• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose vairuotojai, važiuodami į darbą ar iš jo, patenka į spūstis. Tačiau ne visi atkreipia dėmesį, kad jei netaisyklingai sustosite prie „Stop“ linijos, žalio šviesoforo signalo lauksite dar ilgiau. 

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose vairuotojai, važiuodami į darbą ar iš jo, patenka į spūstis. Tačiau ne visi atkreipia dėmesį, kad jei netaisyklingai sustosite prie „Stop“ linijos, žalio šviesoforo signalo lauksite dar ilgiau. 

REKLAMA

Daugelyje Lietuvos didžiųjų miestų sankryžose yra įrengti šviesoforai, kurie turi specialius jutiklius. Tačiau, kaip teigia savivaldybių atstovai, jeigu transporto priemonė prie šviesoforo sustos netinkamai, tokie jutikliai gali nesuveikti. Taigi iš karto nepasikeis ir šviesoforo signalas, o visi automobiliai prie sankryžos stovės ilgiau.

Kaip turite sustoti?

„Judu“ (Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“) komunikacijos atstovė Greta Vasiliauskaitė naujienų portalui tv3.lt paaiškino, kad transporto priemones fiksuojantys jutikliai įrengti visose Vilniaus miesto sankryžose.

Dėl šios priežasties, pašnekovės teigimu, svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių ir tinkamai sustoti prie „Stop“ linijos.

REKLAMA
REKLAMA

„Labai svarbu vadovautis KET 165 punktu – „165. Esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra, – prieš šviesoforą, kertamą ar prisijungiančią važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją, dviračių pervažą taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui“.

REKLAMA

Priešingu atveju yra tikimybė, kad, tinkamai neprivažiavus prie „Stop“ linijos, žalias signalas tai krypčiai neįsijungs“, – paaiškino G. Vasiliauskaitė. 

Apie svarbą prie šviesoforo sustoti tinkamai užsimena ir kitų savivaldybių atstovai. Štai Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigia, kad šviesoforais reguliuojamos sankryžos mieste turi kelių skirtingų tipų transporto priemonių jutiklius.

REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau kiekvienu atveju svarbu, kad transporto priemonės vairuotojai sustabdytų transporto priemonę, kaip to reikalauja kelių eismo taisyklės – esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šviesoforo signalas (Paulius Židonis / BNS)

Jeigu transporto priemonė stovi per dideliu atstumu nuo „Stop“ linijos, jutikliai gali jos nepastebėti ir neperjungti šviesoforinio reguliavimo“, – paaiškino M. Matusevičius.

Nutolus daugiau kaip 3 metrus, jutiklis gali nesuveikti

Tuo metu Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vidmantas Paliakas antrino, kad visose šviesoforais reguliuojamose sankryžose automobiliams privaloma sustoti tinkamai, kad nebūtų trikdomas kitų eismo dalyvių judėjimas.

REKLAMA

„Visose naujai įrengtose ir kai kuriuose atnaujintose šviesoforais reguliuojamose Klaipėdos miesto sankryžose yra įrengta speciali įranga (jutikliai), skirta transporto srautų reguliavimui, o viena iš šios įrangos atliekamų funkcijų – tam tikroje sankryžos vietoje sustojusio automobilio užfiksavimas.

Jeigu automobilis sustoja šviesoforais reguliuojamoje sankryžos ne pagrindinėje gatvėje, o iki „Stop“ linijos lieka toliau negu 3 metrai, priklausomai nuo valdiklio programos plano, gali būti, kad jutiklis neperjungus šia kryptimi žalio šviesoforo signalo“, – kalbėjo V. Paliakas.

REKLAMA

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga sako, kad su tokia pat situacija vairuotojai gali susidurti ir šio miesto gatvėse.

„Sankryžose, kuriose yra sumontuoti eismo jutikliai (indukcinės kilpos ar vaizdo detektoriai) kiekvienai eismo juostai yra konfigūruojamos dvi detektavimo zonos. Pirmoji (pareikalavimo), nutolusi nuo „Stop“ linijos 2–3 metrai, antroji (pratęsimo) atitinkamai nutolusi 15–20 metrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transporto priemonių sustojimas prie šviesoforo signalo (nuotr. Panevėžio miesto savivaldybės)

Sustojus ne detektavimo zonoje, žalias signalas neįsijungs“, – kalbėjo D. Vadluga.

Šiaulių savivaldybės Viešųjų ryšių koordinatorius patikslino, kad šiuo metu miesto gatvėse yra įrengtos 49 šviesoforais valdomos sankryžos ir pėsčiųjų perėjos. Pasak pašnekovo, nors vairuotojai nesiskundžia, kad mieste tenka žalio šviesoforo laukti ilgiau nei įprastai, rekomenduojama prie „Stop“ linijos ar ženklo sustoti taisyklingai.

REKLAMA

„26 sankryžose yra naudojami transporto jutikliai, kurie gali ir neužfiksuoti transporto priemonės, jeigu ji sustoja neprivažiavus STOP linijos arba už jos.

