ES valstybės narės jau patvirtino teisės aktą, kuris dabar oficialiai taps įstatymu, nepaisant konservatorių – didžiausios Europos Parlamento frakcijos – pasipriešinimo.
Įstatymo projekto šalininkai tvirtino, kad taip Europos automobilių gamintojams bus suteiktas aiškus terminas, per kurį bus pereita prie nulinės emisijos elektromobilių.
Tai savo ruožtu parems ambicingą Europos Sąjungos planą iki 2050 metų tapti „neutralia klimato kaitos atžvilgiu“ ekonomika, kurios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija būtų lygi nuliui.
„Priminsiu, kad nuo praėjusių metų iki šių metų pabaigos Kinija tarptautinėje rinkoje pateiks 80 elektromobilių modelių“, – perspėjo Europos Komisijos pirmininkės pavaduotojas Fransas Timmermansas.
„Tai geri automobiliai. Tai automobiliai, kurie bus vis labiau įperkami, ir mes turime su tuo konkuruoti. Negalime užleisti šios esminės pramonės pašaliečiams.“
Visgi oponentai tvirtina, kad pramonė nėra pasirengusi tokiam dramatiškam vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių gamybos nutraukimui ir kad šimtams tūkstančių darbo vietų gresia pavojus.
„Mūsų pasiūlymas yra <...> leisti rinkai pačiai nuspręsti, kokia technologija yra geriausia mūsų tikslams pasiekti“, – sakė europarlamentaras Jensas Gieseke, centro dešiniųjų Europos Liaudies Partijos narys.
Pasak jo, Žaliųjų partijos ir socialistų argumentus, kad elektromobilių eksploatacija yra pigesnė, paneigė energijos kainų krizė.
„Vokietijoje vidaus degimo variklių gamyboje dirba 600 tūkst. žmonių, toms darbo vietoms gresia pavojus“, – pareiškė jis, ragindamas Europos Komisiją persvarstyti planus išplėsti draudimą ir sunkvežimiams bei autobusams.
Oponentai taip pat teigia, kad elektromobilių baterijas užsienyje gamina Europos konkurentės, pavyzdžiui, JAV, visgi F. Timmermansas mano, kad dėl ES remiamų investicijų gamyba Europoje padidės.
Įstatymas patvirtintas 340 narių balsavus už, 279 – prieš ir 21-am susilaikius.