Prekybininkai ginasi esą tokie atvejai tik pavieniai, o ir dėl besitraukančių pakuočių kalti gamintojai. Greičiau baigiasi ir tualetinio popieriaus rulonėliai – jie tiesiog akyse plonėja.
„Pricer.lt” ekspertas Petras Čepkauskas rodo makaronų pakuotę, kuri nuo 500 gramų susitraukė iki 400 gramų. 500 gramų pakuotės kaina 1,29 euro, 400 gramų pakuotė – 99 centai. Ir nors tai, anot P. Čepkausko, nėra šrinkfliacijos – būdo slapta didinti kainą, siekiant sumažinti pakuotę ar tarą – pavyzdys, bet tai puiki iliustracija, kaip pirkėjams net nesuuodžiant įvyksta pokyčiai parduotuvių lentynose.
Tie patys 500 gramų pakuotėje įsitaisę itališki makaronai 2019 metų spalį kainavo 59 euro centus, dabar – brangesni daugiau nei du kartus ir kainuoja 1,29 euro. O štai Prancūzijoje to paties prekybos tinklo visiškai identiški makaronai kainuoja 82 centus, su akcija – 73 centus. Tiesa, ar jų kilmės šalis ta pati – neaišku.
„Lietuva, brangi Tėvyne. Visi – nuo gamintojų iki prekybininkų nori iš mūsų įvairiausiais būdais susirinkti daugiau pinigėlių“, – sakė P. Čepkauskas.
Atidesni pirkėjai ėmė jausti, kad kažkodėl greičiau išsenka jų tualetinio popieriaus atsargos. Štai vienas „Pricer.lt“ skaitytojas namuose pasvėrė pernai ir šiemet pirktą tualetinio popieriaus rulonėlį ir pastebėjo, kad ir šie susitraukė:
„Dydis ir svoris akivaizdžiai skiriasi. 76 gramai – 67 gramai. Tai atsakymas kaip ir aiškus. Kaip ir su pienu: buvo 1 l, tapo – 0,9 l.“
Paaiškino, kokių gudrybių imamasi
Vienas iš prekybos tinklų teigia savo privačių prekių ženklų pakuočių nemažinantys. Prekybos tinklo atstovai taipogi užtikrina, kad ir tualetinio popieriaus rulonėlių dydis tikrai nesikeitė.
„Kartais gali pasitaikyti dėl popieriaus gamybos ypatumų, tas svoris gali svyruoti kelių procentų paklaidoje, bet tikrai nėra mažinama. Kiekvieną savaitę atsitiktinai atrenkame prekes, kurias patys ir sveriam, įskaitant ir tualetinį popierių, skaičiuojame lapelius“, – tikino „Lidl“ atstovė Lina Skersytė.
„Pricer.lt“ atstovai sako, kad prekybininkai imasi įvairių gudrybių, kaip paslėpti aukštesnes kainas ir pateikia pavyzdžius iš Vokietijos. Tarkime, guminukai – kaina tokia pati, o kiekis sumažėjęs 14 procentų. Rinkinių triukas – kaina nesikeitė, o prekės vieneto kiekis sumažėjo. Tai reiškia, kad kaina išaugo net 63 procentais. Naujo ir neva geresnio produkto triukas, kurio ir pakuotė mažesnė, ir kaina kone dvigubai didesnė.
Tokių pirkėjų maustymo pavyzdžių, pasak „Pricer.lt,“ apstu ir Lietuvoje. Kad ir vieni šokoladai. Vienų svoris 100 gramų, kitų – 95, trečių – 90 gramų. Skirtingas ne tik jų svoris, ne vienodi ir įdarai, bet kaina su akcija ta pati.
„Kad plytelė sumažėjo nuo 100 iki 95, tai yra viena istorija. Kita istorija, kad šokolado lentynoje guli ne šokoladai, kurie apsimeta šokoladais, nes viduj įdėtas sausainis. Pagal kokybės standartus toks gaminys negali vadintis šokoladu. Saldainis, kas tik nori, bet ne šokoladas“, – kalbėjo P. Čepkauskas.
