„Pradedam šiandien oficialiai antrą trioleibusų atnaujinimo etapą“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė jis.
Naujieji troleibusai Vilniuje, kaip planuojama, pradės važinėti iki 2026-ųjų pabaigos, tuomet sostinėje iš viso turėtų važinėti 200 visiškai naujų troleibusų. Nauji troleibusai vadinsis „Solaris Trollino18“.
„Tokių (senųjų – ELTA) troleibusų mieste nebeliks kitų metų trečiajį-ketvirtajį ketvirtį“, – tikino I. Degutis.
Troleibusų įsigijimą finansuoja Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) ir Šiaurės investicijų bankas (ŠIB).
„Naujų troleibusų įsigijimą (…) finansuoja su ilgalaike paskola, pigiausiais kaštais. Sutarties vertė yra 56 mln. eurų, kas išvertus į vieno troleibuso vertę – 770 tūkst. eurų kainuoja vienas troleibusas“, – teigė VVT vadovas.
Pasak Vilniaus mero Valdo Benkunsko, šis troleibusų pirkimas yra vienas iš 3 savivaldybės investicijų į viešojo transporto plėtra etapų.
„Pagal šitą kontraktą mes turėsime pirmuosius troleibusus maždaug rugpjūtį-rugsėdį kitų metų, visas kiekis 73 troleibusai atvažiuoti turi iki (…) kitų metų pabaigos“, – Eltai kalbėjo V. Benkunskas.
„Troleibusai bus visiškai nauji – seniausias bus 2018 metų gamybos, bet tai yra praktiškai dar apynaujai troleibusai“, – teigė jis.
Naujus troleibusus tieks viešąjį pirkimą laimėjusi lenkų tiekėja „Solaris Bus and Coach“.
Transporto priemonės turės autonominio važiavimo funkciją – be kontaktinio tinklo nuvažiuoti iki 20 kilometrų daugiau, juose sumontuoti laikikliai dviračiams, specialios vietos neįgaliesiems, vietoje veidrodėlių eismas bus stebimas kameromis.
Sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, transporto priemonėse bus ne mažiau kaip 40, stovimų vietų – ne mažiau kaip 70.
Šiuo metu Vilniaus gatvėmis jau važiuoja 91 naujos kartos „Škoda“ troleibusas, kurie sostinę pasiekė 2024–2025 metais.
Siekiant turėti visiškai atnaujintą Vilniaus viešojo transporto parką, savivaldybė jau yra paskelbusi 150 elektrinių autobusų ir 16 vandenilinių autobusų pirkimą.
Kovo mėnesį taip pat paskelbtas didelis naujų maršrutų pirkimas, kuriuo siekiama trečdaliu išplėsti sostinės viešojo transporto tinklą.
Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų kursavimo dažnį padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti pagal keleivių srautus ir judėjimo įpročius.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!