Kaip teigia bankas, sukčiai iš klientų bando išvilioti svarbius duomenis, todėl gyventojai turi neprarasti budrumo.
„Sukčiai socialiniuose tinkluose apsimeta loterijų organizatoriais, išvilioja kortelių, prisijungimo prie banko, kitus duomenis.
Nespauskite įtartinų nuorodų ir neveskite savo duomenų. SEB bankas.“
Internetiniai sukčiai siunčia laiškus „Sodros“ vardu
Pasitaiko atvejų, kai internetiniai sukčiai siunčia laiškus „Sodros“ vardu. Apgaule išviliojus gyventojų prisijungimo duomenis, vėliau ši informacija gali būti panaudota neteisėtai jungiantis prie informacinių sistemų, vagiant pinigus iš sąskaitų ar elektroninėje erdvėje atsiskaitant už prekes svetimomis kortelėmis.
Oficialioje „Sodros“ paskyroje „Facebook“ tinkle gyventojai įspėjami neįkliūti į sukčių pinkles. „Svarbu prisiminti, kad jokia valstybinė institucija, turinti savo oficialų portalą, niekada nesiunčia elektroninio laiško su prašymu atlikti veiksmus, pavyzdžiui, paspausti nuorodas, suvesti savo duomenis ir kita tiesiogiai laiške“, – primenama „Sodros“ pranešime.
Priešingai, elektroniniu laišku tik informuojama ir prašoma atlikti reikiamus veiksmus prisijungus prie oficialaus portalo – pavyzdžiui, prie asmeninės paskyros.
Prie paskyrų jungiamasi saugiu ryšiu, naudojantis elektroninio parašo, elektroninės bankininkystės priemonėmis. Ekspertai rekomenduoja:
- nespausti įtartinų ar neaiškių nuorodų, gautų su elektroniniais laiškais ar rastų įtartino turinio tinklalapiuose;
- prieš vedant savo asmeninius duomenis internetinėse svetainėse, visada įsitikinti, ar svetainė nėra suklastota. Būtina atkreipti dėmesį į domeno vardą bei puslapyje esančių nuorodų adresus. El. bankininkystės sistemos visada naudoja saugų SSL ryšio protokolą, adreso pradžioje būtinai yra https, ir galima patikrinti svetainės sertifikatą. Suklastotų svetainių adreso pradžia beveik visada būna http (be s);
- turėti omenyje, kad valstybinės institucijos („Sodra“, VMI, Policija, Registrų centras ir kt.) niekuomet elektroniniais laiškais ar telefonu neprašo pateikti ar pakeisti prisijungimo duomenų.
„Būkite budrūs ir rūpinkitės savo saugumu internete!“ – įspėja „Sodra“.
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenimis, per tris 2022 metų ketvirčius finansiniai sukčiai iš gyventojų išviliojo daugiau kaip 8 mln. eurų. Tuo pačiu laikotarpiu finansų įstaigų pastangomis savininkams buvo grąžinta apie 4 mln. eurų.