Atšilus orams, norinčiųjų išlaikyti vairavimo egzaminą automobiliu ar motociklu, skaičius padidėja. Tačiau vairuotojai neslepia pykčio – prasibrauti į vairavimo egzaminą užtrunka ilgai, o neišlaikius vairavimo egzamino – situacija tampa ne ką geresnė.
Pasak Veronikos (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.), jos patirtis viename iš „Regitros“ padalinių Vilniuje nebuvo pati maloniausia.
„Nusprendžiau pabandyti išlaikyti vairavimo egzaminą „Regitroje“, tačiau eilės buvo tiesiog „kosminės“. Mano nelaimei, išlaikyti egzamino iš pirmo karto taip pat nepavyko, tad vėliau laikyti egzaminą galėjau tik po dviejų mėnesių.
Tad kam oficialiame „Regitros“ puslapyje dar reikia rašyti, kad egzaminą pakartotinai būsimi vairuotojai gali laikyti ne anksčiau kaip po savaitės?“ – klausė ji.
Vidutinė laukimo eilė – beveik mėnuo
„Regitros“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus atstovas spaudai Lukas Vosylius naujienų portalui tv3.lt komentavo, kad vienas iš keliamų įmonės uždavinių – geresnė klientų patirtis visuose padaliniuose.
Pasak jo, yra siekiama, kad vidutinė laiko trukmė nuo egzaminuojamojo asmens užsiregistravimo vairavimo egzaminui datos iki egzamino datos šiemet būtų ne ilgesnė kaip 21 d., o 2027 m. – ne ilgesnis kaip 11 dienų vidutinis laukimo laikas.
„Kad nuosekliai trumpiname klientų laukimo laiką patvirtina statistiniai duomenys už praėjusius laikotarpius. <...> Šiuo metu vidutinė laukimo eilė yra 20,9 dienos“, – komentavo bendrovės atstovas.
„Regitros“ duomenimis“, 2021 m. iš viso egzaminą laikė daugiau kaip 116 tūkst. asmenų, o vidutinis laukimo laikas siekė 30,5 dienos.
O štai pernai laikiusiųjų skaičius padidėjo iki 134 tūkst. asmenų, tuo metu vidutinis laukimo laikas iki egzamino siekė 23,6 dienos.
Pasak L. Vosyliaus, tam, kad per paskutinius 3 metus vidutinė laukimo trukmė būtų sumažinta beveik 7 dienomis, buvo taikytos skirtingos priemonės:
- pakeistas egzaminuotojų darbo laikas. Dėl to per metus priimta 5,2 tūkst. egzaminų daugiau nei ankstesniais metais;
- praktikos egzaminai papildomai organizuojami nedarbo dienomis, t. y. pirmadieniais. Dėl šios priežasties 2023 m. papildomai priimta virš 3 tūkst. praktikos egzaminų;
- pakeistas klientų informavimas apie artėjantį egzaminą: įdiegtas papildomas informavimas SMS žinutėmis. Šis veiksmas sumažino neatvykstančių klientų į egzaminą nuo 4,7 proc. iki 3,3 proc. „Regitra“ skaičiuoja, kad tai yra beveik 2 tūkst. egzaminų per metus.
„Atkreipiame dėmesį, kad vairuotojus egzaminuojame 12 egzaminavimo centrų visoje Lietuvoje ir klientų laukimo eilės miestuose skiriasi.
Didžiausios eilės formuojasi Vilniaus padalinyje ir B kategorijai šiuo metu siekia iki 27 kalendorinių dienų“, – įvertino įmonės atstovas.
Būsimų motociklininkų susidariusias eiles, pasak L. Vosyliaus, kol kas sunku įvertinti, nes A kategorijos praktikos egzaminų sezonas prasidėjo visai neseniai, o dėl pabjurusių orų nemaža dalis egzaminų buvo atšaukiami arba neįvyksta neatvykus klientui.
Be to, „Regitra“ taip pat ieško egzaminuotojų Panevėžyje, Vilniuje, Šiauliuose ir Klaipėdoje.
Darbo skelbime įvardijama, kad darbuotojas gali uždirbti nuo 1520 iki 1800 eurų (prieš mokesčius).
Kas mėnesį prie darbo užmokesčio taip pat gali būti mokami ir papildomi bonusai (iki 20 proc.) už atliktus veiklos rezultatus. Tad atlyginimas galėtų padidėti iki 1824 arba 2160 eurų (prieš mokesčius).
Svarsto ilginti „Regitros“ egzaminuotojų darbo laiką
L. Vosylius atkreipė dėmesį, kad Vilniuje didėjantis klientų srautas lemia ir tam tikrus pokyčius įmonės padalinyje sostinėje.
„Per metus egzaminavimo centre Vilniuje įdarbinome 6 darbuotojus, egzaminuotojų etatų skaičių Vilniuje 2024 metais padidinome nuo 30 iki 32 – taigi ir toliau didiname resursus. Į Vilnių egzaminuoti atvyksta kolegos iš Kauno egzaminavimo centro“, – vardijo bendrovės atstovas.
Tiesa, „Regitra“ neatmeta galimybės dar labiau prailginti egzaminuotojų darbo laiko.
„Tačiau į šį klausimą žiūrime atsakingai: egzaminuotojai visą dieną dalyvauja eisme ir yra atsakingi ne tik už patį egzaminuojamąjį, bet ir už eismo saugumą.
Taigi turime vertinti ir iš tokio veiksmo kylančias papildomas rizikas – pavargęs egzaminuotojas nebūtinai spės laiku sureaguoti į kritinę situaciją ir užkirsti kelią nelaimei“, – svarstė L. Vosylius.