Vertinant faktą, kad vairuotojų skundų ar pretenzijų dėl to negauname, manome, kad Šiaulių mieste problema dėl „Stop“ linijos ar ženklo nepaisymo nėra aktuali“, – kalbėjo pašnekovas.

Iš policijos – specialūs laiškai

Lietuvos policija nuo gruodžio 12 d. itin sugriežtino vairuotojų kontrolę ir atidžiai tikrina jų blaivumą. Per pirmas 5 reido dienas iš viso nustatytas 131 neblaivūs vairuotojai. Vykdydami specialią prevencinę priemonę, Policijos departamento Kelių policijos valdybos pareigūnai vien Vilniaus, Kauno ir Panevėžio apskrityse per savaitgalį nustatė 28 neblaivius vairuotojus. Pareigūnai rankų nenuleis – vairuotojų blaivumo patikrinimai vyks iki pat Naujųjų metų sutikimo.

REKLAMA

Gruodžio 14–16 d. Policijos departamento Kelių policijos valdybos 1-ojo skyriaus pareigūnai specialią policinę prevencinę priemonę organizavo Vilniaus, Kauno ir Panevėžio apskrityse.

Tris dienas keliuose dirbo keturiasdešimt pareigūnų. Iš viso per 3 reido dienas jie patikrino 2 722 transporto priemones. Iš viso nustatyti 28 neblaivūs vairuotojai, iš kurių 6 nustatytas daugiau nei 1,51 promilės girtumas, kitiems nuo 0,4 iki 1,51 promilės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiti taip pat įžūliai pažeidė Kelių eismo taisykles: 3 vairuotojai pakartotinai neblaivūs sėdo už transporto priemonės vairo, 4 pakartotinai vairavo automobilius, neturėdami teisės vairuoti.

Už šiuos pažeidimus numatytas transporto priemonės konfiskavimas. Reidų metu išaiškinta dar 10 vairuotojų, kurie vairavo transporto priemones neturėdami teisės vairuoti arba kai šį teisė jiems yra atimta.

Vilniuje, Grigiškėse, Mokyklos g., policija reido metu sugavo ir šiuo metu ieškomą asmenį, kuris vengia atlikti teismo nuosprendžiu paskelbtą arešto bausmę. Šių metų pavasarį jam buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones 5 metams, o girtas (daugiau nei 1,51 promilės) prie vairo per 4 metus jis yra įkliuvęs net 2 kartus. Šį kartą sulaikytajam nustatytas sunkus – 2,59 promilės girtumas. Asmens laukia griežta bausmė.

REKLAMA

Visoje šalyje nuo patikrinimų pradžios (gruodžio 12 d.) išaiškintas 131 neblaivus transporto priemonių vairuotojas. Iš jų 87 vairuotojams nustatytas nuo 0,4 iki 1,51 promilės girtumas. Dar 44 vairuotojai į alkoholio matuoklį įpūtė daugiau nei 1,51 promilės. Vien per savaitgalį, gruodžio 14–15 d., išaiškinti net 29 girti vairuotojai, kuriems nustatytas daugiau nei 1,51 promilės girtumas.

Sustiprinti transporto priemonių vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų patikrinimai vyko gruodžio 12–14 d., vyksta nuo gruodžio 16 iki gruodžio 22 d. (inicijuota Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) ir vyks iki pat Naujųjų metų sutikimo. Apskričių vyriausieji policijos komisariatai savo prižiūrimose teritorijose pagal poreikį organizuoja ir kitas papildomas priemones.

Dar iki šv. Kalėdų pavojingiausius pažeidimus padariusius vairuotojus asmeniškai pasieks draugiški policijos perspėjimai drausmingai elgtis ir nekartoti klaidų keliuose.

tv3.lt

Po idijotų šviesoforų perstatymo žalio iš vis nesulauki, nes... nematai. Vienintelis būdas pamatyti - sustoti 10-15 metrų iki stop linijos, bet... tai draudžia daryti ket
Prieš statydami kokius Europoje nurašytus daviklius galėjo konservatiniai į savo senio pažadėta Švedija nuvykti...... Vaziuoji vienas mieste 70-80 ir persijungia į žalią paskutine sekundę...... Pirma karta silpnoka važiuojant per raudoną, bet visada persijungia į žalią, viskas padaryta, kad tik eismas vyktų pilnu maximaliu greičiu. Ir avarijų labai mažai, nors mieste srautas juda net 90km/h kur 50.ir keliai geri ir nemokami,nes nėra konservatiniu nei jų draugelio skvernelio ir asfaltą ne jų svogeriai isvynioja 2mm storio tik pinigams paimti.
Sustojus prie stop linijos nesimato nei vieno šviesoforo. Turi galvą kaip žąsinas tampyti :) Bandžiau susireguliuoti sėdynę, važiuoti su kiti auto - tas pats. Kabrioleto reikia :)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų