Malmėje, Švedijoje besilankęs Lietuvos atstovas „Eurovizijoje“ Silvester Belt atkeliavo ne tik su šešiais lagaminais, bet ir su nemaža padėjėjų komanda.
Viena iš jų – iš Ispanijos visą komandą palaikiusi batų dizainerė K. Peleckytė.
„Studijavau drabužių dizainą Dailės akademijoje, apie tai svajojau jau nuo jaunystės, o pabaigusi dirbau Lietuvoje ir stiliste, ir su kitais drabužių dizaineriais, įvairias projektais televizijoje. Supratau, kad tai ne visai man. Kai dariau paskutinį dizaino darbą, kartu sumeistravau porą rankų darbo batų.
Supratau, kad man tai labai patinka. Smulkesni, konkretesni produktai, tokie kaip aksesuarai, batai man yra kur kas įdomesni. Pradėjau tuomet ieškoti studijų, kurios mokytų batų gamybos“, – apie susidomėjimą batų dizainu kalbėjo ji.
Paieškos Kamilę nuvedė į Londoną, kur ji praleido studijuodama batų dizainą ir mokydamasi jo subtilybių.
Šiuo metu dizainerė gyvenimą kuria Ispanijoje, tačiau su Lietuva turi nemažai ryšių.
„Sakyčiau, kad drabužių ir batų dizainas kūrimo prasme labai skiriasi. Šiais laikais yra daugiau drabužių dizainerių nei batų. Batų dizaino industrija nėra tokia didelė ar paklausi kaip kad drabužių dizainas. Sakyčiau, kad labai sunku susirasti žmogų, kuris galėtų gaminti batus.
Apskritai kuriant batus paskui galima daryti ir įvairias kolekcijas, tačiau gaila, kad daugelis į batus tiesiog žiūri kaip į aksesuarą, papildantį įvaizdį. Man visada labai liūdna, kai renginyje pristatoma kokia nors labai graži suknelė, o prie jos priderinami bata būna labai paprasti... Manau, kad ir batai galėų būti pagrindinis akcentas“, – tikino moteris.
Šiuo metu didelei kompanijai dirbanti K. Peleckytė neslepia sulaukianti ir pavienių užsakymų. Tačiau tokius dažnai tenka atmesti dėl paprasčiausios laiko stokos.
„Kadangi mano darbas pilnai atima didžiąją gyvenimo dalį, iš esmės dirbu savo kompanijai. Tie žmonės, kurie manęs prašo padaryti projektus, dažnai nori koloboracijų, yra mažesni prekės ženklai. Bet aš tuo tiesiog nebeužsiimu, nes pagaminti rankų darbo batus yra labai ilgas procesas“, – kalba dizainerė.
Eksperimentai ir kūryba
Nors daugiausia jos dizainų nugula būtent ant moterų, ji tikina mėgstanti paeksperimentuoti ir savęs per daug neriboti.
„Sukurti vyriškus batus man visai nėra problemos – naudoju tą pačią sistemą. Kai turiu klientą, kuris atitinka mano dizaino estetiką, man yra tikrai nesudėtinga persiversti ir kurti vyriškus batus“, – šyptelėjo ji.
Visgi nors nemažai batų dizainerių specializuojasi ir dirba tik su viena sritimi, pati Kamilė neslepia norinti išbandyti daug daugiau:
„Aišku, yra dizainerių, kurie kuria tik kedus ir niekada nenorėtų sukurti nei aukštakulnio. Kai kurie specializuojasi tik į aukštakulnius, todėl neįsivaizduoja, kaip reikėtų sukurti sportinius batus.
O man patinka viskas – galiu kurti ir kedus, ir aulinius batus. Man patinka įvairovė – turbūt atsibostų viską kurti vienoje srityje.“
Šių metų „Eurovizijai“, Lietuvos atstovui SIlvester Belt Kamilė sukūrė išskirtinius, vienetinius batus, su kuriais jis lipo ant didžiosios scenos.
„Šis projektas man buvo visiškai kitoks. Kai tik Silvester laimėjo Lietuvos atranką, visi labai greitai kibo į darbus ir kone iškart sulaukiau žinutės iš jo stilisto Vainoto Jakšto.
Buvo labai smagu, kadangi aš pati esu „Eurovizijos“ fanė, todėl tikrai negalėjau pasakyti „ne“. Kai stebėjau Silvester pasirodymą, supratau, kad jis atitinka mano kūrybos estetiką. Todėl labai apsidžiaugiau prisidėti prie šito projekto. Tai buvo vienas iš nedaugelio projektų, kuris įpareigojo mane dirbti prie sceninio drabužio.
Turiu norą dirbti daugiau prie sceninių drabužių, nes tas produktas gali būti išraiškingesnis, įdomesnis, drąsesnis. Kūryboje turiu labai didelę laisvę ir prisidėti prie tokio projekto man buvo labai džiugu“, – šyptelėjo pašnekovė.
Kone mėnesį trukusi batų gamyba metė ir tam tikrų iššūkių:
„Kadangi tai buvo individualus projektas, teko dirbti vakarais, savaitgaliais. Iš esmės viskas truko apie mėnesį – reikėjo gaminti prototipus, paskui eksperimentuoti.
Man pasisekė, kad iš mano artimos aplinkos yra žmonių, kurie galėjo man padėti, kurie silikoninėse formose padėjo išlieti žodį „Luktelk“. Batai reikalavo patogumo, tad reikėjo daug eksperimentuoti, atiduoti visą savo energiją.“
Atsakomybė ir dėkingumas
Kurti „Eurovizijos“ scenai ir pasirodymui – ne tik didelis iššūkis, bet ir nemaža atsakomybė.
„Labai smagu buvo dirbti komandoje, kuri reprezentavo tik lietuvių dizainerius. Atsakomybė jautėsi tame, kad norėjosi padaryti labai gerą produktą. Ir Silvester, ir Vainotas pasitikėjo mano kūryba ir idėjomis. Jautėsi, kad labai smagu atstovauti Lietuvai – didžiuojuosi, kad buvau visa to dalimi“, – neslepia dizainerė.
O kaip dėl įnorių – ar susitarti su Lietuvos komanda buvo ganėtinai paprasta, ar teko ir daugiau papklušėti?
„Tarpas, per kurį mes turėjome pagaminti visus drabužius, aksesuarus, buvo ganėtinai mažas. Vainotas ir Silvester man davė pilną laisvę kurti, pasitikėjo mano estetika, matė mano darbus. Išties rinkomės iš keturių variantų, kol galiausiai patvirtinome, koks bus galutinis dizaino variantas.
Džiaugiuosi, kad jie pasitikėjo mano stiliumi, konceptu ir kad turėjau daug laisvės kurti. Buvo lengva dirbti ir labai džiaugiuosi užsimezgusia draugyste“, – šyptelėjo ji.