Metamas akmuo į pačių būsimų vairuotojų daržą
Tačiau „Regitra“ mano, kad ne egzaminuotojų skaičiaus padalinyje trūkumas yra pagrindinė priežastis, kodėl vis dar formuojasi eilės ir gyventojams tenka vidutiniškai pralaukti kone mėnesį.
„Iššūkis, su kuriuo susiduriame, yra prastėjantis egzaminų išlaikymo procentas. B kategorijos išlaikytų egzaminų procentas kito sekančiai: 2021 metais – 33,16 proc., 2022 metais – 27,07 proc., 2023 metais – 23,49 proc.“, – kalbėjo L. Vosylius.
„Regitra“ skaičiuoja, kad per 2023 metus B kategorijos praktikos egzaminą laikė 37 635 gyventojai, o VĮ „Regitra“ priėmė 107 865 B kategorijos praktikos egzaminų. Tad 72 proc. laikiusiųjų egzaminą laikė 1, 2 arba 3 kartus.
Likusieji 28 proc. gyventojų praktikos egzaminą, pasak L. Vosyliaus, laikė vidutiniškai 6 kartus. Šie 10 537 gyventojų praktikos egzaminą „Regitroje“ laikė iš viso 60 437 kartus.
„Tai reiškia, kad 28 proc. gyventojų užima beveik 60 proc. praktikos egzamino vietų.
Todėl mes pabrėžiame būtinybę atsakingai ruoštis vairavimo egzaminams. Tuo tikslu esame parengę rekomendacijas ir vaizdinę medžiagą būsimiems vairuotojams. Susipažinti su mokomąja medžiaga kviečiame įmonės internetiniame puslapyje ir atvykti į egzaminą pasiruošus“, – svarstė L. Vosylius.
Ilginamas darbo laikas techninių apžiūrų stotyse
Tuo metu Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas pasakoja, kad bene didžiausia bėda dėl susiformavusių eilių susiklostė Vilniuje.
„Nei Kaune, nei Klaipėdoje, nei Šiauliuose ar Panevėžje nereikia laukti ar reikia laukt tik iki kitos dienos.
Vilniuje padėtis iš tiesų turėtų gerėti, nes, pavyzdžiui, Naujosios Vilnios techninės apžiūros stotyje pradeda dirbti dviem pamainomis“, – komentavo R. Gabartas.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo balandžio mėnesio kai kuriuose techninių apžiūrų stotyse (TAS) keičiama iki šiol galiojusi tvarka, todėl vairuotojai raginami suklusti. Štai nuo balandžio buvo nuspręsta pailginti darbo laiką Avižienių, Viršuliškių ir Naujos Vilnios stotyse.
Štai Avižienių TAS pirmadienį – penktadienį dirbs nuo 6:30 val. iki 21:30 val., Viršuliškių TAS automobilininkų darbo dienomis lauks nuo 06:45 val. iki 21:30 val., o šeštadieniais nuo 8:00 val. iki 16:00 val.
Naujosios Vilnios techninių apžiūrų (TA) stotyje nuo šiol kasdien bus galima patikrinti maždaug 35–40 proc. transporto priemonių daugiau, nes čia ne tik 4 valandomis ilginamas darbo laikas (nuo 7:00 val. iki 21:00 val.), bet prie kontrolierių komandos jungiasi keletas naujų kolegų.
„TA kontrolieriams keliami išskirtinai aukšti kvalifikaciniai reikalavimai, todėl kiekvieną kartą, kai reikia rasti pamainą į pensiją išeinantiems ar sergantiems kolegoms, susiduriame su nemažais iššūkiais.
Šiemet į kvietimą tapti „Tuvlita“ komandos nariais atsiliepė 11 aukštąjį inžinerinį išsilavinimą turinčių kandidatų, kurie vasario–kovo mėnesiais baigė specialius mokymus, ekspertizių įmonėje „Transporto studijos“ bei Vilniaus automechanikų mokykloje.
Tikimės, kad beveik 10 proc. ūgtelėjęs mūsų kolektyvas ir pakoreguotas stočių darbo laikas ženkliai prisidės prie balandžio–liepos mėnesiais daugiau nei trečdaliu išaugančio automobilių srauto suvaldymo“, – pastebi bendrovės „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius.
Persilaužimo įveikiant eilių į techninės apžiūros stotis Vilniuje laukiama po to, kai pietinėje sostinės stotyje dalyje (Liepkalnio gatvės rajone) duris atvers visiškai nauja „Tuvlita“ centras.
Remiantis preliminariais skaičiavimais, naujoje stotyje bus įmanoma atlikti 30–35 tūkst. pirminių techninių apžiūrų kasmet. Gera žinia motociklininkams, nes naujoje stotyje planuojama atskira motociklų patikros linija.
Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas taip pat atkreipia dėmesį galimybes kur kas greičiau patikrinti automobilius bei motociklus vos prieš porą metų atidarytoje modernioje Elektrėnų TAS.
„Krovininius automobilius Elektrėnuose dažnu atveju galime priimti tą pačią dieną. Esame tai siūlę „gyvoje“ eilėje prie „Tuvlitos“ TAS Lentvario g. stovintiems vilkikų vairuotojams, tačiau kad ir kaip būtų keista, sureaguoja vos vienas kitas.
Labai norime paraginti transporto įmonių vadovus atkreipti dėmesį į šią informaciją, paskatinti savo darbuotojus pasinaudoti šia galimybe ir tuo pačiu efektyviau valdyti savo krovinių automobilių parką“, – sako T. Bagdanavičius.