Anot Vaidoto Šileikos, kainų didėjimas stebimas kiekvieną dieną.
„Matome rinkoje, kad konteinerių gabenimo kainos auga su kiekviena diena arba su kiekviena savaite. Ar pasieksime tą lygį, kuris buvo 2020-2021 metais – aš galvoju, gal ne, bet faktas, kad kainos kils tikrai“, – ketvirtadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė V. Šileika.
Dvi iš didžiausių pasaulio laivybos įmonių „Maersk“ ir „Hapag-Lloyd“ sustabdė laivų eismą Raudonosios jūros kanalu po to, kai kelis laivus dronais iš Jemeno atakavo Irano remiami husiai. Jie į laivybą taikosi norėdami daryti spaudimą Izraeliui per du mėnesius trunkantį karą su palestiniečių „Hamas“ kovotojais Gazos Ruože.
Neaišku, ar atnaujinus laivybą grįš kainos
V. Šileika sako, kad nėra garantijos, jog konteinerių gabenimo kainos grįš į ankstesnes ribas atnaujinus laivybą Sueco kanalu: „Ar jos sugrįš, kai visi gabens krovinius per Sueco kanalą, tai vėl yra klausimas“.
Uostamiesčio logistikos bendrovės „Onzė“ direktorė Rasa Mišelinskė BNS teigė, kad šiuo metu jūrinio 40 pėdų konteinerio gabenimas laivu iš pagrindinių Kinijos uostų į Klaipėdą kainuoja 2,4–2,6 tūkst. JAV dolerių, tačiau tikimasi, kad kaina artimiausiu metus didės iki trijų kartų.
„Šiuo metu linijos dar nėra oficialiai pateikusios kainų, dar laukiame iš jų, bet žinią turime tokią pačią: kils du–tris kartus. Linijos yra pateikusios kainas iki gruodžio 31 dienos“, – BNS sakė R. Mišelinskė.
Klaipėdos uoste dvejus metus iš eilės perkrauta daugiau nei 1 mln. standartizuotų konteinerių, jų krova pastaruoju metu augo sparčiau nei Rygos, Gdansko ir Sankt Peterburgo uostuose, nurodė LJKKA.