Gyventojai antrina, kad maisto prekių susitraukusių pakuočių ir svorių tomis pačiomis kainomis kaip ir už prieš tai buvusį kiekį neįmanoma nepastebėti:
„Apmaudu, kada žiūri, kad tave tiesiog akivaizdžiai apgauna.“
„Skalbimo milteliai „Vanish“. Ten pusantro kilogramo 10 eurų su centais, o čionai 470 gramų dėžutė ta pati kaina.“
„Aišku, pikta. Vyresnio amžiaus žmonės ir žiūri, nelabai tą svorį įžiūri, pasiima atseit pigesnį, bet ne pigesnis, o tiesiog kiekis mažesnis.“
„Čia gudravimas prekybos yra. Daug kur tą daro. Man atrodo, ne naujiena.“
Tikina gaunantys tik pavienių pranešimų
Prekybininkai ginasi, kad pranešimų iš tiekėjų dėl mažėjančių pakuočių gauna tik pavienių.
„Jeigu imtume mūsų didžiosiose parduotuvėse beveik 15 tūkstančių prekių asortimentą, tai per metus gauname vos keletą tokių pranešimų. Tikrai negalėtume įžvelgti tendencijos, jog staiga ima mažėti pakuotės“, – teigė „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė.
„Norfos“ savininkas Dainius Dundulis pripažįsta, kad gali rinktis ar prekiauti tam tikra produkcija, kurių pakuotė sumažėjo, ar ne, tačiau esą ne visada.
„Jeigu tarptautinė kompanija, kuri dirba visame pasaulyje, nusprendžia, kad darys, pavyzdžiui, šokoladą lengvesnį, tai mes tikrai negalim padaryti jokios įtakos“, – sakė D. Dundulis.
„Galbūt prieš kokį 20 metų pačioj nepriklausomybės pradžioj prekybininkas stovėjo kaip ir toks vartotoją ginantis filtras. Dabar prekybininkas suokalbyje su gamybininku ir nereikia čia pasakoti istorijų“, – įsitikinęs P. Čepkauskas.
Pasak eksperto, prekybininkai turi galią iškelti sąlygas gamintojams, kokį produktą jie norėtų dėti į savo parduotuvių lentynas. O pirkėjai, anot kainų stebėtojų, turėtų išlikti akyli ir nepamiršti skaityti etikečių, mat dažnai ir produkto sudėtis keičiama į prastesnę, o kaina vis vien išlieka ta pati. Tiesa, pirkėjams, matyt, į parduotuvę praverstų neštis ir skaičiavimo mašinėlę, kad susiskaičiuotų kokią prekę, įvertinus jos svorį, pirkti labiau apsimoka.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:


























































































































































































































Viči silkė Atlanto,4 silkės geros,kietos,1-minkšta,nevalgoma.Pastaruoju metu minkštų radau 2.
Kepiniai ,,Šilas,, .Biržų duonos kepti pyragėliai seni sumaišomi su naujais.Jei imi ne su ranka ir pirštine,nežinosi,prisipirksi senų.
Ma xima.Pienas ant ribos-rytoj bus sugižęs-naujasnis pienas užkištas giliai lentynoj.
Maxima.Žuvis.Jeigu akcija-viskas ant Marytės plauko,parsineši,tą minutę nekepsi-rytoj bus sugedusi.
Saldainiai.Visuose tinkluose.Jeigu nukainuoti-seni.Sostinės išdžiuvusi,kregždutė-kieta.
Tuos prekybcentrių akcijinius produktus turėtų nukainuoti daug daugiau,nes rytoj teks išmest,bet nuleidžia tik keliolika procentų.
Neturi sąžinės turguje irgi nei už kapeiką.Jeigu jums pasiūlė į maišelį ką nors sudėti,būkite tikri-iš 6 obuolių 1 bus supuvęs.Daugumai prekių gaiojimas pasibaigęs arba ant ribos.
Išvada-veikia 11 dievo įsakymas-nežiopsok.