Kūrybiškai prisidėti prie šios šventės jau šį rudenį yra kviečiami ir žymūs Lietuvos dizaineriai, rašoma pranešime spaudai.
Kaip ir kasmet, „Barbie“ gimtadienio išvakarėse didieji mados žurnalai bei tinklaraščiai diskutuoja, kokie lėlės įvaizdžiai per visus metus buvo patys įdomiausi, stilingiausi bei inovatyviausi.
Nors nuomonių yra pačių įvairiausių, daugelis visgi sutinka, kad juodą ir baltą maudymosi kostiumėlį dėvinti pirmoji „Barbie“, rinkoje pasirodžiusi 1959 metais, yra viena iš geidžiamiausių. Beje, ji buvo kurta pagal žymiojo Holivudo modelio Jayne Mansfield portretą.
Lėlė, užkariavusi pasaulį
Apkeliavusi daugiau nei 150 pasaulio šalių, „Barbie“ užkariavo ne vienos kartos mergaičių širdis. Net ir tokios iškilios damos, kaip Condoleezza Rice, Ivanka Trump ir Obama, yra prisipažinusios, vaikystėje žaidusios su „Barbie“.
Per šešis sėkmingus gyvavimo dešimtmečius lėlė-legenda ne kartą keitė savo siluetą, o prie jos idėjos dirbo tokie žinomi vardai kaip Dior, Versace, Vera Wang, Christian Dior, Ralph Lauren, Givenchy, Christian Louboutin, Armani, Karl Lagerfeld, Donna Karan, Philipp Plein, Escada, Calvin Kleinir daugelis kt.
Nenuostabu, kad „Barbie“ kolekciją šiandien sudaro net keli šimtai skirtingų modelių, už dalį kurių kolekcionieriai yra pasiryžę pakloti dešimtis tūkstančių JAV dolerių siekiančias sumas. Ypatingą vertę turi unikalūs, žymių mados namų kurti modeliai.
Pavyzdžiui, australų juvelyro Stefani Centuri sumodeliuota lėlė „Barbie“, dėvinti vėrinį, dengtą rožiniais deimantais, aukcione buvo parduoda už daugiau nei 300 tūkst. dolerių. Ji buvo kurta, siekiant surinkti pinigų krūties vėžio tyrimų fondui. Beje, tokios ir panašios iniciatyvos yra ir toliau sėkmingai plėtojamos visame pasaulyje
Gali jungtis ir žymūs Lietuvos vardai
Nors kūrybinis „Barbie“ ir žymių pasaulio mados namų bendradarbiavimas vyksta ne vienus metus, Lietuvoje tokia iniciatyva – pirmoji. Iškilūs šalies dizaineriai turės galimybę prisidėti prie mados istorijos momento, pasiūlydami savo kurtus „Barbie“ aprangos modelius.
Nuo spalio 12 d. iki spalio 17 d. kasdien atrinkti Lietuvos dizaineriai gaus po paslaptintą rožiniu kaspinu apjuostą dėžę, – joje kvietimas aprengti lėlę priimant „Barbie“ iššūkį. Apie savo dalyvavimą jie praneša feisbuke arba instagrame ir tai stebi „Barbie“ atstovai Lietuvoje ir JAV. Jau gavę lėles dizaineriai prisipažįsta, kad dar vaikystėje siuvo šiai lėlei sukneles, dalyvavo įvairiuosiuose konkursuose, yra nagrinėję pasaulio madų namų „Barbie“ aprangos stilius.
Dėl dalyvavimo projekte norintys galės apsispręsti iki spalio 20, o jau gruodžio 10 d. turės pateikti savo sukurtus „Barbie“ stilius. Visus lietuvių dizainerių kurtus modelius bus galima išvysti ekspozicijoje, kuri vyks ateinančių metų sausio mėnesį PLC „Panorama“.
Kaip pastebi renginio organizatoriai, ši iniciatyva jau susilaukė ir tarptautinių atgarsių. „Barbie“ kūrėjas, žaislų gigantas „Mattel“ ne tik sveikina, bet ir palaiko lietuvius, prisijungusius prie didžiosios mados šventės.
„Džiaugiuosi galinti dirbti su gilią istoriją turinčiu prekės ženklu. Pasaulis „Barbie“ lėles vertina seniai, tačiau jau ir Lietuvoje pastebiu, kad tėveliai vis dažniau renkasi šią lėlę savo mergaitėms. Beje, didelio susidomėjimo sulaukė ir pirmasis Lietuvoje vykęs „Barbie“ gimtadienis“, – pasakoja „Barbie“ atstovė Laura Jerošenko.
Paklausta, kas ją įkvėpė bendradarbiauti su „Barbie“, L. Jerošenko atsako, kad meilė šiai lėlei užgimė dar vaikystėje. „Turėjau savo vienintelę „Barbie“ lėlę, kurią itin mylėjau ir saugojau. Mat užuot žaidžius kasdien, ją laikydavau sekcijoje ir išsitraukdavau tik retomis progomis. Net ir dabar beveik ketverių metukų dukrelei jos neduodu kasdien – pažaidžiam ir saugiai padedam. Noriu ją išsaugoti kaip savo vaikystės prisiminimą“, – atvirauja renginio organizatorė.
Įkvėpta „Barbie“, būsimojo lietuvių dizainerių šios lėlės kolekcijų pristatymo L. Jerošenko laukia su dideliu jauduliu. „Pasaulis taip įsitraukęs „Barbie“ projektą... Labai nekantrauju ir tikiuosi, kad visi pakviesti dizaineriai priims šį iššūkį. Tokiu būdu Lietuva pasveikins ir pagerbs 60 metų istoriją turinčią „Barbie“ lėlę, be to, galbūt tokiu būdu mums ir dar labiau pavyks atkreipti pasaulio dėmesį į save“, – šypsodama viliasi aktyvacijos iniciatorė.