• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis dar besimokantys būti reiklūs pirkėjai, panevėžiečiai vis dėlto gerokai dažniau skundžiasi nusipirkę prastos kokybės prekę ar paslaugą.

Prekybos centrai kaip įmanydami vilioja pirkėjus – akcijomis, nuolaidomis, papildomomis dovanomis. Bet, kaip tikina Panevėžio valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai, panevėžiečiai dabar savo teises žino geriau nei prieš kelerius metus, todėl ir skųstis išdrįsta gerokai dažniau nei kadaise.

Dažniausiai miestiečiai parduotuvėse neranda reikiamų maisto produktų. Pasitaiko, kad būna ir pasenusių. O kartais prekybos centrų skelbiamos akcijos baigiasi net neprasidėjusios.

Tobulos parduotuvės – tik reklamose?

Į „Panevėžio balso“ redakciją kreipėsi panevėžietė Jūratė (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Moteris sakė pasipiktinusi mieste veikiančių prekybos centrų darbu.

„Jų tiek daug, bet norint nusipirkti elementariausių produktų – pavyzdžiui, tam tikros rūšies pieno, varškės ar duonos, – kartais tenka nukeliauti net į kelias parduotuves“, – aiškino dienraščio skaitytoja.

Ponia Jūratė sakė nebesilankanti „Iki“ parduotuvėse ir tvirtino turinti tam daugybę priežasčių. Kad ir dėl to, jog idealiai reklamose save pristatantis prekybos centrų tinklas apie klientą galvoja mažiausiai.

Šalia parduotuvės „Iki-Šermutas“ gyvenančiai jaunai moteriai vienas iš didžiausią nuostabą keliančių dalykų – rasti parduotuvėje pageidaujamų prekių.

„Pagrindinė „Iki“ tinklo problema – nuolatinis prekių stygius, – įsitikinusi ponia Jūratė, nesuprantanti, kaip pardavėjai nenori parduoti kuo daugiau. – Jei į parduotuvę ateinu po darbo ar sekmadienį, labai dažnai nebegaunu būtiniausių produktų – pieno, varškės ar duonos, lentynos būna gerokai ištuštėjusios.“

„Kai „Iki“ atsirado gurmanų prekės ženklas, apsidžiaugiau, tačiau prekių lentynose kiekis minimalus. Pagal „Iki“ filosofiją, gurmaniškai valgyti galima tik kartais – tada, kai jie papildo produktų atsargas“, – ironiškai replikavo pirkėja ir neslėpė susierzinimo: „Tiesiog nepagarba klientui, kai supuvusius pievagrybius „Iki“ drįsta siūlyti klientui įsigyti kaip už kokybiškų kainą – toks atvejis „Iki-Šermute“ pasitaikė ne kartą...“

Panevėžietės tvirtinimu, miesto prekybos centrams tokios situacijos yra daugiau taisyklė nei išimtis.

„Kartą „Iki“ pardavėjos paklausiau, ar jie tyčiojasi ir ar pirktų pasenusias daržoves“, – su kartėliu pasakojo moteris, po pastarojo panašaus incidento sumaniusi atlikti nedidelį tyrimą.

„Ketvirtadienį, balandžio

12-ąją, nuėjau į „Babilone“ esančią „Norfos“ parduotuvę. Ir ką jūs manote? Salotos suvytusios, kriaušės pradėjusios pūti, baklažanai, žiediniai kopūstai praradę prekinę išvaizdą... Visiška nepagarba žmonėms, baisu!“

„Panevėžio balsui“ nepavyko pakalbėti su „Iki-Šermuto“ direktore, nes šiuo metu ji atostogauja. O parduotuvės pamainos viršininkei Aldonai Mikalauskienei išsakyti pirkėjos skundai pasirodė keistoki: „Na, tikrai negaliu pasakyti, gal kada ir buvo tų pievagrybių viena gražesnė, kita prastesnė dėžutė, čia reikėtų vedėjos klausti. O dėl gurmanų prekių – tikrai jų pilnos lentynos, – stebėjosi pamainos viršininkė. – Šitos prekės gana brangios, nelabai kas jas perka. Na, gal ir galėjo kada trūkti šviežių, bet kad masiškai tai vyktų – taip nėra“, – teigė A. Mikalauskienė.

