra platūs ortakiai, kurie aušina priekinėje dalyje esančius radiatorius. Pastarieji nuo automobilio priekio atitraukti labiau į vidurį, kad aušinimo sistema susidūrimo metu mažiau nukentėtų. Platūs šoniniai ortakiai prispaudžia galinę automobilio dalį.

Automobilio salonas yra minimalistinis ir labai panašus į „GT2 RS Clubsport“. Jame yra vienintelė vairuotojo sėdynė, saugos lankai, priekiniame skyde – valdiklių blokas.

REKLAMA

Pasak Aurelijaus Rusteikos, šis modelis turi daugybę naujovių, kurios bus įdiegtos tik būsimuose GT2 ir GT3 serijos automobiliuose. Lenktynininko nuomone, tai maža paslaptis, kurią gamintojas atskleidė tik trisdešimčiai vairuotojų.

Automobilio kėbulas, papuoštas ryškiai žaliais akcentais, pabrėžiančiais jo funkcinę aerodinamiką, įkvėptas „Manthey GT3 R“ modelio, kurį dėl šios spalvų schemos Niurburgringo lenktynių gerbėjai pavadino „Grello“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kolekcijos savininkas Aurelijus Rusteika šio automobilio dar neišbandė, nes jis į Lietuvą atkeliavo tik lapkričio pabaigoje. „Nekantrauju sėsti prie vairo, užvesti motorą ir išlėkti į lenktynių trasą, – atvirauja Aurelijus Rusteika. – Tikiuosi, kad tai pavyks padaryti kurioje nors Pietų Europos trasoje“.

Pasak A. Rusteikos, šie automobiliai niekada nebus parduodami skelbimų portaluose. Niekas nežino, kam pavyko juos įsigyti ir dauguma niekada neišvažiuos iš garažo į dienos šviesą, nebent tik po daugelio metų pamatysime aukcione. Šis automobilis, kaip ir kiti kolekcijos eksponatai, bus padovanotas viešosios įstaigos kolekcijai, kuri bus atvira visuomenei. Lietuvos benzingalviai gali didžiuotis, kad vienas toks unikalus bolidas yra ir Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų