Taip siekiama užkirsti kelią tokius automobilius pirkti įmonėms, gaunančioms valstybės paramą dėl koronaviruso krizės, arba naudoti asmeniniais tikslais, bet juos registruoti įmonių vardu ir nusidėvėjimo bei išlaikymo sąnaudomis mažinti apmokestinamąjį pelną.
„Prabanga savaime nėra joks blogis ar tuo labiau nusikaltimas. Tačiau teisingumo vardan svarbu užtikrinti, kad įsigyjant prabangius automobilius nebūtų piktnaudžiaujama valstybės teikiama parama ir būtų tinkamai sumokėti mokesčiai“, – BNS tvirtino komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
Pasak jo, „mokesčių moralės tikslais' reikėtų įvertinti poreikį įvesti tokį mokestį.
Komiteto duomenimis, „Regitroje“ pernai įmonių vardu įregistruoti 1229 nauji automobiliai, kurių kiekvieno vertė viršijo maždaug 50 tūkst. eurų, už juos sumokėta daugiau nei 102 mln. eurų. Įsigyta virš 250 BMW, 150 „Mercedes“, 160 „Porsche“, 47 „Bentley“, ir trys „Ferrari“ bei keturi „Lamborghini“.
M. Majauskas nurodė, kad Finansų ministerijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) ketinama prašyti įvertinti, ar jie nėra naudojami privatiems poreikiams.
„Pasitvirtinus įtarimams, jo nusidėvėjimo ir išlaikymo sąnaudos neturėtų mažinti apmokestinamojo pelno. Jeigu paaiškėtų, jog turtas priskirtinas darbuotojo pajamoms natūra, tai tokios turto įsigijimo ir išlaikymo išlaidos turėtų būti apmokestinamos kaip su darbo santykiais susijusios pajamos“, – sakė jis.
Taip pat siūloma išsiaiškinti, ar įmonės, prieš įsigydamos prabangius automobilius, buvo įtrauktos į nukentėjusių bendrovių sąrašą arba joms buvo skirta mokestinė parama.
M. Majauskas sako, kad tokiu atveju bus prašoma įvertinti, ar tokios įmonės neturėtų būti išbrauktos iš nukentėjusių sąrašo, o parama – sugrąžinta į valstybės biudžetą.
Be kita ko, siūloma uždrausti į sąnaudas įtraukti prabangių automobilių įsigijimą ir jų išlaikymo išlaidas.