Piktina „nepagaunamos“ akcijos

„Jau visi Panevėžyje žino, kad prekybos tinklo „Iki“ mažesnėse parduotuvėse akcijos baigiasi vos tik prasidėjusios“, – kalbėjo ir dienraščio pakalbinta panevėžietė Nijolė, tikinusi, jog nusipirkti gero aliejaus ar žuvies pigiau beveik neįmanoma.

„Aš pensininkė, todėl apsiperku tik akcijų metu, – pasakojo. – Bet ir tos akcijos – tikras absurdas! Kokios ten akcijos – žmones tik už nosies vedžioja... Paskelbia, kad akcija bus visą savaitę, o jei nori nusipirkti akcinių prekių, turi ateiti pusvalandžiu anksčiau prieš atidarant parduotuvę. Apgaudinėja ir tiek... Argi prekybininkai daro, kad mums, paprastiems žmonėms, būtų patogu? Jie juk savo biznį daro ir viskas – mūsų dėka!“

„Panevėžio balso“ šiuo klausimu pakalbintas prekybos centrų „Iki“ tinklo Komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta neneigia: pirkėjų skundai dėl akcinių prekių gerai žinomi.

„Deja, kartais nepavyksta nuspėti, kokia bus tam tikros prekės paklausa, tad jų užsakoma mažiau, todėl ir išperkama greičiau“, – teisinosi tinklo atstovas ir su šypsena pridūrė: „Mūsų akcijų pasiūlymai tokie geri, kad kartais pirkėjų susidomėjimas akcijų prekėmis gerokai viršija lūkesčius ir prognozes.“

Baido ir savitarnos kasomis

Bene visų prekybos centrų silpnoji vieta – salės ir kasos darbuotojų stygius. Geriausias klientų kantrybės išbandymas – eilės piko metu.

Vyresnio amžiaus žmonės skundžiasi ir savitarnos kasomis – tokios yra įrengtos „Iki“ prekybos centre Ukmergės gatvėje.

„Nesuprantu, kodėl turėčiau dirbti kasininkės darbą? Pastatyk tu kaimo žmogų, kuris kompiuterio nėra matęs, prie tos kasos, ir jam sunku bus suprasti, kur ką suvesti, o būna taip, kad tik tos kasos tedirba. Tokiais atvejais aš padedu pirkinius atgal ir išeinu iš parduotuvės, – piktinosi prisistatyti nepanorusi pirkėja.

Bet komentuodamas šią situaciją „Iki“ Komunikacijos skyriaus vadovas V. Lopeta problemos irgi neįžvelgė.

„Prie šių kasų visuomet yra konsultantas, galintis suteikti pagalbą pirkėjams, – nuramino jis, kad kartą išbandę savitarnos kasas ir pamatę, kaip paprastai ir patogiai veikia, daug pirkėjų ateityje pradeda jomis naudotis nuolat. – Patirtis rodo, kad vis daugiau pirkėjų renkasi savitarnos kasas kaip galimybę apsipirkti greičiau ir patogiau. Jeigu žmogus moka savitarnos kasoje pirmą kartą ir kyla keblumų, jis bet kada gali kreiptis į kasas prižiūrinčią darbuotoją ir sulaukti pagalbos.“

Skundų daugėja augant išprusimui

Panevėžio valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkas Valdemaras Kontautas džiaugiasi, kad panevėžiečiai darosi labiau išprusę, žinantys savo teises. Nepatenkintų klientų skundų tarnyba kasmet gauna vis daugiau.

„Jei lyginčiau, kaip buvo prieš penkerius metus, dabar mūsų tarnybą pasiekia net 120 procentų daugiau skundų, pusė jų pasitvirtina, – sakė tarnybos vadovas. – Dažniausiai tai būna nusiskundimai dėl maisto kokybės ir netikslaus prekių ženklinimo.“

Per 2011 metus Panevėžio maisto ir veterinarijos tarnyba gavo 39 panevėžiečių skundus. Iš jų 13 dėl prekybos centre „Maxima“ pirktų prekių, 14 – „Norfos“, 7 – „Iki“ ir vieną – „Rimi“.

Per šių metų pirmąjį ketvirtį Panevėžio valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba iš panevėžiečių gavo 13 skundų: 8 dėl prekybos centro „Maxima“, 4 dėl „Norfos“ ir vieną dėl prekybos centre „Iki“ parduodamų prekių.

Eglė GIKNIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų