BMW S50
Sportiškų ir dinamiškų automobilių gerbėjai turėtų puikiai žinoti kas per išradimas yra „S50“. „S50“ vardu pavadinti varikliai buvo montuojami į sportiškiausias „BMW“ modelių versijas.
Iš pradžių „S50“, o tiksliau - „S50B30“ pasirodė „E36 M3“ modelyje. Vėliau pasirodęs „S50B32“, būdamas 3.2 litro darbinio tūrio, surado būdų kaip įsirangyti „M Roadster“ ir „M Coupe“ modeliuose.
Didžiulio pripažinimo šis variklis sulaukė tik tada, kai „BMW M“ inžinieriai sukūrė „E46 M3“. Į šį automobilį buvo montuojamas „S54B32“ vardu pavadintas agregatas, kurio darbinis tūris buvo 3.2 litro. Atmosferinis variklis išvystė 343 arklio galias esant 7900 aps/min.
Daugelis specialistų šį variklį vertina dėl puikios reakcijos į akceleratoriaus pedalą, fantastiško takelio. „S54B32“ yra viena iš priežasčių, kodėl „E46 M3“ iki šiol yra dievinamas.
BMW S85
21 amžius reikalauja ne tik naujų technologijų, bet ir efektyvesnių variklių. „S85“ buvo pirmasis „BMW“ inžinierių sukurtas variklis turėjęs 10 cilindrų, tačiau tai nesutrukdė „BMW M“ divizijos inžinieriams į „E90 M3“ sumontuoti „apkirptą“ šio motoro versiją su 8 cilindrais.
Tuo tarpu 10 cilindrų versijos buvo montuojamos į „E60 M5“ ir į pirmosios kartos „M6“. Aukštasūkis, 507 arklio galias išvystantis motoras sugebėdavo įsisukti net iki 8250 aps/min.
Būtent šis variklis sugebėjo 2005 metais laimėti „Metų variklio“ titulą, o savo kategorijoje buvo nenugalimas net keturis metus iš eilės.
Honda F20C
Jeigu esate automanas, Jūsų galvoje tikrai buvo atsiradusi mintis apie galimybę įsigyti „Honda S2000“. Nuostabų klasikinės komponuotės kabrioletą, kurį į priekį varydavo dar nuostabesnis variklis.
2.0 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis buvo sukurtas bendradarbiaujant su specialistais, kurie turėjo ilgametę patirtį automobilių sporte. Todėl nenuostabu, jog vienam litrui darbinio tūrio tenkanti specifinė galia siekė 123.5 arklio galių. Iki pat „Ferrari 458 Italia“ pasirodymo, tai buvo geriausias rodiklis tarp atmosferinių variklių.
Mercedes-AMG M156
Vos prieš porą metų, patys galingiausi „Mercedes Benz“ modeliai būdavo aprūpinti 8 cilindrų, 6.2 litro benzininiais varikliais, kurie sugebėdavo sukelti žemės drebėjimus. „AMG“ būstinėje rankomis surenkamas variklis patekdavo tik į labiausiai nusipelniusių „Mercedes Benz“ modelių skyrius.
Daugiau kaip 520 arklio galių ir 630 Nm sukimo momentą išvystantis agregatas buvo montuojamas į įvairiausio kalibro „Mercedes Benz“ modelius. Pradedant C ir S klase ir baigiant prabangiais visureigiais.
Porsche „Flat-Six“
„Porsche“ ir opoziciniai varikliai yra du neatsiejami dalykai. Jeigu prieš maždaug 30 metų šešių cilindrų „Porsche“ motoro darbinis tūris siekė 2.8 litro ir išvystė 450 arklio galių, tai modernūs ir šiuolaikiški šešių cilindrų agregatų darbinis tūris siekia 3.8 litro, o arklio galių skaičius viršija 400.
Tačiau „Porsche“ markių savininkai yra vieni iš tų, kurie turi labai daug entuziastų nemėgstančių radikalių permainų, todėl nenuostabu, jog jie iki šiol dievina tik tuos „Porsche“ modelius, kurie turi oru aušinamus agregatus. Tačiau reikėtų prisiminti vieną faktą, atmosferiniai šešių cilindrų varikliai „Porsche“ stovykloje paskutines dienas, nes jau kitą mėnesį 3.8 litro atmosferinį agregatą pakeis visiškai naujas, 3.0 litrų darbinio tūrio, turbo-benzininis variklis.
Subaru „Boxer“
Vargu ar bent vienas šios markės gerbėjas įsivaizduoja „Subaru“ automobilį ne su „Boxer“ tipo varikliu. Daugelį metų mylimi, nuolatos tobulinami „Boxer“ tipo agregatai tapo savotiška „Subaru“ vizitine kortele, kuri padėjo iškovoti ne vieną pergalę pasaulio ralio čempionate ir užkariauti milijonų žmonių širdis.
„Boxer“ tipo varikliai turi labai daug privalumų, ypač jeigu esate vienas iš tų gamintojų, kuris galvoja apie nepriekaištingą svorio paskirstymą. Dėl labai mažo svorio ir žemo gravitacijos centro, šie varikliai bene idealiai tinka sportiškiems, dinamiškiems modeliams. Tikėkimės, jog „Subaru“ šių variklių niekada neatsisakys.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen VR6
„VAG“ koncerno inžinierių stebūklas - kompaktiškas, netradicinės komponuotės šešių cilindrų variklis labai greitai išplito visoje „Volkswagen“ modelių gamoje.
Nors „VR6“ motorai buvo montuojami į įvairiausius modelius, tačiau laikui bėgant jie evoliucionavo į „W12“ ar net „W16“ tipo variklius, kurių milžiniška galia suko „Bentley“ ir „Bugatti“ automobilių ratus.
Taip pat reikėtų paminėti, jog „Volkswagen“ buvo sukūrusi ir „VR5“ agregatą, kuris turėjo ne šešis, bet penkis cilindrus, tačiau šio variklio gamyba truko tik keletą metų.
Gaila, jog „VR6“ taip ir nesulaukė tinkamos pamainos ir turėjo vietą užleisti keturis cilindrus turintiems agregatams.
Volvo 5 cilindrų širdis
Šiuo metu „Volvo“ yra pereinamajame laikotarpyje. Po truputėlį „Volvo“ atsisako penkių ir šešių cilindrų variklių, o juos pakeis tik keturių cilindrų agregatai. Tačiau prieš kelis dešimtmečius prasidėjusi legendinio variklio epopėja tęsiasi iki šiol.
2.5 litro, 5 cilindrų agregatas atkeliavęs į tokius modelius kaip „Ford Focus RS“ ar „RS500“ be didelio vargo pasiekdavo 300 arba 350 arklio galių, tačiau daugelio „Volvo“ specialistų nuomone, šis variklis iš kitų išsiskiria ilgaamžiškumu ir patvarumu.
Kaip ir „Alfa Romeo Busso“ ar „Volkswagen VR6“, taip ir šis nuostabus variklis buvo priverstas išeiti į pensiją dėl griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų.