Kaip pranešė portalas delfi.lt, iki šiol į Lietuvą atvykstantys darbuotojai iš trečiųjų šalių būdavo atleidžiami nuo pareigos įsigyti leidimą dirbti, jei jų profesija įtraukta į trūkstamų profesijų sąrašą. Nuo 2021-ųjų tvarka pasikeitė, kvotos lengvesne tvarka leis įdarbinti 32,2 tūkst. užsieniečių, kurių profesija įtraukta į Lietuvoje trūkstamų profesijų darbuotojų sąrašą, iš jų – apie 11,6 tūkst. vežėjų.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas sakė, kad vien 2019 metais Lietuvoje buvo įdarbinti 29 tūkst. vairuotojų iš trečiųjų šalių, o pernai iki lapkričio 16 dienos – 25,5 tūkst.
„Jei pas mus kasmet yra įdarbinama tiek vairuotojų, o šiems metams kvota yra 11,6 tūkst., tai atsakymas aiškus, kad ji kažkada pasibaigs ir jų pradės trūkti“, – portalui teigė P. Drižas.
„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas sakė, kad per mažas kvotų skaičius gali lemti ir verslo išsikėlimą iš Lietuvos. Anot jo, kvota turėtų siekti 50-60 tūkst. darbuotojų.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nurodė, kad kvotos dydis galės būti peržiūrėtas metų eigoje, įvertinus situaciją darbo rinkoje ir įdarbintų užsieniečių skaičių, kvotą pagal poreikį bus galima padidinti.